Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 380 ggr
Millan1971
2008-02-19 15:05
0

fodervärd

Hur funkar det med en fodervärd? Tänkte att OM min dotter millan har allergi så kanske man skall ha katterna ut på foder eftersom det nu är svårt att sälja katter…men har ingen erfarenhet av det så vill gärna ha råd i detta…Sen verkar det vara en omöjlighet att hitta bra hem till alla älsklingar! men ingen kanske vill ha kastratfoderdjur?Tänkte även då att man har mer koll på sina katter om dom finns i foderhem! sen vill jag även ha råd ang kastrering…mina brudr är ju bara 6 månader och 8 månader,är det inte för tidigt att kastrera dom??Det har jag hört iaf…tacksam för svar…Kramar

isnornin
2008-02-19 15:13
0

När får du svar ang. blodprovet?

MVH Isnornin

manbukten
2008-02-19 15:14
0

Hej fodervärd är något man har till fertila djur för att få ut något av dem från dem. Menar du fodervärd till kastrater?

Millan1971
2008-02-19 15:17
0

#1 får svar nu i veckan! Håller på att klättra på väggarna så håll tummarna!!!!

Millan1971
2008-02-19 15:18
0

#2 ja jag menar till kastrater men sånt finns väl inte ens?

billyboy
2008-02-19 15:45
0

Det blir nog kanske en annan typ av avtal som jag inte ens vet om de blir hållbara juridiskt.

isnornin
2008-02-19 17:24
0

Jag håller tummarna!!

MVH Isnornin

Kittentotts
2008-02-19 18:54
0

Blir nog svårt få fodervärd till Kastrater

Jag har ju haft tur med de omplaceringar jag gjort, helt underbara har de varit med skicka bilder mm

Några av er är med här på forumet, ni ska veta det bultar i hjärtat av alla härliga bilder, berättelser mm, Tack!

/ carina

Bart
2008-02-19 20:01
0

Fodervärd skulle jag bara vara och vilja ha om jag kan lita 100% på den andra parten.Det finns så mycket när det gäller den biten.Sverak ställer sig dessutom inte bakom längre just för det kan bli så mycket problem med det.Hur kontrakten håller juridiskt vet jag inte.Att omplacera kan vara svårt,särskilt om man vill ha ordentligt betalt oxå.Men ett förslag som du kanske kan fundera över, är att sätta ut dem på foder fertila och ta en kull på dem och sedan låta dem gå över till fodervärden.Det förutsätter förstås att de kommer nära varandra eller till samma ställe,och att du kan lita på fodervärden att h*n kan sköta det med kullarna.

Millan1971
2008-02-20 00:13
0

#8 ja men om jag själv inte kan ta kattungarna pga allergi o så blir inte ungarna sålda? Jag menar nu till BRA människor…det är svårt att hitta bra köpare!!!MEN jag tror nu att jag hittat ett gemensamt hem till alla 3 och jag kommer att få träffa dom eftersom de bor nästan granne med min andra syster som bor i S-holm…Kan inte ta stora summor till priser men de får iaf BRA hem!!!Det är huvudsaken..har fått många mejl ang min hane..men det verkar vara folk som vill bara tjäna pengar på han…den här människan hade inte så tjock plånbok men ville ha sällskapskatter o allihop tillsammas!!!Är inte det viktigaste? Hon skulle komma hit isåfall o träffa kattrna o oss,sedan skulle vi leverera katterna till dom och benji som kastrat!!!fick även hennes personnr…hon kunde ge 7000kr för alla…pengar är inte viktigast men hon ville heller inte ha dom gratis…7000 kr är mkt pengar…nåja kanske hälften av vad jag gjort av med på dom men som jag sa;Hemmet viktigast! 7000 betalar väl ingen oseriös? Eller har jag fel???

isnornin
2008-02-20 10:10
0

#9 Vi får hoppas på det bästa!! En vän till mig sa, du kan inte rädda hela världen! Ibland är man så dumt naiv (pratar om mig själv) Att man tror att alla andra vill lika väl som en själv! Vet du vad ja menar, eller vart det svamligt??

MVH Isnornin

Bart
2008-02-20 15:37
0

Det låter ju som om hon vore seriös,vi får hoppas på det.Eller ännu hellre hoppas på att ditt barn inte är allergiskt mot katterna.

Trini
2008-02-20 21:28
0

#8 Av det du skriver ang denna person, så tycker jag att det verkar toppen! Om ni dessutom känner till personerna så är ju det jättebra. Att informera om försäkringar är förstås viktigt, men det har du säkert redan tänkt på. Håller tummarna att det blir detta sällskapshem!