Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 793 ggr
blackangel
0

Får aldrig svar från Gribbles!!!

Nu är det jätte länge sedan jag skickade in prov på min Aragon men inget svar har jag ännu fått… Har mailat de men har inte fått svar där hellerSkrikandes.. Någon annan som varit6 i kontakt med de på sistone, kanske har en annan mailk adress??!!

blackangel
0

Ursäkta alla stavfelen min dator e lite cp hehe

yadhayezibas
0

*skratt* skyll på datorn….  Jag vet personer som oxå väntar..o väntar… så det kanske är så att det tar tid just nu…

Ha en fin dag!
Mvh
Pethra

blackangel
0

#2 hehe faktiskt så e det datornRäcka ut tungan Okey men då kanske det inte bara e mej de ignorerar skratt

Kittentotts
0

Hur lång tid har du väntat?

De brukar ju verkligen svara på mail därifrån också

Verkar som de har mkt i så fall just nu

Bra veta för jag ska idag skicka in på 3 tjejer härifrån också nu

/ Carina

BumbleBee
0

Jag fick svar från dom häromdagen och det tog 2 1/2 vecka från det jag skickade iväg det.

Millan71
0

Jag har inte ens fått proverna…det är ca 3 månader sen jag beställde dom första gången,har mejlat dom men inget svarGråter

frukove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag skickade in den 21/1 och den 31/1 drog de pengarna.

På fredag dn 1/2 fick jag svar.Det blev ju bara 11 dagar.

Och Agnes som jag har tänkt avla på var fri!Skönt!

Nu har jag ju inte fått papperet än men det är ju svaret som är intressant.

Jag skickade det till Clayton i Australien.

Maila de och fråga om det ätr nåt bekymmer! 

Lycka till!

Kittentotts
0

#6 Låter som dina har kommit bort ju

Brukar som de andra säger ta 2-3 veckor max

/ carina

miascharming
0

Instämmer helt #8 Kittentott.

Dom brukar vara snabba..2-3 veckor.

Det låter som om dom kommit bort, så mitt bästa råd är att beställa nya svabbar ..och göra om allt.

// Mia

BEATA
0

Jag har precis samma problem..skickade till Gribbles i november..hörde inget på några veckor så jag skickade samma mail igen..och ännu inget. Jag måste ha maximal otur..skickade till den som finns i USA FÖR CA TRE VECKOR sedan..ännu inget. Jag börjar undra om jag gör något fel?  Hur gör ni som har lyckats? vilken email använder ni?  min engelska är det inget fel på efter 19 år i USA Fundersam

Kittentotts
0

Men kan det inte vara posten då?

Hur postar ni?

Ve det ska på en blankett för tullen på försändelsen t Gribbles tex

/ carina

BEATA
0

Jag har väntat på att få materialet för att ta proverna..men inget har ju kommit..så jag har ju inte kunnat  skicka något  ..har inte heller fått något mail från dom….Ledsen

Kittentotts
0

Kommer inte in på Gribbles hemsida ens

Men den email jag har är GMS@gribbles.com.au

Då man skickar Dna prover till:

http://www.vgl.ucdavis.edu/

Så räcker det ju man skickar tops i ett kuvert, kommer inte ihåg hur jag gjorde. Men då måste man ju på deras hemsida skriva i uppgifter mm innan vad jag nu svagt kan minnas, eller hur gjorde man nu?

/ Carina

blackangel
0

hmm jag skickade till den adressen men men inget svar o inga svar på mina mail, skumt:/

Summerwinds
0

När jag googlade Gribbles nyss så fungerade inte någon av deras länkar…kan det ha hänt något med företaget? Fundersam

Jag skickade in DNA prover förra året och de var jätte snabba, både med att skicka ut topsarna och svara! Jag mailade dem dessutom och frågade lite och de svarade dagen efter på det mailet.

Trini
0

Jag använde något annat ställe när jag skickade in för dna analys. Det gick väldigt snabbt! Max två veckor var det från att de dragit pengarna. University of California, Davis hette det. Kanske testa det?

Kittentotts
0

#16 Dumenar detta: http://www.vgl.ucdavis.edu/

Har jag aockså haft t mina, tyckte då det va krångligt med uppgifter man skulle skriva i innan.

Men svaren va mer tydliga och så har jag för mig de har en databas där alla prover läggs så man kan titta på dem, el har jag fel? Kommer inte ihåg, det va nog 2 årsen nu

Verkar som det hänt något med Gribbles, kommer inte heller in på någon av deras sidor.

/ Carina

Tidlosa
0

Jag har en väninna som tänker sända till Gribbles - vilken tur att ni berättar det här!

Clayton i Australien - vad har de för hemsideadress? Kostnader? Hur sänder man prover osv?

Kan någon räta ut mina stackars frågetecken?

Kittentotts
0

#18 Gå in här under våra länkar så hittar du det vi har i länkar:

http://perser.ifokus.se/Links/Default.aspx

/ Carina

Tidlosa
0

Tack snälla du!

blackangel
0

hmm kul, typiskt det blev något fel då jag skickat prov grrr… Får testa med de andra då:/

Trini
0

#17, Ja, precis, det måste vara dem! Supersmidigt var det i alla fall. Jag tror också att när vi jämförde priserna så var de i princip lika, ingen större kostnad någon stans, med tanke på vilket säkert resultat man får!

KungBores
0

De DNA-prover som man sänder till UC Davis blir upplagda i databas och används i deras forskning också. Vill man bidra med att forskningen kring katt så tycker i alla fall jag att det är självklart att man sänder sina svabbar dit.
/Ingela