vererinärarvode
Var iväg och vaccinerade min Don Juan idag, bad vetten titta på ögonen då de rinner mycket, det gjorde han och jag fick med ögonsalva till honom. Detta kostade 918:-!!!
Jag tycker det är jättemycket, vad tycker ni? Han tog inga prover eller så utan bara tittade i ögat utan några hjälpmedel eller något. På kvittot står vaccinationen kostar 250:- och salvan 63:- = 313:-
Alltså 605:- för….vad? På deras hemsida stod det att vaccination kostar 300:- Menar de 300 + besöksavgift??
Skulle vara intressant att höra vad ni betalar.
fattig Katarina
Ja det där låter ju tok för mycket… jag vet att Blåstjärna tar 500:- för besöket sedan får du betala för det du gör där..behöver du sedan recept så kostar det 60:- utöver allt..ja en del är inte kloka…
Viskadalens djurklinik tar 390:- för besöket…
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Ja det är tok dyrt att gå till vet.. Var med hunden iförrgår, tandfraktur! Tanden var fin, syntes inget men roten var paj. Det var inte gratis!
MVH Isnornin
Här tar de mellan 400 och 500 bara i grundavgift inkl enklare undersökning. Sedan tillkommer eventuell behandling som i ditt fall 63 kr för salvan och så vaccinationen då för 250, så det låter lite mycket med 918, men det är om de tog någonting för "extra undersökning" men det verkade det ju inte som om de utförde någon, hmm. Ring och kolla med dem tycker jag så du vet att inte någonting blev fel..
När min hona hade urinvägsinfektion så slutade kalaset på 900 kronor, inkl en extra spruta antibiotika som jag ville att de skulle ge för att det skulle ha effekt så fort som möjligt. Sedan tillkom kostnaden för antibiotikan som jag sedan hämtade ut på apoteket.. Det är inte billigt att gå till veterinären!! Sedan är det ju också så att man inte så ofta har användning för försäkringen då de flesta enklare grejor landar kring 1000-lappen.. Självklart ska man alltid ha en ändå, omifallatt :)
När mina katter ska på "lättare" veterinärbesök som tex vaccination, veterinärbesiktning, chipmärkning, få p-piller utskrivna osv så går jag till en privatpraktiserande veterinär som bara tar betalt för tjänsten hon utför och hon tar inga extra avgifter. Hon tar tex 200:- för vaccination och vaccinerar man då tex 3 katter så slutar fakturan på 600:-.
Om det händer något akut eller att man behöver träffa någon expert åker vi till djursjukhuset och där lägger ju på extra för undersökning/behandling.
Ett tips är att ringa runt och kolla de olika priserna hos olika veterinärer. Om man bara ska vaccinera känns det inte rimligt att betala mer än dubbelt så mycket för besöket än för själva vaccinationen. Hoppas du får ordning på vad du betalade för 
Hos min veterinär betalar jag bara för vaccinationen. Oftast får man ju betala en PKL avgift om man kommer dit för undersökning om katten är sjuk lr dylikt och den brukar ju ligga på ca 500 kr. Låter som att du Friida(katarina) fick betala PKL avgift iomed att han kollade ögat och du fick en salva.
Hutlöst dyrt kan det bli speciellt om man inte säger nåt.Jag brukar säga till om jag tycker att det blir för dyrt… hittills har jag fått en lägre slutsumma de ggr jag sagt nåt… peppar peppar.. 

Ja jag sa ju inget, jag blev så förskräckt och hade fullt sjå att rota efter kronor och ören. Nån extra hundralapp hade jag kanske trott så 300+100+63 men inte detta!
Har vaccinerat hos andra veterinärer tidigare och då bett om salva och de har aldrig tagit något extra för det (förutom salvan då). Gick till denna nu idag då jag gått med mina hundar dit och alltid tyckt att de var trevliga, MEN aldrig mer! Hund och Katthälsan har förlorat mig som kund!

Verkar ju inte klokt!
Vi har ju kliniker av alla sorter i Kungsbacka:
Djurkliniker, Distriksveterinärer
Om vi tar Djurklinikerna så har de en klinikavgift på ca 600:-
Detta har inte Distriksveterinärer
Men ingen av dem tar ut klinikavgift för att bara vaccinera
Om du fått ett kvitto ska det stå att de tagit ut klinikavgift också, de får inte ta 900:- utan att ha redovisat hela summan.
/ Carina
Ett förtydligande av mitt inlägg. Mina veterinärer tar aldrig ut någon extra summa om man bara kommer för vaccination. Då är det bara kostnad för vaccination. Men om man har bokat tid för att de ska titta på någonting hos katten, då blir det den där grundavgiften.