Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 768 ggr
Millan71
0

Omplaceringshona

Min syster har en underbar honkatt Wilma som är en kattunge till min förra huskatt 50% perser 50% norskskogskatt som tyvärr måste hitta ett BRA hem utan hundar och inte för många katter till sällskap. Wilma är röd med vita ränder och  vill vara ute! Vi kommer att vara mkt noga med vart hon hamnar! Är det någon här eller vet någon som vill älska en katt som är vuxen? Priset är inte det viktigaste utan hemmet!!!!

Millan71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här ser skönheten ut;)![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ea683344-e5b2-42c8-9761-e0d548c5251e&Filename=niinas bilder 011.jpg)

Millan71
0

Wilma är katten längst ner med profil(den andra är hennes unge;Räkan;)

MonicaLagerquist
0

Har ni fler katter som heter Wilma Nyss såg jag en annan rasblandning på henne.50% norskskogskatt 25% perser och 25% bondkatt Är det inte bäst att kastrera henne innan ni omplaserar henne?

Stolt ägare till tre La permer

Millan71
0

Ja det är nog samma eftersom det stog bara hennes mammas ras;50% perser 50% norsksogskatt.pappan är en bondkatt!Vi? satte ut denna annons till min syster! Givetvis kommer hon att bli steriliserad,av henne eller nya köparen,det är kravet!

Trini
0

Mitt tips är att kastrera henne _innan_ hon flyttar! Det är många som tyvärr är oärliga och utger sig för att vara någon som de inte är.. Att lite på att köparen kommer göra det är allt för riskabelt anser jag. (om det inte är inom familjen förstås)

Jag har som tur är "kommit på" sådana köpare redan innan någon hunnit flytta, där det efter ett par telefonsamtal krupit fram att katten de var intresserade skulle paras med en blandras !!?? Det hade mycket väl kunnat vara så att jag aldrig fått reda på detta… Eftersom er flicka är så pass stor känns det självklart att kastrera innan flytt. Men det är bara min åsikt, sedan gör ni som ni själva vill såklart!

Millan71
0

Hon skall kastreras innan! Att jag satte ut henne här är pga att det finns bra människor här o vet kanske nån bra som vill köpa en vacker husis;)

Trini
0

Aha, ok men bad bra! Varför jag svarade så var för att du skrev:

"Givetvis kommer hon att bli steriliserad,av henne eller nya köparen,det är kravet!"

Om det är hos nya köparna så blir det ju efter att hon flyttat, därav min kommentar, men jag kan ha missförstått.

blackangel
0

Ja är det någon jag ej känner kommer jag se till att hon blir steriliserad innan, annars om jag känner personen ifråga så ser jag till att denne kommer att fixa detta annars hämtar jag henne!!! Enda anledningen till att hon ej kan bo kvar är att hon ej vill vara med oss då hundarna är där och då blir det bara att hon e på övervåningen vilket jag tycker e synd då hon e en gosefia egentligen:). Tyvärr har ju även Bea dessa tendenser att hon ej gillar hundarna den enda som ej bryr sig e lille Aragon…..

MonicaLagerquist
0

Fast snällast mot katten är ju att kastrera henne nu och sen omplacera henne.Att låta henne genomgå en operaton på en gång i nya hemmet med nya basiller och den stress som en flytt innebär tycker jag i alla fall är lite tokigt tänkt.

Stolt ägare till tre La permer

blackangel
0

ja som jag känner just nu kanske de blir hemma ändå suck vad jobbigt med sådana här beslutGråter

Millan71
0

#10 som om jag inte redan visste att de skulle stannaCoolSa ju att du aldrig klarade ett sånt beslut…KyssMen men kanske det hade varit bäst med tanke på Kiara o att katterna ej gillar varken henne eller Gucci…