kattungemat
Är det nån som har nån aning om vilket foder som är det
*bästa
*näringsrikaste
*goaste
*mm
till våra kattungar…torrfoder menar jag då
mina har lite tröttnat på RC Persian Kittens
o efter att ha kört en hel säck med exigent så ser jag att mina kattter har tappat några hekto
Alla mina katter äter kattungematen, om de vill…
men nu tänkte jag se om det finns nåt annat märke som ni har provat så att de kan återta de tappade hektona

Har du provat RC Kitten 34. När vi fick hem Legola så fick vi ju med RC Persian Kitten, men eftersom våra andra kattungar (även de vuxna) äter RC Kitten 34 så dukade vi fram båda sorter. Det visade sig att samtliga katter föredrog RC Kitten 34 även Legola.
jag har ju haft det förr
men inte nu sen persian kitten kom
kanske ska testa en sån ja…tack Niffi

Ok finns det alltså Royal canins 34 oxå? vad är det för skillnad på det och RC kitten?Alla mina katter äter RC kitten stora som små;)
Åhh, nej jag vågar inte prova igen. Jag köpte royals baby-cat men mina vuxna katter fick diarré av den :(( Det gav sig inte förrän jag gav upp efter en halv säck och övergick till kitten Persian, då blev de normala igen. (en halv säck tar slut ganska fort här, så tro inte att de fick gå med diarré flera veckor!)
Jag har en gång haft eukanuba complete kitten, men den gillades inte alls och jag tyckte att den luktade illa och mycket..
Nutro då, har jag hört av någon här inne ska vara bra (Krasavis, var det inte hon som körde med den?) Eller James Wellbeloved var det väl också nån som hade.
Men ännu så är vi och katterna så nöjda med kitten Persian, den är ju extra lättsmält också..
Lycka till!

Hade en katt som matvägrade i tre dagar när vi serverade RC persian 30. Då för vuxna förståss. Så det blev en återgång till Indoor 27 men hon var skeptisk länge. Man kan känna på lukten tycker jag att de skiljer sig. Persian luktar inte alls gott. Ingen erfarenhet av persian kitten men kanske är det som med vuxenmaten.
Ska du inte med på Royals informationsmöte i Göteborg Annki? Nån annan som anmält sej?
#5 Jo jag är också alltid väldigt försiktig. Jag köpte babycat till kattungarnas invänjning på fast föda och blandade med kattungemjölk, och då var ju även de vuxna där och åt, smaskens tyckte de förstås!!

Jag hr tur som har katter som inte reagerar på vare sig vuxen persermat eller kitten…har varvat o köpt varann gång men nu när jag har Vilda som bara är 5 månader har jag bara kört med persian kitten o det gillar alla mina katter;)men för deras tänders skull skall man väl oxå ge vuxenpersian alltså persian34?

Jag serverar alltid Persian Baby Cat, Persian Kitten32,Persian 30,RC Exigent,RC Main Coon,RC Outdoor och 2 sorter av James Wellbeloved bl,a kitten som ALLA älskar.
Har inte heller några som helst problem med magarna då det alltid står 8 skålar med olika foder så äter dom det dom gillar bäst och magarna tål det.
Om kattungarna har svårt för att "gilla" maten så brukar jag ha på lite tonfisk i vatten så dom blir nyfikna på lukten och börjar att äta.Har funkat på alla kattungar :-))
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Vi ger RC babycat, RC persian kitten 32 och RC persian30 till våra katter och kattungar och det äter de med glädje och är jättefina i magen och hullet. Ibland om vi har gett en hel säck persian30 så byter vi och ger RC exigent ett tag och det funkar lika bra det. Som tillägg åt kattungarna ger vi Hills kitten burkmat oxå. De bara älskar den och inga dåliga magar ens när de fick den första gången.
Mvh
Pethra

Jag har också alla trer sorterna RC framme jämt.(Baby Persian kitten och Persian) Och jättefina magar och hull. Till detta kommer blötmat typ Sheba eller dyligt .Men jag serverar även RC mjölk sista veckorna av dräktigheten och under diandet till mamma katt. Men fler tar för sig av det. Det är ochså det kattungarna får börja med. Och nästa steg uppblött baby.
Jag har Baby cat, Quinne 34 och Sensibel 33 för att den är sååå god…så det är olika mat i skålarna här..så det är bara till att välja… Sedan får dom lite smask vid sidan om… Bebisarna får lite uppblött baby cat och även torr..sedan lite smaskens vid sidan..om någon inte vill så har jag lite extra smaskens ideer…
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus