Tyskland
kl 06.00 drar vi
kommer hem sent söndag
kommer nog inte in här förrän på måndag
allt går bara bra med Pärlans ungar..peppar peppar
Håll alla tummarna nu för att vädret blir bra
Ha en bra resa! Spännande!

Kör försiktigt i blåsten. Tänker på er.
Lena
Lena W
Betty Back`s Exotics

Ha en bra resa!
MVH Isnornin
Resan var inga som helst problem
tog var sitt sjösjukepiller o kände ingenting
det blåste runt 30 sekundmeter på ditvägen..ute på öppna havet men de var inga problem
Banditen var en positiv överrasking
vilket huvud..wow…
Angel var som hennes namn säger..hehe
kort kommer så småningom
Banditens uppfödare sa att han inte strila..o inte luktade
nä nä..vi hann inte mycket mer än sätta oss i bilen så kom stanken..hehe
att vi inte är gasade..wow..hehe
men nu efter natten så luktar det inget..kanske bara hände en olycka i bilen…filten var nedpinkad…i alla fall jätteblöt
nu ligger Calle nedanför trappan o låter som en orkanvarning:)
o Angel o Banditen är på övervåningen o trappan ner.
Vi har en grind nere i botten på trappan så de kan inte komma ner eller upp..men de kan se varandra genom tjocka spjälor
hur skulle "ni gamla rävar" göra nu för att introducera på bästa sätt
Välkommen hem :-)
Jag skulle nog lägga den nerpinkade filten på nedervåningen så att dina andra katter fick "lukta in" sig på nykomlingarna och sedan ta en av de inkissade "pottorna" från nedervåningen till övervåningen för att nykomlingarna ska få bekanta sig med deras dofter samt få lite av den lukten på sig själva. JAG tror att det skulle förenkla kontakterna dem emellan :-)
Lycka till, är nyfiken på kort av nykissarna :-))))
#5..för sent med en inpinkade filten
men du vet…då hade hela huset luktat hane
Men jag ska ta ditt råd o byta ut lådorna så de får känna varandras lukter
kort kommer…ska bara hämta mig lite efter resan
så behöver jag EGENTLIGEN fota chockos ungar oxå
de var ju 4 v i söndags hehe
men gud skapade ingen brådska 

#4 Välkommen hem.
Usch o fy….30 sekundmeter…..ojojojoj ALDRIG i livet att nån skulle få mig på nån båt om det blåste så :-)
Ang introduceringen till dom andra katterna så skulle jag VÄNTA minst 4-6 veckor innan jag släpper ihop dom.Dels för att dom kommer från 2 skilda katterier som du egentligen inte vet ett dugg om och i o med att du har fått smått i huset oxå så skulle jag vara VÄLDIGT försiktig…men det är jag det :-)))) och jag är ju som jag är *asg* Tar INGA risker här inte!!!!
Ser fram emot bilder på godbitarna :-)
Kram o Lycka till
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Välkommen hem instämmer i englagirl rek. Sjögång på havet är lite mysigt tycker jag, men det är lätt att säga när man sällan blir sjusjuk.
Ser också fram mot bilder av allt ditt där hemma mycke spännande
jag är oxå inne på¨er linje heeh
nu ska jag först ringa försäkringsbolaget så de är försäkrade ´
sen åker kameran fram

GRATTIS & VÄLKOMMEN HEM !!

Lycka till med dina nytillskott!!
// Mia.
// Mia

Välkommen hem igen, o all lycka nu med dom nya underbart söta kissarna. Ska bli spännande o se nya kort på dom.
Kram Tessan
Grattis till nya kissarna!
Ser fram emot bilder :)
Åh Annki, nu väntar jag på att se de nya
jag lägger in 2 kort som jag tog nu ikväll på Banditen
han är mer framme än Angel, så hon får vara ifred ett tag till…
.jpg)
.jpg)
jag misstänker att de har klippt lite i pälsen ..han ser lite sån ut
o han behöver "ansas"..men jag är såååååååååååååååå nöjd
min drömkatt..utseendemässigt.
sen får vi se om han lever upp till det med temperament o strilning
han är cobby o tung som attan..huvud som wow o små små öron
inte 8 månader ännu

GRATTIS GRATTIS WOOOW Vilken krallig & maffig kille.
( Lagom go & rund om maggen * SMILE *)
VILKEN CHOKLAD BJÖRN…MUMS …FÖTSTÅR ATT DETTA ÄR DIN DRÖMKILLE!! HAN ÄR SÅÅÅÅÅ FIIIIIN !!!
När jag ser dina bilder ..så känner jag spontant för att titta på honom IRL..klämma & känna lite..bara nypa lite i kinderna.
.vilka goa kinder han har. …hahahahah
Han är helt underbar ..

Jag tror som du att dom klippt ned honom bitvis…ser så ut …men det tar inte så lång tid för den att komma ut igen.
Önskar dig all lycka till med denna läckerbit!!
// Mia
// Mia
OJ WOW VILKEN KATT!!!!!!! Typad Choklad vitfläck OCH med STORA näsborrar oxå!
SUPER GRATTIS till en kanonfin katt! Ser ut att ha ett fantastiskt huvud! Ser fram emot mer bilder på honom sen OCH att få se honom in real life på nån show!! Har han colourpoint bakom sig? Nyfiken då jag fått intjatat i skallen att choklad perser/exotic ALLTID har colourpoint bakom sig.. Jag är väldigt förtjust i choklad vitfläckar, de ser så mumsiga ut!

