Perser iFokus

Perser

Etikett06-till-salu
Läst 1518 ggr
Flisans
2008-01-31 22:18
0

Snyft snyft=(=(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla vänner.

Var igår inne på allegimottagningen o testade mina barn för pälsdjur =(. Fick inget gott besked alls=( Så nu måste jag med fruktansvärt stor sorg i mitt hjärta söka efter nya hem till mina fyrbenta älsklingar =(=(

Hoppas på att de kanske finns nån här på forumet som kan erbjuda ett bra hem till någon av dom.

Först o främst placeras dom om till sällskaps hem, men skulle kunna tänka om ifall de finns någon liten uppfödare som vill ta några kullar lr gå på utställning.

Börjar med lille Zingo som fortfarande går här hemma o skrotar=) Han blir 5 månader på lördag den 2/2. Han är röd tabby o vit. Supermysig o full i bus.

Flisans
2008-01-31 22:21
0

Sen har vi Liza en blåcreme persertös. Hon fyllde 1 år 10/1 och är en tjej som jag fick köpt tillbaks när hon var 10 månader. Lite stressigt o komma hem igen när hon bott borta sen hon va leveransklar. O sen va hon ensamkatt där o kom hit hem till 5 andra katter. Men idag är hon fullt hemmastadd o stormkelig.

Flisans
2008-01-31 22:24
0

Sen har vi Lakrizz. Lizas storasyster på 1 1/2år. En mycket vacker svart dam. Hon är nyligen operarad för en knöl på halsen, men mår jättebra. Har dock inte fått något svar på va de va för knöl, men de vet jag på måndag. Beror lite på vad de blir för svar hur jag ska göra med henne. Hon är den lugnaste av dom alla o helt otrolig o ha att göra med. Älskar mys o kel. Kan allt busa en del oxå=)

Kittentotts
2008-01-31 22:26
0

Vilken jobbig sorglig sits du kommit i nu

Men detta är ju nödvändigt då de inte går ha djur med sådand allergi

/ Carina

Flisans
2008-01-31 22:27
0

Sen har vi Lakrizz o Lizas mamma. En svartsköldpadd perserhona på 6 år. Hon är kastrerad och jättemysig. Va himla skygg som yngre men de märks inte alls idagsläget. Hon har blivigt säkrare med sina kullar. Idag kan barna bära omkring på henne utan att de stör henne minsta lilla. Detta är min absoluta älskling o gör mig mest ont av alla=(=( Men ja måste ju nu för mina barns skull=(=(

BumbleBee
2008-01-31 22:28
0

Ohhh så ledsamt Emma. Hoppas du hittar rätta hemmen till dina missar. kram Lillevi

Flisans
2008-01-31 22:30
0

Sen de sissta damen vet jag inte riktig ännu. Har pratat med hennes uppfödare o vet inte ifall hon åker tillbaks till dom eller inte. Men jag nämner henne ändå.

Lezzie en svartsköldapddstabby perserdam med monsterpäls. Hon blir 2 år i april. oxå nåt av de underbaraste som finns o så himla vacker.

Flisans
2008-01-31 22:33
0

Tack Carina o Lillevi för ert stöd. Hittar jag inte rätt hem så väntar jag till den dagen kommer. För som de e nu så e de ingen panik som tur är.

Finns det någon som kanske vill ha fler o nyare bilder så har jag tänkt o bada o ta lite nya kort nu dom närmsta veckorna.

Vid intresse pm:a gärna.

Kram Emma

Flisan´s Katteri

=(=(=(

SussiF
2008-01-31 23:07
0

Hoppas du hittar bra hem åt dina pälsmonster.

Väldigt ledsamt att du måste göra dig av med dem !

Lovebuffen
2008-01-31 23:54
0

Lider med dig och din familj!

Skickar massor med TRÖSTKRAMAR till er!

blackangel
2008-02-01 00:18
0

Vad tråkigt hoppas du hittar bra hem åt deGråter

Flisans
2008-02-01 09:00
0

Tack för era tröstkramar. Behövs verkligen. Mest jobbigt e ju givetvis för mig men min 8åring tycker oxå detta är skit=(

diana_
2008-02-01 09:07
0

Ush!vad jobbigt det är just detta du skriver som oroar mig som blivande mamma (inte ännu) att tills dess kommer jag haft mina katter några år,och visar det sig sen att mina barn är ganska allergiska så känns det man handlar utifrån barnen. Finns det olika grader allergi? # 11

Kittentotts
2008-02-01 09:39
0

#12 Jag tycker oavsett hur allergiska barnen är, så hade jag aldrig utsatt dem om det visade allergi. Tror det kan förvärras av att behöva ha något i sitt hem som barnen är känsliga för

Emma är just nu i en mkt sorglig sits, det är tungt behöva gå igenom en sådand här sak. Och jag vet hon har stora känslor för dem, Vi pratade om dig igår Emma här hemma(jag o gubben) vi tänker på dig! Man blir själv ledsen av att något sådand ska behöva hända. Men det går bra, du kommer finna de där kärleksfulla hemmen

/ Carina

englagirl
2008-02-01 10:11
0

Usch va sorgligt för dig och din familj.

