Royal Canin Sterilised 37
Är det någon här som ger sina katter RC Sterilised 37? Jag köpte en säck för ett par veckor sedan och nu sedan några dagar tillbaka så har flera av våra katter kräkts. Jag kan ju inte med säkerhet säga att det beror på fodret, men jag misstänker det.
Har någon några erfarenheter av detta foder?

Jag har inte ens hört namnet el sett fodret
Märkligt att de kräks, har du kollat innehålls förteckning?
/ carina
Svårt att utläsa vad som skulle kunna orsaka kräkningar av innehållsförteckningen. Mina katter är ju inte överkänsliga mot något vad jag vet. Sterilised är ett foder speciellt för kastrerade katter, innehåller lite mindre fett. http://www.royalcanin.se/Katt2/Produkter/Produkter/Sterilised-37/
Jag hade en perserhona för några år sedan som inte tålde RC. Hon kräktes dagligen. Har också hört andra katter som inte tål RC. Det är därför jag misstänker fodret nu. Kankse dax att prova nåt annat foder.
#2 Jag vann en 2 kg säck av detta fodret i höstas och Greta och Windy har ätit upp den säcken utan kräkningar eller andra besvär. Däremot verkade de tycka den var lite smaklös och blev väldigt glada när säcken var slut och de fick en annan sort 
jag har det hemma, mina har inte kräkts av det, dem gillar den snarare mer än persian, trots den har mindre fett-halt…

Testat den lite här hemma och visst nyhetens behag en dag men sen var den inte så poppis, inga kräkningar dock. Testade också oral sensitive och den var första reaktionen nja för det var ju så stora bumlingar, så den blev liggande ett tag men nu är den jättepoppis. Har haft en provskål bredvid Indoor 27 som är klassikern här hemma.
Iams däremot hade jag en katt som kräktes av.
Ett tips: ser du om de har tuggat fodret ordentligt? ibland kan vissa fodersorter ha lite mindre bitar och katterna äter dem utan att tugga sönder bitarna och då kan det reta till kräkning.
/Lotta
#3 Jag uppfattar också att de inte är jätteförtjusta i detta foder.
Jag avvaktar nog några dagar så får vi se vad som händer. Tack för alla åsikter!
RC sterilised fick jag med när jag hade kastrerat min ena perserhane och ingen av katterna åt det här hemma… fick slänga det.