Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 567 ggr
Marita-L
0

dräktig utan....

Är det någon som har varit med om någon hona som är dräktig men inte får de där första tecknen…

Så som inga rosa tuttar och tuttarna växer inte heller i storlek sista veckorna…alltså en hemlig dräktighet??

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Ja! En hona jag parade blev skendräktig en gång!

På föreläsningen av Ylva Stockelberg, som jag var på igår…så sa hon att de kan bli det…om hanen är på honan för tidigt i löpet!

Och med den infon…så stämde det nog med min hona iallafall. För andra ggn jag parade henne, så gjorde jag det någon dag senare, och då blev hon dräktig.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Marita-L
0

Jag har också haft en skendräktig hona som var sådan men aldrig en hona som är dräktig utan vanliga tecken…någon ?

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Oja det har vi haft!Skrattande

/ carina

Marita-L
0

Kan du berätta lite om det Carina ?

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Visst kan jag berätta, men jag har fler genom åren som lurat migSkrattande

Föst in va ju en rödtabby hona jag hade, hon visade inte tecken alls förrän slutet"sista 4 veckorna" då kom mjölk, ja jag trodde hon skulle spricka mot slutet, men jag lärde mig, hon gjorde samma vid varje dräktighet

Sen så hade jag en dotter efter henne som gick hela vägen utan ett minsta tecken, syntes inget, jo jag o en vän tycktes se då hon preics efter löpet hade rosa tuttisar, men dessa försvann, och ingen av oss kunde se minsta tecken på dräktighet på hela tiden, så jag gick och trodde denna tösen inte va dräktig. En dag kom gubben hem fr jobbet, han tyckte vår Tara va lite underlig, satt så skumt vid ytterdörrren. Så johnny böjde sig ner för se på henne, så tittade han baktill, det va en bebis på väg, 2 småttingar föddes på 1/2 timme

Senaste är ju min vita exo hona som bor hos MiaPia idag. Hon åt p-piller, och då 2 tabletter varje vecka för hon innan löpt igenom, vi fick bara inte få en kull till på henne. Vi gick och inget märktes, inget löp el parning vi sett, eller hört. Så kom semsterveckorna, vi satt så skönt på altanen.Bella som hon heter låg och myste på solsängen bredvid oss. När hon låg där såg vi en mage som va lite väl tjock, men både jag och johnny va ju så glada över att hon lagt på sig så gott efter de 2 kullar hon haft. Men..va den inte lite väl? men har hon inte rosa tuttisar plötsligt? Jag kan tala om jag blev väldigt förtvivlad, det såg ut vara ett gäng då jag kände, rörde sig bra. Jaha där va den planerade semestern, kom 3 veckor senare kan jag ju berätta då. 5 st blidde det den gången också, precis samma antal varje gång

/ carina

manbukten
0

Jag hade en hona som inte visade något nämnvärt och de kom två. Allternativet är skendräktighet omöjligt att säga vad

Marita-L
0

Hm… Här är Elvira så konstig…parad ingen aning för han har ju hatat henne från första stund så parning har jag tänkt skulle bli med DaCapo… men när Yarina löpte så började Elvira också… de löpte bredvid varandra båda de två nätterna å dagarna som "killen" var ute fritt… han parade Yarina väldigt intensivt hela tiden å såg inte änns åt Elvira….

Elvira började äta stora mängder mat å ofta..hela tiden satt hon å tiggde..å gör fortfarande..=)

På dag 21 så var de rosa en halv dag för att sedan på kvällen vara helt vita små knappnåls huvudenFörvånad..hon har aldrig haft kull innan.

Sedan har hon nu ökat i vikt skulle i så fall vara i dag 33…tycker inte att det är någon skillnad på magens omfång… det ända jag reagerar på är att ena stunden så kan tuttarna vara lite rosa å andra inte..hm.. ingen skillnad på storleken sedan innan parningen…

Så jag tror hon snart börjar löpa..men inte ännu..har brytit sin cirkel med 14 dagars löp..

Kan hon vara sympati dräktigHemlis

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

#7 Låter spännande, finns ju 2 alternativ dräktig el inteSkrattandeTa det som en present bara om det visar sig vara bebbar, för det gör väl inget?

/ carina

Marita-L
0

Lööööp i dag …fniss..

Crystal Pearl´s