Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 534 ggr
Bullan
0

Ställa ut Sture???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på om det kan vara värt att prova ställa ut våran huskatt Sture!?!?! Han är en svart kastrat på 11år…men han är väldigt brun i färgen. Han är aldrig utställd förut, men hans motto är: "Jag är KUNG…och jag gör vad jag vill, när jag vill"! De som träffar honom säjer att det är det han utstrålar med sin närvaro.

Han skulle i så fall gå i Veteranklass!

Ska jag dra med honom på utställning eller ska jag låta honom knata runt här hemma och ute, som han alltid gjort?

Tror ni han skulle ha någon chans?

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

en till….litet skräpig då han rullat i nån gräs/jordhögFot i munnnen

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

här kan man tydligare se hans "bruna" pälsfärg! ….(det är ett insektsbett ovanför höger öga!)…och Ja! hans svans Är kort!!! den blev klämd i en dörr då han var kattunge, innan vi tog honom, så den gick av och hans mamma bet till slut av den avbrutna stumpen!

heliotropes
0

Det är svårt att säga hur hans chanser är?då domare dömer så olika på huskatter.Har själv tävlat huskatt,det är ganska roligt.Bla.tävlade jag min röd/vita korthårs huskatt med namnet Jesper,han blev 17år,det gick hyfsat,domare kunde klaga på hans skafferihängSkrattande ,men alla sina tänder hade han kvar,ända till sin sista dag.

Jag vet att domare ratar huskatter som påminner för mycket om någon raskatt,själv tycker jag ju att alla huskatter har drag av någon raskatt,men kommer man med ett långhår som ser ut som en klassisk perser ratas de direkt.Så var det iallafall då.

Det är bara prova….Glad

Eva // medarbetare på Perser

Bullan
0

#3 Tack för svaret!

Jag har ingen aning om vad de tittar på hos huskatter!…Sture kan ju kanske påminna om en Skogis kanske?!Fot i munnnenså det är kanske minus då?

Tycker jag mest sett mönstrade huskatter på utställningar…ingen som Sture iallfall…han kanske är för "vanlig"???Ledsen

Han är väldigt musklad i kroppen och fast…inget häng någonstans. På sommaren brukar han väga kring 6kg och vintertid, då han mest är inne kanske 3.5kg! Men då han är som tyngst, så är han även som fastast i kroppen. Alla tänder finns och är fina.Skrattande

Får se i morgon vad jag bestämmer mej för!…så mera synpunkter tas tacksamt emot!Glad

Bullan
0

hehe…hur många "kanske" kan man få in i en mening???Hemlis

heliotropes
0

Kanske det är kanske värt att kanske prova……..hihi!!kunde inte låta bli!!Skrattande

Svart shampoo skulle kunna vara till hjälp?

………tänkte skriva kanske i den meningen:)men jag lyckades utan till slut….hihi!

frukove
0

Nina!

Jag vill verkligen se Sture på utställningGlad 

De är ju som bäst när de tycker att de ÄR kung!

Du har ju inget att förlora!

Jag tycker han ser jättefin ut!

Men vad domarna ser på hos huskatter vet jag ju inte men ta med honom!

Heléne

Marita-L
0

Vad kul Nina !!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Du har samma tankar som jag haft om min tjej(huskatt)

Men klart du ska testa

Han är ju så fin!

Jag tvekar på min tjej då hon är ganska egen, tror inte hon klarar allt väsen på en utställning en hel dag

Badat har hon gjort i hundbur en gång, kan säga den va i 3 delar sen

/ carina

Dolleminas
0

Klart du ska ställa ut honom!!! Jag önskar ibland jag kunde haft en husis… Tur att mina bönder har lagårdskattor som man kan få gosa med (en skulle säkert platsa på utställning med det tempramentet han har…)

Bullan
0

Hehe…nu har jag anmält och betalat in för Sture! Så nu ska han få prova på att vara utställningskatt för en dagSkrattande

Upptäckte dessutom i mina papper att han är född i mars 1996, så han behöver inte ens chippas inför utställningen, utan bara vaccin som vanligt. Han ska ställas i veteranklassenCool bland de andra "gubbarna och tanterna"!!!Oskyldig

Ska bli kul att ställa något helt annant faktiskt! Jag hoppas det går bra och att han får en bra bedömning. För isåfall…kanske jag ställer honom fler ggrGlad. Kan inte tänka mej att han flippar ut, han är så självsäker och cool. Han brukar följa med på mina promenader runt byn ibland på 3km…och han är inte det minsta rädd för andra hundar m.m. Han brukar gilla uppmärksamhet.

Men…vi får se hur det gårGlad

heliotropes
0

Kul!! Min Jesper var 11 år vid sin första utställningSkrattande

nettan123
0

Tycker oxå att du ska ställa honom, de tittar väldigt mycket på temperamentet och om de gillar uppmärksamhet är bara en bonus. Titta på min Eddie han charmar domarna för han gillar att visa upp sig.