Wow wow vilken kille otroligt vältypad och cobby ååå vilka fötter osv.osv. Hellt underbar Grattis!

Men oj Annki vilken underbar chokladhane han är, supergrattis till dig,,,fantastiskt fin. All lycka till dig med honom nu *mums*.
Kram Tessan
Vilken kille !! Stor och kraftig ser han ut att vara dessutom snygg!! Jag önskar dig all lycka och välgång med både honom och tjejen som jag hoppas vi snart får kika på :-)

Å grattis Annkis till denna underbara kille.Önskar dig all lycka till med honom.
//Sylvia
WOW vilken go choklad björn..stor å kraftig..kloss… Ska bli så spännande att få se honom när han blir mer hemma van.
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Super fin kille
!!! Jag är väldigt impad av typen på honom med tanke på att han är choklad. Ska bli jätte kul att se honom på utställningar framöver! Hoppas domarna gillar honom också. Grattis!

tack alla för era fina ord
jag är glad att ni oxå tycker om honom
för mig var han en dröm som gick i uppfyllelse
o att han då var allt jag förväntade mig o lite till är ju bra
han har jämn o fin panna o perfekt bett…DNA testad PKD fri
o så kort o cobby o tung..bara 8 månader gammal
hoppas nu att han inte strilar
det märks inget på övervåningen ännu. det är luktfritt
jag ska försöka att ta det så lugnt som möjligt så jag ökar chansen att kunna ha 2 fertila hanar
jag tror jag skrev nånstans att Calle hade gett ett avgrundsvrål när han märkte av Banditen på andra sidan grinden. igår kväll gjorde han samma vrål o jag gick dit o tittade…det var inte Banditen som var där…det var Angel
o hennes uppfödare har sagt att hon har misstänkt löp ett tag nu
så förhoppningsvis så var det därför Calle vrålade så
här är jag älskling kanske han sa..kom till pappa..så ska jag….
nä nä..inte ännu..hon är bara 7 månader hehe
Ja å vipps Annki så har din fina choklad tagit för sig =))
Marita!!!!!!!!!!!!!!!!!
säg inte så
jag kan inte avgränsa mer nu hehe
p-piller…hmmm???????????
nej nej inga piller burkar nu…=)
Grattis Annki till dina nytillskott!
/Lotta

#14 ohhh vad fin han är Annki. Det är ju inte så ofta man ser en så bra typad choklad för vad jag har förstått så ligger chokladen "lite efter" vad gäller typ här i Sverige och den här killen ser ju riktigt bra ut :-)
Du kommer med all sannolikhet att få många fina bebisar efter honom.
Grattis och kul att du är så nöjd med honom.
Och nu vill jag se bilder på honan från Vicky oxå :-))))))
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#29..lugn o fin Lena
har varit iväg hela dagen idag
kom nyss hem
ska se om det kan bli nåt imorgon
hon är i alla fall en riktig sötnos den oxå
burrig o fin..med en svans som mums…o kort o cobby
ja..du får se nån dag…vilken dag som helst
Tack Lotta….

#30 Hahahahaha,den som väntar på nåt gott *blink,blink*
Förstår att hon är söt….vad annars :-))))))
Kram och hoppas att vi ses snart…det vore väl på tiden?*lol*
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
på mötet ikväll så har vi seriöst diskuterat att åka upp till SNRF´s utställning..så vi kanske ses snart ja
godnatt, nu ska jag hoppa i slafen

#29Rättelse! Detta är inte något Sverige problem det är så i hela värden. Och så bli det när ingen tar vid det som finns och ingen vill satsa. Bara ett fåtal kämpar vidare för att få fram dessa snyggingar. För det tråkiga är att ingen vill kämpa(lägga ner pengar,energi och få kritik ideligen inderekt eller direkt) fram dem. Resultatet av detta att det så småningom inte finns något material kvar att avla på. Ankkis det är en underbar kille men vi får inte glömma att fler linjer med snyggingar behövs för chokladens överlenvnad. Och du har gjort något jätte bra som sett till att denna kille kommit till vårt land. Hoppas allt annat funkar också. Håller tummar med hela hjärtat.
Det var med sorg jag konstaterade att det choklavita från 80 talet inte fanns några chokladvita kvar av 20 års arbete borta
Finns bara en ledande uppfödare på choklad och det är Tracylooe en som har kommit långt annars i Norden är en svensk och båda dessa finns i denna kille.
I Danmark finns em annan chokladvit som kommer efter Tracylooe katter också. Som ännu inte lämnat något wow
Så hon är alltså värdsledande.

Grattis Annki till nytillskotten jättesnyggkille Banditen antar att angel är lika snygg hoppas på bilder snart
mvh Britt-Marie

STORT VARMT GRATTIS till dina nya kisar! Oj vilken otroligt söt kille du fått hem, han är verkligen drömsöt, faktiskt en av de sötaste katter jag sett NÅGONSIN! Så rund och docksöt! MUMS!!
Annki!!! GRATTIS!! Vilken snygging
Det var de finaste färger jag sett och vad kraftig han är…. Vilken gooooding!!!
tack #34 # 35 # 36
o än så länge verkar det gå bra
3:e dygnet idag hehe