Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 765 ggr
Marita-L
2008-03-03 18:10
0

usch skit också...

Håller på att packa mina saker inför utställningen i helgen…jag har så många katter å mycket att tänka på.

När jag står där förtvivlat å letar efter mitt shine spray & mirakelkam så kommer jag på att det var ju dom som försvann förra gången.

Jag vet att jag blev så ledsen vid förra utställningen när jag skulle åka hem för dessa saker som igentligen är dom enda som jag använder var helt plötsligt borta från taket på utställnings buren… har någon lånat dom eller kan någon har tagit dom?!? Ja det vet jag inte men ledsen blev jag  och la det på is tills i dag när det bara slog mig att jag blir tvungen att köpa nytt för 360:- bläää vad tråkigt… och det är säkert dyrare på utställningen så 400:- kanske..

snyft…

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

yadhayezibas
2008-03-03 18:19
0

VA??? fyy fabian så tråkigt!! Ska man inte kunna ha grejjerna framme på utställningarna? SUCK!!!!

Marita-L
2008-03-03 18:25
0

Nä jag tänkte aldrig så innan men nu får jag nog vara lite mer försiktigt för det blir ju dyrt annars..Ledsen

Crystal Pearl´s

Niffi
2008-03-03 18:55
0

Usch, usch vad tråkigt. Man vill ju ha grejerna lättillgängliga och slippa att rota runt i väskor mm. Blhääää för sådana som knycker.

krasivis
2008-03-03 18:56
0

Vad tråkigt för dig!!!

Jag blev av med en Mirakelkam på kattutställningen i september i höstas. Nu har jag köpt nya sådana. Jag försöker att alltid lägga ner dem i necessären efter att jag använt dem, alltså att inte lägga dem ovanpå buren. Men ibland är det bråttom och då är det lätt hänt att de hamnar ovanpå buren.

Marita-L
2008-03-03 19:06
0

Ja precis så var det..många katter å lite tid för ner å upp plockning..men men jag får väl skylla mig själv men tråkigt är det å dyrt blir det…

Crystal Pearl´s

Bullan
2008-03-03 19:15
0

De grejjer jag är rädd om, brukar jag lägga i buren, under mattan! Då är det ingen som ser OM man har några dyrgripar där…och in i burarna får man då hoppas att ingen obehörig är och gräverFörvånad

Jättetrist att du blivit av med dessa grejjor!Ledsen

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
2008-03-03 19:39
0

Jag min dummer la pengarna under buren(plånboken) en gång i början då jag ställde. Fatta jag blev snopen då man sen skulle betala, 800:- bortaFörvånadMen man lär sig! Viktigt hålla i sina saker, lägger också ner saker i lådan med mina saker numera, om bråttom läggas kammen i fickan

/ carina

Niffi
2008-03-03 20:07
0

Kanske bäst att göra som Annkis54 och använda magväska. Jag gör redan det ibland själv men jag tycker den är ivägen. Man måste ju skjuta bak den på ryggen när man är framme med katter hos domaren.

Kittentotts
2008-03-03 20:30
0

Ja men visst är det tråkigt man ska behöva vara så rädd för bli bestulen, mkt tråkit!

Men spelar liksom ingen roll vad man är så gäller det hålla i sakerna

/ carina

Millan1971
2008-03-03 20:37
0

Va? Stjäl folk på utställningar???Nog har man råd tt köpa kammar själv,eller?? Tur att man inte ställer ut….Hemlis

Marita-L
2008-03-03 20:56
0

Ja en magväska skulle nog inte vara fel ibland..hm..

Crystal Pearl´s

Summerwinds
2008-03-03 21:14
0

Usch så tråkigt Ledsen! Jag har också blivit av med en kam som jag hade lagt ovanpå buren. Den var t om märkt med ett namn.

Trini
2008-03-03 21:37
0

Men fy vad illa av folk att sno grejor som ligger framme :(

Jag själv är sån som tror så väl om alla och på de senaste utställningarna har jag haft både pengar och kammar helt framme :( Detta ska jag verkligen inte ha ifortsättningen. Jag trodde knappast att tjuvarna hade hittat in på kattutställningarna också , fy och blä!

Det var dessutom ingen engångsföreteelse läser jag sedan, flera av er har ju blivit bestulna på utställningar, det är inte klokt!

Elisabet-E
2008-03-04 08:51
0

Efter att ha blivit av med 3 mirakelkammar på utställningar så tar jag numera med mig minimalt med saker. En liten flaska antistatspray (köper tomma småflaskor på Kicks och fyller över lite i en sådan) och mirakelkammen stoppar jag i väskan när jag lämnar buren alternativt att jag i stället tar med någon gammal sketkam till utställningen.

