Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 554 ggr
Bullan
2008-02-06 16:12
0

Royal Kitten

Var för ett tag sedan på en föreläsning om foder, som Royal höll i.

Den var faktiskt intressant och inte alls så mkt reklam för Royal, som man trodde det skulle vara.

En intressant sak som jag lade på minnet var att i Kittenfodren, finns inget skydd mot urinstenar, men som finns i alla vuxenfoder.

Tänkte att det kan vara värt att dela med sej av, då jag vet många ger det åt sina vuxna katter också.

Föreläsaren sa att Kittenfodret inte alls är anpassat för en vuxen katt, och de rekommenderar inte att man ger det till de vuxna katterna. Hon sa att ville man ha bättre hull, så var det bättre att ge tex Hair and Skin/SkinCare. Och jag VET att den sorten är fetande, har ju gett det och har en skitfet honaLedsen Så nu har jag bytt sort! Testar nu Indoor Longhair, som har en högre proteinhalt och lägre kolhydrathalt.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

manbukten
2008-02-06 17:38
0

Jag rek. baby för att få upp hullet. Innehåller mer viktökande ämnen. Är det något man kan slopa så är det kitten. Ofta äter det mer av Persian ändå de är så kloka våra små, de vet vad de behöver.

Kittentotts
2008-02-06 18:01
0

#0 Va intressant veta

Har ju en här osm älskar babycat"Tyvärr"men han äter gärna annat också som tur är

/ Carina

Millan71
2008-02-06 19:02
0

Verkligen bra att veta för mina katter äter kittens persian…skall nog prova vuxen persian istället…det har dom ätit förr å….en fråga jag har är om det finns andra märken som är bättre än Royal canin…syrran har nämligen bytt till Hills…vilket är bästa märket eller finns det nån annan som e bättre än dessa två?

Bullan
2008-02-06 19:50
0

Ett foder som funkar för just din katt, är ett BRA foder, oavsett märke. Detta med foder är en djungel, men några bra tecken på att det är ett bra foder är:

att pälsen är i bra kondition

att avföringen är lagom bra

att de gillar det, såklart!

att de har ett normalt hull, ej för feta och ej magra.

Uppfylls dessa ovan…så spelar inte märket någon roll. Tror faktiskt att de flesta djurfoder är ganska likvärdiga teoretiskt sett…men det finns ju små variationer på sammansättningen, som gör att det ena ssorten funkar bättre för den katten och vise versa. Föreläsaren sa också att vissa linjer av ex. perser mår bättre på en viss sort av fodret, medans andra inte gör det. Det är väldigt individuellt vad olika katter funkar på!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Millan71
2008-02-06 20:46
0

Ok för mina mår utmärkt med Royl canin kitten…ska nog nu nästa gång köpa för vuxna för dom äter det också…Får ju rabatt på royal så det är ju bra att den maten är braCool

Kittentotts
2008-02-06 21:40
0

#5 Rabatt har alla som är uppfödareSkrattandeJag har rabatt på alla foder jag känner till på marknaden, bara be om deras kort & annat. En förmån man har.

/ Carina