Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 791 ggr
Annkis54
0

Oxytocin till Pärlan??

hej alla trevliga människor
jag har ju sagt att Pärlan har mjölk…det har hon visserligen men…
hur mycket??
hanen vägde 102 när han föddes igår vid 17-tiden
imorse kl 9 vägde han 102 gr
kl 12 vägde han 99 gr
kl 16.00 101
honan vägde 106 när hon föddes kl 18.30
imorse kl 9.00   97 gr…gav 2 ml
kl 12 vägde hon 98 gr
kl 16.00 96 gr gav 2 ml

har varit hos vetten idag med en kompis
fick 2 doser oxytocin att ge om jag vill
vad rek. ni
alla är pigga o glada

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

Så länge kattungarna är tysta och verkar nöjda skulle inte jag sätta in nåt. De kan ju pendla i vikten första tiden…

heliotropes
0

Det tar ju ofta ett/två dygn från råmjölken till att den"vanliga" mjölken att rinna till,så länge de är pigga och snuttar så skulle jag vänta till dygn två om dom inte babysarna har ökat.Honan ligger ju lite efter,så det är väl frågan om hon har fått till det rätta suget:)
Hanen verkar har hittat den.

Eva // medarbetare på Perser

Marita-L
0

Jag säger som ovan..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

simzonites
0

För det mesta går kattungarna ner lite grann i vikt det första dygnet, inget onormalt.
Har de fått ut det första bajset? Ibland kan det ställa till att de inte kommer igång med magen och diandet (men det vet du så klart) Flört
Nackdelen med att vara för snabb med att börja stödmata är ju att honan kanske inte får igång mjölkproduktionen om ungarna blir mätta på tillägget….
Jag skulle inte väga mer än en gång per dag - så länge det är lugn och ro i bolådan och alla verkar nöjda så tror jag allt är ok.

/Lotta

Annkis54
0

hehe
ja..jag vet Lotta…men när man blev "bränd" förra gången så blir man mer hönsmorsa
nu ikväll vägde båda 103 gr
så wow
hoppas det går som på räls nu
jag har inte gett Pärlan nån oxytocin
o inge mer tillägg från mig har de fått

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Jag ger aldrig stödmatning i början, normalt de går ner, mjölken måste ju få ta sin tid komma igång med

/ carina