Förstår precis hur förbannad du blir. Det är riktigt ynkligt att inte kunna köpa sig sin egen kam!

KungBores
2008-03-04 09:07
0

Man blir så trött på människor ibland.
Har själv blivit av med en effileringssax i maj förra året. En sax som jag avgudade och som kostade mig drygt 800 kr 1994. I mitt fall så har man varit och rotat i min necissär för jag skulle aldrig lägga den helt synlig på vare sig bur eller trimbord.
/Ingela

manbukten
2008-03-04 09:46
0

#8 En god idee så ska de se ut i folksamlingar idag. Rek från polismyndigheterna. tror inte det finns något annat sätt

UlricaAndersson
2008-03-04 10:52
0

Men jag förstår inte hur folk kan beté sig på ett sådant vis ! USCH ! Det ska väl vara en rolig tillställning där människor med samma intresse kan träffas och ha roligt??!

englagirl
2008-03-04 11:02
0

Har oxå blivit av med mirakelkammar,flera stycken på utställningar.

Men värst var nog i Moss i Norge för snart 1,5 år sedan då jag blev av med min plånbok med 4,800:-

Att jag hade så mycket pengar i plånboken var för att jag skulle betala stugan vi hyrde,jag hade beställt 2 nya burskynken av Grete som var där,och jag tänkte äta gott och ha bensinpengar hem.

Jag fick låna pengar av kompisar till mat och bensinen hem,och Grete fick jag vara skyldig tills jag kom hem.Tråkigt då man inte kan lita på folk :-( Jag är ju en sån person som tror gott om ALLA människor men så har jag gått på olika törnar i livet tyvärr.

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

yadhayezibas
2008-03-04 12:00
0

#18 Åhh tjena!! Fyy sjutton så tråkigt!! Vad ledsen jag hade blivit och förbannad! Jag brukar alltid ha min handväska under buren i en av transport burarna på utställningarna men jag får nog sluta med det nu. Och min väska med mina kammar o grejer i brukar jag ha hängandes på buren, shit! Kommer inte våga ha det heller hädanefter, känns som det är ren tur att jag inte blivit av med nåt.
#6 min sambo(han satt lite gömt o läste med musik i öronen som han alltid gör på utställning så hon såg honom nog inte men han såg allt hur bra som helst) har sett en annan uppfödare ta ut en annan persons katt och klämma igenom den när ägaren inte var där.Hon som gjorde det såg sig omkring väldigt nervöst under tiden.Tilläggas kan att katten hon kände igenom hade slagit hennes egen om nominering.OCH vi vet att hon inte hade lov att ta ut den o göra så. Iomed att vi känner den drabbade uppfödaren…Så att tro att grejjerna är safe i buren är nog inte så bra heller…. Ledsen

Lovebuffen
2008-03-04 12:02
0

Usch vad tråkigt att läsa om hur flera av er blivit bestulna, man blir ju mörkrädd!! Ledsen Fattar inte hur folk kan vara så fräcka och utan samvete????!?!?!?!?!?! Det är nog bara att hålla i grejerna exakt hela tiden för att inte bli av med något verkar det ju som. Verkligen trist.

Marita-L
2008-03-04 12:26
0

#19 hahaha kan inte låta bli…avensjukan är den farligaste sjukdomen av dom alla !!!

Crystal Pearl´s

Boromir
2008-03-04 12:34
0

Efter att ha läst den här tråden måste jag nog ta mig i kragen, jag lämnar saker framme på buren och trimbordet hur som helst. Ännu har jag inte blivit av med något, men men kan ju inte vara säker. Jag håller med om att man blir mörkrädd av att detta förekommer över huvudtaget. Nä, fy tusan!

Annkis54
2008-03-04 12:52
0

usch ja
magväskan har jag ju alltid o den går faktiskt bra att dra bakåt
men ….jag har ställt ifrån mig DYYYYR kamera o plånboken (som alltid är välfylld på utställning..ganska tom annars hehe) har jag lagt ifrån mig lite överallt
har aldrig blivit bestulen
men jag ska skärpa till mig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
2008-03-04 18:45
0

#19 Men jössesFörvånad!!! Hade jag fått reda på att någon gjort så, så skulle jag anmäla det till ansvariga på utställningen!!! Någon form av diciplinåtgärd borde man kunna ge sådant.

Ja, det är tydligt att man måste bära på sej alla dyrgripar hädanefter!!!…och sätta lås på buren!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Niffi
2008-03-04 19:56
0

Ja det får bli magväskan i Halmstad till helgen, eller hur Annki? Lås på buren är ju däremot svårt. Man får lita på sina kompisar med samma ras som har burarna i närheten, att de har ögon öppna. Vi får alla hjälpas åt.