Uppfödare Utbildning
1 - 2 mars 2008 i Trollhättan med Ylva Stockelberg.
Mer info och program kommer inom kort att finnas på KKN,s hemsida.
http://kustkatten.com
Boka denna helgen för en bra kurs i Avel, genetik och uppfödning.
Kustkattens medlemmar har företräde till de 30 platserna.
Intresseanmälan sker till mig på katt@mantrats.se
Rolf H

Åh vilken bra ide=)=)
åhhh jag vill =))))) !!!!!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Trollhättan….hmmmmmmm kan hon inte ha en kurs i Gävle oxå :-)
Skulle vara skitkul att få gå en sådan kurs och löra sig mer genetik
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tills vidare har jag lagt upp programmet här.
du får bo hos mïg Lena hehe
men glöm inte att ta med Pey Dryern HAHAHAHAHAHA
nä…du får bo hos mig ändå hehehehehe
Jag gick den kursen helgen som var (17-18/11) och den rekommenderas varmt!!!

#5 Tack vännen, jag kommer så gärna o bor hos dig :-) Får jag ta med Helen 68 oxå för hon är min ledsagare och min allra bästa vän,jag klarar mig absolut NTE utan henne :-) och speciellt inte att åka så där långt, jag kör alltid vilse i dimman,fråga helen hur ofta hon får plocka fram kartan då jag är ute och åker på egen hand, sist när jag åkte från Arboga mot Gävle hamnade jag i Enköping och sen Uppsala istället för att ta av i Västerås o köra den korta vägen hem :-) Gissa om man har lätt att hålla sig för skratt då :-)
Pet dryern är tyvärr för tung att släpa med men iofs jag har en stor bil så det ska väl ordna sig :-)
kram o ha det bäst
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Puttar upp denna. 
#7..klart att "ledsagaren" Helen får komma med
annars så kommer du ju inte fram du heller..
du låter som mig o #Niffi…när vi åker till Göteborg
..det är lika spännande varje gång…
nu ska vi dit igen på tisdag..o har memorerat "höger vid macken" o sen höger igen
..
då är det bara biten före macken HAHAHAHAHAHAHA
o du..jag skojade bara med pet dryern
innan jag ska på utställningen igen..nästa år..så har jag en själv hehe
putt
Jag skulle så jättegärna gå på detta! Undrar om det finns plats för en "SMK:are"? Ska anmäla mej och hoppas på det bästa….
Åh vad kul det vore
det var ju ett tag sen vi träffades
nu är det bara ca hälften av platserna kvar
skynda skynda

Det finns fortfarande några platser kvar, De på Kustkattens hemsida.

Putt 
vilka härifrån är det som har anmält sig
jag 
Jag
jaha..då är vi 2 då

Jag är också med. Det finns ju de som bor nära eller hur?
Lena W
Betty Back`s Exotics

Nå, eftersom jag så ledsamt missade detta så vill jag se en liten kort recention från er som var med.
Jag tyckte den var jätte bra och det var väldigt trevligt !!
Vi kan säga lite kort att Vi gick igenom å fick lära oss om det som Ylva skriver i sin bok avel & genetik.
Så där missade du något Niffi…kan vi snart ha en ny kurs…med pälsvård å trimning
men jag skulle nog inte ha ätit pizza i två dagar

Tack Lena på Betty Backs för jag fick sova över det var jätte trevligt.
jag kommer snart o skriver lite här
jag ska bara duscha en katt till först hehe
så nu är jag färdig med kattduschen
jag säger som marita…jättetrevligt
trevligt att träffa så många nya människor, både KKN o andra IDP o SVERAK medlemmar
förutom då att hon hade kurs med boken som grund, så satte hon oss på några grupparbeten så att vi fick lära oss lite om de andra raserna, deras styrka o svagheter, tips o råd.
vi fick prata lite om parning, tips o råd där, förlossning o sen uppfödning av ungar o slutligen försäljningen. Det är mycket som man inte tänker på själv o att få råd från andra är guld värt.
Vi var väldigt många raser representerade o gick igenom de vanliga defekter/sjukdomar o vilket som var "allvarligast" just nu
o ganska enhälligt så kändes det som om HCM var det som var angelägnast hos alla.
Hon gav oss enskilda arbetsuppgifter, att tänka på vad som var de 3 viktigaste sakerna att tänka på vid val av hane till en specifik hona.
Det verkade som om möjligheten att få låna avelshanar var väldigt olika hos våra raser. Flera raser har bra tillgång till att få låna o samarbetar på ett helt annat sätt än vad tycks vara fallet hos oss perser/exotic
Själva genetiken o alla "koder" är ju jättesvårt att lära sig..så det krävs nog både en o två o tre gångers genomläsning av boken samt kanske flera kurser oxå.
Skulle det bli en repris eller uppföljning på kursen så skulle jag hoppa på den oxå. För genetik är i alla fall för mig nåt som jag får lära mig på sikt.
Det går inte att återge vad som sas på kursen..när jag läser igenom vad jag har skrivit så känns det bara rörigt..när jag däremot pratar med nån om kursen så poppar det upp saker som jag lärde mig…men de är borta nu:)
kommer nog på mer om fler går in o skriver
Bra sammanfattat av er andra, själv har jag inte hunnit kika på anteckningarna ännu då jag vart febrig men ändå försökt jobba så det har blivit 8 timmar på jobbet o sen hem och stupat i sängen.
#24..hehe
jag slutade anteckna när jag fattade att allt fanns i boken
bara att köpa den då ju hehe