Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 621 ggr
feiner
0

Kär i husse?

Ja inte någon bild att bjuda på men en liten fundering. Vår exotic Doris grottar gärna in sig och rullar runt i hans kläder. Ja vid ett par tillfällen när vi hört henne gruffa har vi tittat efter… tänt lampan efter vi lagt oss haha så ligger hon där i hans boxers eller mysbyxa vilket han slängt på golvet vid sängen. Nu låter väl min sambo som en mustig kille haha men så är det inte. Hon är en rätt pratig katt och putar lite upp med rumpan ibland. Ja man skulle tro hon löper men vi kastrerade henne i slutet av sommaren. Finns det någon som känner igen detta beteende?

simzonites
0

Katter reagerar ofta på människors kroppslukter, en del är ju helt tokiga om de till exempel känner "svettdoft" osv - de kan då rullar sig och strycka sig mot detta. Jag tror helt enkelt att hon gillar husses doft och att det utlöser hennes beteende. Skrattande Katter har ju betydligt bättre luktsinne än vi människor så även om vi inte känner någon lukt så gör de det.

/Lotta

Kittentotts
0

Han luktar nog jättemysigt HusseSkrattandeHade en hund som snodde underkläder ur tvättkorgen förr, men ingen kisse som haft detta beteende

/ Carina

feiner
0

haha Jag måste berätta om en kul hundhistoria. En jag känner jobbar med data och skulle hem till sin chef för att få igång något på jobbdatorn där. Det var bara att gå in för hunden en större variant var snäll. Så han gick dit och satt och jobbade. Hunden var snäll och lite leksugen, så han kom springande med en raffig svart bh i munnen. Ville ha lite dragkamp. Så min vän fick dra lite och skoja med hunden. Sa efteråt att hur hade det sett ut egentligen om de kommit hem och sett detta hur han försökte dra chefens bh ur munnen på hunden.

Kittentotts
0

HaHa ja du!!! Det va väl i o för sig bättre än han hade kommit med trosornaSkrattandeMen pinsamt nog med BH

Tänk va gott de luktar med mattes & husses underkläder

blackangel
0

jadu mina hundar bara älskar att slita sönder mina underkläder, bara mina dock :/

strumpebandsnoken
0

Min exotichane är dödsförälskad i mej,kär och galen. Visserligen älskar han att gosa med mej,prata med mej,vara i min närhet. ingen annans. Men t o m ska han para mej så fort våren nalkas. Han går inte på ngn annan,inte ens andra honkatter som ju också lever med oss. Bara mej. Å hur han låter när jag puttar undan honom,han blir sååå sur,men ger sig inte förrän jag säger åt honom på skarpen. Då traskar han iväg en runda bara för att komma tillbaka till mej.

Millan1971
0

Min exottjej tror nog att jag är hennes mamma;) hon rullar sig i mina kläder om jag lagt dom nånstns där hon kommer åt;)

Min benji brukar oxå vilja para sig med mig,( Blir oxå sååå sur när jag säger åt honom att ett förhållande mellan oss är omöjlig;) Ibland får jag säga till på skarpen då han tar tag i min hårsnodd i håret o börjar jucka…SUCK! Karlar!!!!!!