hostig
Ja inte är det bara vi människor som verkar hostiga i detta hushåll.
Min ena lilla dam har hostat lite ibland. Ja en gång om dagen kanske så vet inte om det kan vara hårboll… Ja de har faktiskt aldrig haft en sådan så jag vet inte.
Men jag tänkte att jag förklarar fenomenet iallafall. Hon sitter och småhostar en stund på golvet. Innan är hon som vanligt och efter likaså. Hon är inte hängig eller dålig på nåt sätt utan pigg och leker. Hennes toabesök tycker jag att det sköts som vanligt också.
Är det något jag ska vänta och se hur det blir eller oroa mig redan nu?

Inget svar har du fått. Så för få upp tråden så skriver jag lite
Kan nog vara en hårboll, har du testat ge henne linfrö blandning(koket) som får upp ev hårbollar?
/ Carina

Är det länge sedan du avmaskade henne? Om, så kan det vara mask i magen som gör att hon hostar. Testa att avmaska henne!
Sedan kan det ju absolut också vara en hårboll, kanske mest troligt, men ville ändå skriva och säga att det också kan vara mask som ger hosta.

Så där brukar mina katter hålla på när det är en större hårboll som spökar. Sitter ofta lite hukade och låter som de håller på att tappa andan och dö. Kan ibland hålla på flera dagar i sträck och sedan brukar man hitta en gigantisk lång pälskorv uppkräkt någonstans.
Visst kan mask ge samma symptom men det ska mycket till innan de blir besvärade i lungorna av detta. Jag skulle i så fall råda att först köpa Kolla masken på Apoteket. Är lite anti mot att sätta in en massa medel i onödan, vi har tillräckligt med resistenta stammar av allt möjligt redan och avmaskningspreparat är inte heller det snällaste mot kroppen.

Tack för era svar. Jag känner igen det beteendet som du förklarar Elisabeth så kanske är det en hårboll. Under hela dagen har jag inte hört det någon gång mer iallafall, fortsätter det så får jag testa linfrö, har det hemma till frukost flingorna så det är ju bra.