första urinmarkeringen i soffan:(
nu upptäckte jag första urinskvätten på ett täcke i soffan
kan bara vara Calle
vad gör jag nu??
lugnar ner mig eller???

:-)
Jaaaa lugn o fin :-)))))
Han känner väl att det kommit in en ny "karl" i huset.Har du inte möjlighet att ha honom för sig själv med en sällskapsdam?
Lycka till
Kram
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
nopp
har inte sånt hus
nykomlingarna är på övervåningen..men trappar med grind där de kan nosa på varann…
nere så har jag ett stort vardagsrum som är delat i en datadel o en tvdel, i tv-delen bor mammorna med sina ungar…samt nån mer hona under natten. då stänger jag av så att Calle o nån mer hona är här i datadelen, hallen o köket, under natten
under dagtid så är hela undervåningen tillgänglig för alla
förutom några kort avgränsningar om nån bråkar
hmmm…ja..jag ska ha is i magen

Om du vill ha honom fertil,men inte ska para på 6 månader ska det finnas ett chip som heter Suprelorin .Det innehåller inte samma hormoner som p-piller/sprutor men det fungerar som p-medel till både hanar och honor.Jag vet inte om det funkar mot strilning,men jag antar det då katten blir sk.kemiskt kastrerad under de 6 månader som läkemedlet fungerar.Du kan ju höra med veterinären om det.Biverkningar osv känner jag inte heller till.Annars det snart klassiska rådet om Feliway kanske kan fungera?

Självklart protesterar han mot nya karl;( Bara han inte fortsätter med det då det inte är vidare trevligt med hankattskiss i soffan eller någon annanstans…Hade en hona som kissade överallt hemma…fick byta sofforna,alla madrasser,stolsdynor,fick också kasta en fåtölj…ingen roligt så jag hoppas att han inte fortsätter!!!Prova Feliway eller vad det heter man kan köpa på apoteket eller hos vetten…Lycka Till!!!!
har testat feliway..o räddningsdroppar
ska ta reda på lite mer om det du pratar om Bart
sen så sa Vicki nåt när vi hämtade katterna i tyskland
att "det fanns grejer att göra med strilande hanar nu"..nåt åt det hållet..men jag har inte frågat henne exakt vad
jag ska i alla fall se till att han inte är i datadelen så att han inte förstör datorerna
sen får jag ta en dag i taget
hoppas hoppas hoppas att det var en engångsföreteelse

Hoppas verkligen för din skull att det bara var en engångshändelse, en markering som liksom säger att "bara så ni alla vet så är det JAG som är HÖGSTA HÖNSET här i huset!"
Vissa hanar kan ju göra så och sedan inte fler gånger.
Håller tummarna för att det var första och enda gången!!!
STYRKEKRAM till dig!
sen så sa Vicki nåt när vi hämtade katterna i tyskland att "det fanns grejer att göra med strilande hanar nu"..nåt åt det hållet..men jag har inte frågat henne exakt vad
Glöm inte tala om vad det är sedan Annki !!!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Jag har ju haft tonåringar hanar som strilat enstaka ggr, sen bara slutade de
Tror de kan vara förvirrade i början då de blir fertila pojkar
Vi får hoppas det går åt rätt håll!
/ carina
#8..även efter att de har blivit pappor???

Ja! Min Axl gjorde ju så immellanåt! Men han hade en favorit hörna i köket, gjorde inte så stor affär av det, sen bara en dag så va det slut
Man kan ju hoppas för dig det tar slut med.
Jag har ju haft felliway vid oroliga stunder på 2 ställen i huset
/ Carina
Att ha flera fertila hanar i samma hus är ju lite som att utmana ödet…
Det som faller sig helt naturligt för dem är ju att markera sitt revir genom att urinmarkera.
Hoppas det löser sig på något sätt Annki.
/Lotta