Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 780 ggr
simzonites
2008-02-06 20:53
0

Älskar vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har flera katter här hemma som älskar att leka med vatten. Står en kran och droppar eller rinner lite sakta så är de genast där och blaskar. Baby är värst, hon är otroligt fascinerad av allt där det rinner vatten bland annat tvättsmaskinen Skrattande Här kommer lite foto från dagens vattenlekar.

Är det fler som har katter som älskar att leka med vatten?

/Lotta

simzonites
2008-02-06 20:54
0

Ännu ett på Baby och Electra….Notera hur vattnet rinner rakt ner i huvudet på Baby, ju blötare dessto bättre tycker hon Flört

/Lotta

simzonites
2008-02-06 20:55
0

Och lilla Grace är fascinerad av vatten hon också….

/Lotta

simzonites
2008-02-06 20:56
0

men hon passar på att dricka lite också och inte bara blaska som de andra två damerna Skrattande

/Lotta

Lovebuffen
2008-02-06 21:49
0

Vilka vackra katter du har!

Även jag har en kattdam här hemma som ääälskar vatten. Så fort jag ska duscha som kommer hon rusandes och ska plaska med vattnet runt badkaret. Och likadant i vasken när jag diskar eller skalar potatis, då ska hon också kolla in vattnet. Glad

Kittentotts
2008-02-06 22:21
0

Ja vatten är allt spännande!

Vilka härliga bilder!

/ Carina

Friida
2008-02-06 23:35
0

Min ena katt vill bada bastu, när jag tappar upp badvatten så gör jag det med duchslangen (har ingen kran till badkaret) Jag gillar att bada i varmt vatten så badrummet blir som en våtbastu och dit ska Muchacha in! Sen ligger hon med mig i badrummet hela tiden jag badar!

frukove
2008-02-07 09:05
0

Min hane LillOlle(Divornas Macho Aboo Action )älskar att dricka ur kranar!

Men nu har jag slutata ha på vattnet ,för det första går han över spisen då.Det är inte alltid den är fettfri precis(han är alltid så fett på mage och ben!) För det andra slutar det alltid med att han får vatten fullt i näsan och frustar och nyser!Det låter så hemskt och jag är rädd att han ska få vatten i lungorna och lunginflammation.

Så nu får han vatten i en skål på diskbänken i stället! 

Skickar en bild när han balanserar på tvättstället!

Tessan73
2008-02-07 09:45
0

Min hane Danny älskar vatten, jag måste stänga dörren när barnen badar för annars så hoppar han i, lite mysigt, men han har sån päls så det blir fram med hårblåsen om han ska vara med och bada varje gång :)

isnornin
2008-02-07 10:07
0

Izabella älskar att leka med vatten med! Hon gillar att ligga i diskhon ocg inni duchen också….

MVH Isnornin