Lycka till att finna de rätta hemmen åt dina juveler, det kommer att lösa sig,var så säker.

Tänker på dig

Kram // Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Elisabet-E
2008-02-01 10:11
0

Blev jätteledsen för er skull när jag nu läste det här. Vet inte vad jag ska säga…. förstår att det gör jätteont att behöva göra sig av med katterna. Barnen går dock alltid först och jag hade gjort detsamma i din situation om min dotter blivit allergisk. Hoppas det löser sig snabbt och till det bästa för er. Skickar massor av tröst- och styrkekramar!

yadhayezibas
2008-02-01 10:12
0

Min lillebror var super allergisk som liten mot hund, katt, häst, damm, gräs, pollen och sig själv. Vi hade både hund,katt och häst hemma. Vi fick klä om innan vi gick in i huset när vi varit i stallet. Han kunde inte ha några mattor eller gardiner i sitt rum. Han fick astma medicin och naturläkemedel. Vi hade alla hundar,katter och hästar kvar. Kan tyckas dumt MEN hans allergi växte bort och nu idag är han 25 år oc h endast allergisk mot pollen, gräs och sig själv. Han har tillomed en egen hund som han haft i 10 år nu. Så bara för de blir allergiska som små betyder det inte att det förblir så hela livet.

Mvh
Pethra

Millan71
2008-02-01 12:40
0

Usch så tråkigt för dig!!!Givetvis måste man omplacera katterna om barnen är allergiska hur tråkigt det än är!!!Hade gärna köpt nån av dina vackra katter om du inte bott så långt har namligen inget körkortHemlisDessutom är plänboken väldigt tunnGråterhoppas att du hittar bra hem åt dom allihop!!!!LYCKA TILL tänker på digOskyldig

Flisans
2008-02-01 13:28
0

Tack tack alla ni.

Detta är nog de jobbigaste jag varit med om. Att behöva placera om alla mina vänner o sen behöva tänka på ett liv utan djur ganska så länge. Hoppas ju kunna ta upp mitt intresse för katterna senare du barna e utflyttade. Men de hjälper ju inte nu. De e ju dom katterna jag har nu som jag vill ha o inte andra sen. Vet ju att de kommer o bli lättare med tiden men just nu känns de väldigt tungt.

Pratade med läkaren för en stund sen o hon sa till mig att de spelar ingen roll ifall man har 1 eller flera katter för allergin är den samma ändå. O ja frågade även ifall de möjligtvis finns nån allergivänligt pälsdjursras, men de finns de inte. Så jag får helt enkelt leva på hoppet om att kunna ta upp mitt intresse senare i livet.

Tack än en gång för ert stöd. Ni e guld värda för mig.

Kram Emma

Millan71
2008-02-01 14:18
0

menar du en pälsdjursras en katt alltså? för hundar finns det ju som är allergivänliga! tex pudlar,pulin,cotton de tulor mm

det finns ju hårlösa katterHemlisäven om jag aldrig skulle ha en sån…fula e dom och så tycker jag faktiskt synd om dom….

är iaf ledsen för er skull,vet hur det är att behöva omplacera sin/sina älsklingar då jag var tvungen till det med min hund;Tessan…gör ont än…Tröstkramar!!!

Dolleminas
2008-02-01 14:28
0

Skickar dig tröstkramar… Jag hoppas det är ok om jag tipsar denna tråd till en god vän till mig…

Kittentotts
2008-02-01 14:28
0

#19 Nu är även Sphynx en katt, inte heller den tål alla. Tycker den är söt ja:) Min väninna föder upp den rasen, en otroligt mysig ras, mkt smarta och roliga. Och de mår inte allas dåligt som många tror av att vara pälslösa.

/ Carina

Friida
2008-02-01 16:24
0

Stackars er, men vilken tur att ni har mormor med kissar iallafall! Jag skulle prövat en sån där nakenkatt (hälsa på hos någon) eller nakenhund också görsöta!! Eller nakenmarsvin eller naken råtta Skrattande  

Lycka till med omplaceringar och din jakt på nytt djurintresse, du hittar säkert något… ormar…?Skrattande

Flisans
2008-02-01 16:34
0

#19 Pratade med läkaren imorse o hon sa till mig att de finns inget pälsdjur vare sej de e naket eller ej som är allergivänlig. Finns inte en enda ras som dom kan garantera att alla allergiker klarar. Sen e vi ju olika alla människor så vissa djur tål vi bättre än andra. Men här blir de inget nytt djur än på ett tag. Får nog vänta länge om jag nu inte skulle få för mig en ORM=)=)

Tack alla än en gång för ert stöd.

