Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 645 ggr
humlan2
0

kisslukt

Hjälp mig få bort lukten.

Jag har hittat en väska längst in i garderoben som min kisse har strilat på. Har sprayat med Pissoff och även tvättat den i det men lukten sitter kvar. Är det någon som har nåt tips att delge mig hur jag får bort lukten.

Millan71
0

ättika eller skalade lökbitar skulle jag rekommendera!l

humlan2
0

Tvättas väskan i ättikan? Hur gör man med löken, gnider den mot väskan?

Kittentotts
0

Tror inte du får bort lukten

Är det inte en stor väska så kan du ju försöka få in den i tvättmaskin, annars finns inget bra medel mot detta

Ättika har man hört genom åren, men aldrig har det hälpt mig iallafall

/ carina

Bullan
0

Det ENDA, som hjälpt mej få bort kisslukt är att förblöta/tvätta i klorin(ej så stark lösning att det bleker) och sedan vanlig 60 graders tvätt!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

#4 Denna metod tror jag starkt på som du ger.

Gäller det är rätt pryl det händer olyckor på

/ Carina

Bullan
0

#5 Jo, den funkar! Min förra fertila hane, pissade ju i skinnsofforna…testade ALLT för att få bort lukten, men inget funkade. Det kunde funka för ett tag, men så fort soffan blev varm utav att någon satt i den, så kom pisslukten fram igen.

Så tillslut var valet antingen soptippen, eller dränka in soffan i klorin. Så jag blötte handdukar i klorinlösning och pressade ner i soffan där pisset runnit ner. Sedan böt jag handuk några ggr och tillslut var all lukt borta, och soffan blev inte blekt i skinnet heller! Däremot krävdes en insmörjning av lädret efteråt, då skinnet blev litet torrt!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

#6 Jo vi hade en soffa som pissades ner, el 2st innan denna katt la av.

Vet jag tvättade den flertalet ggr så som du beskriver, men jag fick ändå efter tag fram lukten. Bägge åkte ut

Idag har jag lösa dynor, tygsoffa som går tvätta hela dynorna "ifall"

/ carina