Knäppa bea;)

Nej men vilken söt:))
MVH Isnornin
Ja, det tror jag. Jag har ju Tingeling som är kastrerad sedan över ett år tillbaks. Det märks när hon skulle ha löpt för då får hon löpbeteende, hon blir mycket mer kärvänlig o gosigare än normalt.

Jag har min Spicy (Eddore Clarice) som rullar runt och beter sig precis som en löphona. Det roliga är att min gamla kastrat tycker hon är jättespännande :) Har aldrig under mina snart 20 år i kattsvängen varit med om en hona som gör på detta vis. Fast jag hoppas att hennes beteende ska smitta av sig på mina fertila tjejer så de börjar att löpa.
/Ingela

Jag har ingen aning, men åh så söt hon är!

Jag var med om en hona som jag kastrerade, hon började löpa efter tag. Nu minns jag inte riktigt vad det var som inte var riktigt borttaget (äggledare?) Men veterinären fick göra om operationen (gratis!) och ta bort vad det nu var hon hade missat. Då slutade hon löpa. Så det kanske är det som hänt din katt också.
Katarina

#5 Ja något av detta är det som inte togs bort vid kastrering på honor förr, tror vissa gör detta nu med, förr hette det Sterilisera, idag heter det ju kastrera då de tar bort paketet
Kan det vara så att de honor ni skriver om här fått det gamla ingreppet?
/ Carina
Nej, Tingeling har kastrerats d v s tagit bort allt. Det är bara ibland det märks på henne att hon skulle ha löpt.

Nej min hona kastrerades också! Vetten förklardae något hmm hmmm om att "det som jag inte minns vad det hette" måste ha gömt sig eller nåt liknande…
#8 hehehe
det är inget som jag har stött på heller
har tyvärr inte så jättestor erfarenhet av kastrater

Spicy kastrerades för två år sen i somras och betedde sig helt normalt förra året. Jag tror hon fått en knäpp bara pga det märkliga klimatet :)
Ingela

Haha ja hon löper då men syrrans fertila de vill inte löpa haha
Om hon har blivit steriliserad så är bara äggledarna avknipsade, då löper katten ändå, men kan inte bli gravid. Vad jag vet så görs inte detta ingrepp längre, då det inte finns någon mening att låta en katt gå och löpa och inte kunna bli dräktig. Det ger ju följder som livmoderinflammationer mm..
Vid kastrationer kan det hända som Katarina #5 varit med om att det finns någonting kvar. De kanske inte fick med hela äggledaren, då kan den hålla på att producera ägg och katten kan löpa. Det var ett jättebra reportage (honors löpbeteende) i SVERAKs tidning Våra Katter för några nummer sedan som även tog upp detta.
Om du märker att hon fortsätter löpa som en fertil honkatt även en längre tid efter ingreppet, tycker jag att du ska ta och kolla upp det.