Kram Emma

simzonites
2008-02-01 19:54
0

Oj vad ledsamt att höra! Nu när vi väntar en liten så har tanken på allergi dykt upp förstås i och med att katterna är en del i hela vår livsstil och vår familj.
Förstår att det måste vara skitjobbigt att hamna i en sådan här situation, även för barnen.

Kram Lotta

/Lotta

Flisans
2008-02-02 11:53
0

Tack Lotta. De e fruktansvärt jobbigt. Men kan glädjas åt att jag redan hittat ett hem till en av mina töser. Ett kanonhem=) o de känns ju kanonbra=)

Kram Emma

McLaren
2008-02-03 23:12
0

Vilken mardröm…. Tänker på dig å skickar en stärkande kraaaam.

Flisans
2008-02-04 08:49
0

Tack för den styrkekramen McLaren. Behövs verkligen.

Kram Emma

Tessan73
2008-02-04 09:09
0

Nämen gud va trist, lider verkligen med dig,,,måste vara så jobbigt.

Många tröstkramar till dig.

Lakrizz kan du ju alltid skicka till mig hi hi,,,så underbart fin katt..

Kram Tessan

Tidlosa
2008-02-04 09:49
0

Vilken mardröm! Stackars er! Vilken sitts!

Omplacera barnet/barnen!Oskyldig

En undran: skulle det hjälpa att bada mycket ofta? Min en väninna var sambo med en kisse - trotts att hon är fruktansvärt allergisk (hon får i princip astmaanfall bara hon ser pälsdjur på bild). Det fungerade för dem under flera år. Sambokissen flyttade senare med äldsta sonen till min väninnas stora sorg.

isnornin
2008-02-04 10:54
0

Jag lider med er, Det måste vara fruktansvärd sorg för er !!!

(Jag har tidigare visat intresse för din Zingo, mem du tyckte att jag bodde för långt borta…)

MVH Isnornin

Flisans
2008-02-07 16:40
0

Tack än en gång för ert stöd o alla kramar. Behövs verkligen. Fick ju ännu mer tråkiga nyheter idag. Har en häst ute på foder o han behöver vetvård för drygt 10 000kr. Så nu får jag ge bort honom så täcker hon alla kostnader=(=(

Kram

miapia
2008-02-07 17:07
0

stackares dig flisans jag vet ej vad jag skall säja till dig för att kunna trösta dig

jag beklagar verkligen detta skall du veta

Marita-L
2008-02-07 20:19
0

Stackars..ibland är det bara för jobbig..

Tröst kramar
/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

miascharming
2008-02-07 22:24
0

Tröstkramar ..

LinaK
2008-02-07 22:32
0

Hade min ekonomi vart lite bättre denna månad, så hade jag gärna gett någon av dina älsklingar ett bra hem. Hoppas allt löser sig till det bästa. Och jag beklagar verkligen att det har blivit som det har blivit!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lovebuffen
2008-02-08 11:18
0

Åh vad jag lider med er!! EN olycka kommer sällan ensam….Ledsen

Skickar ännu fler TRÖST- OCH STYRKEKRAMAR!!!!!

Soffan79
2008-02-08 17:01
0

Stackars dig, önskar jag kunde tagit emot någon mer av dina katter då de var hel mysiga allihopa men som det är nu så behöver jag ge min tid åt de tre jag har.

tusen styrke kramar….

Flisans
2008-02-09 16:28
0

Tack än en gång för ert stöd=)=)

Summerwinds
2008-02-09 18:39
0

Usch, usch så hemskt, vilken mardröm att först behöva placera om katterna och sen problemen med hästen Ledsen!

Tröstkramar från mig

Flisans
2008-02-11 15:49
0

Tack än en gång. Börjar kännas lite lättare nu.

Har ju lyckats o hitta bra hem till 2 av mina katter o hästen har de bra där han är så de blir så att hon som har han nu, får ta över honom. Där vet jag att han får ett bra liv.

Har nu 3 töser kvar o sälja om nån vet någon bra familj.

Flisan 6år svartsköldpadd kastrat

Lezzie snart 2år svartsköldpaddtabby (blivande) kastrat

Lakrizz 1 1/2år svart hona

Kram Emma

Millan71
2008-02-11 23:31
0

Usch sitter i samma sits själv nu antagligen…skall ta prover nu på kattallergi på min dotter…hur yttrade sig allergin på dina barn?har ju då 4 katter o omplacera…fy sjutton och jag som inte ens kommit igång med uppfödningen riktigt…Gråter