Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 428 ggr
Niffi
0

Nordic Winner 2008

Lite ny information om IDP,s vinnarutställning "Nordic Winner 2008" finns nu på Nordiska IDP,s hemsida under Nordic Winner i menyn. Det finns även ett nytt forum enkom för Nordic Winner.

Nordic Winner är öppen för alla katter som ställts ut på IDP-utställningar och kvalificerat sig. Du hittar kvalificeringsreglerna på sidan.

Niffi
0

Någon som har planer på NW08? T ex om ni har kvalificerade katter redan eller planerar att försöka få katter kvalificerade mm.

Är själv väldigt sugen då jag gillade NW07 jättemycket även om det inte gick så bra för mina katter. Kan nog få 2 - 3 st kvalificerade fram till NW08 tror jag. Undrar var man i s f skulle kunna bo mm. Någon som har tips?

Summerwinds
0

Jag har en fråga angående kvalificeringstiden. 

För att kunna delta på NW måste din katt ha uppfyllt följande under perioden mellan föregående NW och utställningshelgen närmast före kommande NW.

Gäller alltså kvalificeringstiden från förra NW 23/9-07 till FHK's utställning 18-19/10 2008? Det går alltså inte att kvalificera sig på SNRF's utställning dagen innan?

Niffi
0

#2 Precis så stämmer bra. man kan inte kvalificera sig på lördagen. Inför NW07 gjordes ett undantag och man kunde kvalificera sig på lördagens utställning samma helg, men det var ett undantag från regeln.

Summerwinds
0

#3 så bra, då har jag detta under kontroll iallafall Skrattande

Det är ju bra att kvalificeringstiden är från förra NW, för då kan man ju tillgodoräkna sig det katterna har vunnit under hösten -07 också Glad.

Kom på en fråga till Oskyldig….jag har en hona som fyller 10år under 2008. Följer hennes kvalificering som senior med (hon har blivit S1 flera ggr) så jag kan ställa henne som veteran?

Marita-L
0

Jag har planer på att vara medGlad Jag har några stycken som har blivit kvalifiserade..vad kul det skall bli !!!

Men visst behöver man inte ställa på Lördagen också utan man kan bara anmälla sig till NW-08 som är på söndagen om man skulle vilja det??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Niffi
0

#4 Om hon erövrat S1 under kvalificeringsperioden följer kvalificeringen med vid klassbyte och du kan ställa henne som veteran.

#5 Den frågan kan jag faktiskt inte besvara. Fråga inne på idp-forumet så får du säkert svar från någon i värdklubben SNRF.

Marita-L
0

okidokiGlad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Summerwinds
0

#6 Så bra, för hon har tagit flera S1 under kvalificeringstiden. Tack för dina svar!

Jag och min syster har pratat om att åka Glad. Alla tre av hennes katter är kvalade och tre av mina fyra + 2 i veteranklass också är kvalade (än så länge). …Hihi…tur man har lite tid att planera, för det kanske blir lite dyyyyrt att ta med hela gänget!