Så det kan gå!
Hej!
Någon mer på forumet som haft en exotic med ett 10 cm långt grässtrå hopknycklat i näsan?
Pencillinkurer hjälpte inte och Ronaldo var inte snuvig eller hade rinnande ögon, vita blodkroppar och lungröntgen var u.a. Men han hade svårt att andas. Katten mådde inte bra. Då åkte jag iväg till djursjukhuset i Uppsala där de sövde honom och när de höll på att undersöka näsan på honom kräktes han ut grässtrået. Stackars liten. Där hade han gått med strået i näsan som irriterat slemhinnorna så att de svullnade.
Nu väntar en period av "konvalecens" så att slemhinnorna ges möjlighet att läka. Förhoppningsvis kommer han inte att få några bestående men av sitt försök att äta gräs.
Men en god sak förde grässtrået med sig. Jag vet nu att Ronaldo är helt utan anmärkning anatomiskt både vad gäller näsa, svalg och öron.
Skickar en bild på den lille otursfågeln (katten)
gott för lille Ronaldo att det inte var värre
har dock inte haft nån katt som har haft nåt sånt

Ja du ser tur det ej var något annat;)
åhh stackars ett så långt grästrå..blää… tur att ni fick ut det och att han nu kan få andas utan problem. Han ser ju så gosig ut..
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Jag har hört om grässtrån som fastnat i svalget osv. Tänk vad det kan ställa till med mycket elände för katten. Vilken befrielse för honom att bli av med det.
/Lotta

Uj iii jag rös av känslan, fick den där känslan då man går in i situtaionen, måste varit otäckt för honom
Aldrig råkar ut för detta hos mina här hemma
Hoppas han nu kryar på sig, vilken sötnos!
/ carina
Men liten då! Han blir nog bra snabbt nu. Vad obehagligt det måste vara med ett grässtrå inknöcklat i näsan, usch!
Stackars lille vän! Tur att du tog honom till vetten. Hopas han återhämtar sig snabbt nu. // Malin