Filip är hemma!!!
Idag åkte vi upp och hämtade hem Filip. Han har visserligen katetern kvar och får sitta i hundbur till 4 februari men han kan hälsa på sina kompisar genom gallret och vi kan sticka in handen och klia på honom när vi vill.
Filip själv sitter mest och tjuter just nu och är storförtretad för att han inte får komma ut och springa runt. Han ska få ta en promenad i huset sedan och då får vi gå efter och hålla i påsen som urinen rinner ut i.
Det blir några jobbiga dagar till för Filip men kliniken tyckte att han lika gärna kan sitta hemma i bur och ha snortråkigt som att ligga hos dem och ha ännu snortråkigare!
Det har varit en del bakslag och ren felbehandling och idag tog vi en lugn och sansad diskussion angående detta och de backade på notan mycket generöst och kompenserade mig och Filip väl. Det känns jättebra för jag vill ändå gärna kunna ha en fortsatt bra relation med dem och kunna åka dit i framtiden och det känner jag att jag kan. Så all heder till dem för detta.

Så skönt att han är hemma..känns alltid bättre när man själv har koll på dem.
Hursomhelst så tycker han säkert att ha snortråkigt hemma är bättre
Hoppas att kryar på sig i reketfart nu …& snart är ute och leker med sina vänner.
Lycka till,
// Mia.
// Mia

Vad härligt att du fått hem honom nu och att allt är bättre med honom!
Klart det är bättre att vara hemma än på djursjukhuset!!
Förstår att det känns bra när de backade - gläds med dig i allt! 

Va härligt för er att Filip är hemma. Nu får ni skämma bort honom lite med mys i soffan om kvällen framför tv:n
Hoppas verkligen fortsättningen går bra så han kan springa leka snart med sina vänner
Kram på er & Filip
/ Carina