dån dimpen
Fick jag i dag när när jag fick priset av Blåstjärna i Borås för en navelbråck & testickel intyg 675:- för undersökningen och 200:- för att dom skulle skriva sin signering å stämpel på stamtavlan…875:- för lite kläm..jisses…
Råga på allt så sa damen i receptionen att hon hade inte helt korrekt pris så det kunde skilja några mer kronor för det är veterinärerna som sätter priset…men inte mer än 1000:- kronor i alla fall säger hon…
Ja så i dag åker vi till det vanliga stället…jag som trodde jag skulle få slippa åka så långt… dom tar 80:- så vad blir det med benisen..jo 200:-
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Hualigen va fräckt

Ja detta kollar de gratis här med vid annat man ska göra, brukar ta detta i samband med annat
/ carina
Det var dyrt!! Då skulle jag mä åka till det andra stället, trots att det ligger längre bort…
Det var verkligen hutlöst dyrt!
sanslöst
de kan vara hur fräcka som helst alltså
Verkligen skit högt pris…förstår inte att dom inte heller kan sätta paket priser…jag menar ett pris för besiktning 675:- ett för vaccination 255:- ett för chipning..300:- på en kattunge..det är ju inte klokt summan slutar på 1130:- per kattunge..hm..vem har råd å gå dit med 6 kattungar? Visserligen har dom 10% rabatt på varje kattunge efter den tredje men det är ju som en droppe i havet…

Jag tycker vår en klinik här va dyr
600 ca per kattunge besiktning med vaccinering, och det va ju rakt över oavsett hur många de är
/ carina
usch… vi är nog inte vana vid dom priserna Carina
Inte jag heller! Jag går till två olika veterinärer och den ena tar 250kr och den andre 350kr per kattunge. Då ingår besikting, vaccination och navelbråcksintyg.
#10 Gör du navelbråcks intyget då? Jag vet att man kan göra det efter 3 månader så i så fall får man väl hålla dom någon extra vecka hemma
.
Jag brukar besiktiga dem vid 11 veckors ålder och då brukar vetten skriva in det i stamtavlan om jag har hunnit få dem.
Ja det där låter ju bra…men gälle det då ..då? För det skulle ju vara super om man skall sälja någon till avel eller om man vill behålla någon..så slipper man åka fler gånger.
Vart står det att de måste vara 3 månader gamla då? Har jag inte hört talas om. Navelbråck upptäcker man ju väldigt tidigt.
Jag tror jag läste det på Idp regler men jag frågade Marita Hermansson en gång då sa hon tidigast 3 månader.
Okey, ska kolla upp det så man vet till nästa gång.
Nhä jag hittar inte det på stamboks.. regel…där står det inte någon ålder…
I SMK:s stadgar står det bara att det ska finnas navelbråcksfrihetsintyg. Står inget om ålder där. Testikelintyget däremot måste skrivas efter 6 månaders ålder.
Jag har en bra veterinär…. Här kommer tre exempel:
Tre vaccinationer + vet.intyg = 525:-
Kastrering av honkatt = 900:-
Kastrering + chipning, hane = 600:-
Jag tycker hon har bra priser, navelbråcksintyg skriver hon i om jag kommer ihåg att be om det, hon tar aldrig betalt för det.

Vi kanske skulle göra en tråd där vi kan skriva upp olika veterinärers priser? Det är ju bra om vi gynnar dem som håller vettiga priser! Jag fick ju betala 918:- för vaccination och salva….. Min andra vet, hade bara tagit för vaccinationen och salvpriset! Skillnad på ca550:-
Katarina

#19 Ja varför inte ha en tråd om priser, men den får ju läggas på vilken ort man bor då
Men visst kan vi ordna detta!
/ carina