Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1911 ggr
Annkis54
2008-02-21 18:55
0

veterinärers priser

jag läste i den förra tråden att nån tyckte att vi skulle lägga upp en tråd om veterinärers priser
ser inte att nån har gjort det så då gör jag det

min vet tar 300 kr för ett vaccin om man kommer med 1-3 katter
har du med fler så ger han alltid rabatt
ska du ha ett veterinärintyg så tar han inget extra för det
ska du chippa samtidigt så tar han 350 kr per katt
alltså 1 vaccination+chip+bes=350 kr
kastrering av hane = 400 kr
kastrering av hona= ~8-900 kr
liiiite olika om jag eller nån annan kommer dit:)
idag var jag där med en vän som gjorde
besiktning, vaccin, pass + chip= 600 kr för allt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan1971
2008-02-21 18:59
0

Här kostar en besiktning och vaccination 700kr. kastrering för hane; 500kr och sterilisering av honkatt;1000kr…

Friida
2008-02-21 20:25
0

Är det inte bra att vi skriver vilken veterinär det är också?

Trini
2008-02-21 20:41
0

#1, Visst menar du kastrering även när det gäller honkatt? Vill inte märka ord alltså, bara nyfiken om någon verkligen utför steriliseringar numer?

Min vet tog för vacc 250 kr per katt

Veterinärintyg inför försäljning 350 för första katten och sedan 150 kronor för resten av ungarna som man kommer med samtidigt..  Denna veterinär finns i Farsta.

Jag har idag varit och kastrerat vår Sigrid  faktiskt och det kostade 950 kronor. Jag tror de tar 600 kronor för hanar. Denna veterinär finns i Tyresö, Stockholm. En kanonveterinär förresten! Liten praktik och personligt bemötande. Jag åker helst dit, trots att det är mycket längre bort än till två andra som jag kan välja bland.

Annkis54
2008-02-21 22:16
0

#japp..jag menar kastrering på honor oxå
#2..min vet finns i trollhättan
vet inte om vi får/kan lägga ut namn.
kan ju oxå vara så att priserna är lite från person till person

är det ingen mer som vill skriva här???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bettyback
2008-02-21 22:25
0

#4  Jag tror att priserna ibland kan variera beroende på om man är stamkund eller inte. I vilket fall som helst så är han toppen.

Vi behåller honom för oss själva, tror jag / Lena

Lena W

Betty Back`s Exotics

Kittentotts
2008-02-21 22:39
0

Viskadalen i Varberg Tele:0340-17418 Veddige 0340-30078

Grundavgift (undersökning av sjukt djur) 350kr
Besiktning, vaccinering och ID- märkning (chip eller tatuering 370kr

Vaccinering katt parvo och kattsnuva 340 kr

Vaccinering katt enbart kattsnuva 300kr

Vaccinering om mer än ett djur (från andra djuret 300kr

Sterilisering honkatt (livmoder och äggstockar avlägsnas) 980kr 

Kastrering hankatt 550kr

Tillägg för vaccinering och ID- märkning vid sterilisering/kastrering 250kr

Jag tycker detta är en bra klinik, de bryr sig om djuren. Vet de finns de som upplevt dem stressiga imellanåt, men de kan sin sak. Och så tycker jag priserna är vettiga

Ni som lägger in priser mm, skriv gärna upp era vetrinärer & priser de har, vi kan sen göra en artikel el annat på enbart veterinärer, även hur de är i sätt & bemötande vore bra

Ibland kan det vara så man har en speciell kontakt som uppfödare, priser vi då får kan avvika från vad de egentligen är, men hör innan med er veterinär om ni kan få en lista på priser, själv ska jag ta ringa vår närmaste klinik imorgon då de nu skrivit på sin hemsida att de har uppfödar rabatt, detta hade de inte då de öppnade i höstas:) men jag sa åt dem att det har alla andra, så ska bli roligt höra nu!

/ Carina

Trini
2008-02-22 19:23
0

#4 He he, jag menade alltså Millans inlägg, det var hon som skrev sterilisera..

Men men, nu vill jag ha det här utrett, jag blir snurrig! Jag trodde det var så att sterilisera det var när äggledarna knipsades av endast, men att katten har paketet kvar så att säga och fortsätter att producera hormoner och löpa mm..  Och att kastrera är att avlägsna livmoder och äggstockar… Men nu skriver ju också kittentotts sterilisera och menar då att de tar bort livmoder och äggstockar !? Eller är det så att man har börjat kalla kastrerin för sterilisering när det gäller honkatter, trots att det är två skilda saker?

Niffi
2008-02-22 22:30
0

#7 Det heter kastrering av honkatten om hela paketet tas bort, sterilicering är som du nämner om man bara knipsar äggledarna vilket gör att katten kommer att fortsätta löpa och para sig utan att bli dräktig.

Min veterinär i Uddevalla tar 350 för kastrering av hane och 750 för kastrering av hona.
Vacc. ID-chip & Bes. kostar 550 per katt.

Kittentotts
2008-02-22 23:37
0

Skrattande#7  Jag kopierade bara det vår veterinär har

Ska anmärka på vad ha skriver!

Kan berätta att för ca 6 årsen kom 2 tonåringar ihop sig om detta, vad det kallades, min dotter och hennes vän. De blev aldrig vänner mer sen:) Ingen gav sig! Min dotter sa t henne det heter kastrera och berättade hur ingreppet gick till, men väninnan som bodde på landet och hade 10 tal gående katter gav sig inte heller  / Carina