Gizmo är i katthimlen!
Sista tiden har Gizmo blivit allt sämre, inte velat äta utan han har bara mest druckit massor med vatten. Han har hållit sig för sig själv och mått allt sämre. Provsvar som togs i tisdags visade på uttorkning och han tappade massor i vikt sista veckan, förmodligen p g a hans PKD. Så i samråd med veterinären på Strömsholms Djursjukhus tog vi beslut idag på f.m. om att låta honom slippa lida/kämpa längre. Så min älskade vackre Gissemo, min kära bästa katt finns inte mer. Det är så tomt här efter honom. Tänk att en katt på 4,2 kg kan ta så mycket plats både i hjärtat och i huset.
//Elisabet

Sov Gott vackre Gizmo.Du får lov att hälsa till min älskade Aro när ni träffas.
Kram på dig Bettan.Vet hur jobbigt det är.
Stolt ägare till tre La permer
Åh så ledsen jag blir…
skickar en varm kram till dej och resten av familjen.
Så sorgligt….snyft…..

Fy så tråkigt :( Läste att han inte blev så gammal heller. Det är hemskt när unga katter dör. :( Kram på dig från Ingela

Vad jobbigt för er, det är alltid jobbigt att mista en vän och kompis. En tröst (om än liten i denna stund) ni har gjort vad ni kunde och han har det bra nu. Tänker på er // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

KRAMAR HÅRT

Tack alla för era omtankar och medkänslor! Jag var Gizmos tjänarinna i bara drygt ett år, alldeles för lite!
Stor stor kram

Många tröstkramar till er. Vet i färskt minne hur det känns :(((
Tänker på dig! Så meningslöst när de ska gå över så unga…
Massor av kramar i denna jobbiga stund med sorgen efter er vackra pojke!

/Lotta

Lider med dig i denna sorgens stund! Vet hur svårt det är……skickar massor med TRÖSTKRAMAR till dig!!

Massa kramar till dig Elisabeth! Så söt han är på fotot, Nu får han leka med sina nya kompisar i katthimlen utan att ha ont el jobbigt.

Han får kompisar som kommer från mitt katteri oxå..så han är i gott sällskap
Tog PKD´n honom redan vid drygt 1 års ålder?? eller missuppfattade jag??
men…han har det så bra nu…springer lätt o ledigt omkring o leker på blomsterängen
det kan vi lita på
kramar till dig som har det tungt nu
o en stor eloge till att du inte förlängde hans lidande

Uff så trist!!! Skickar tröstande kramar till er!!!

Varma tankar härifrrån också, i den svåra stunden. PKD mäste och kan beskämpas.
#15 Han blev ju två år. Förra hösten konstaterades det att han hade PKD genom DNA test som jag skickade till Gribbles i Australien. I juni scannade vi hans njurar och han hade flera cystor på ena njuren och en större på den andra. Men hans njurvärden var bra då. Hela tiden har han ätit dåligt och minimalt nu på slutet. Vatten däremot har han slukat. När vi kom in till vetten nu så hade han dessutom ont i magen så hela hans allmäntillstånd var uselt.
#18 Ja, det borde vara straffbart att avla på katter som man vet har PKD. Det är ju så lätt nu att kolla med DNA test.
Tack alla för er omtanke och tröst!!!
=( beklagar i mängder ! han var riktigt vacker,men antar att det viktigaste var också att han var en underbar vän!
Jag är inte så insatt i sjukdommar,men det är klart att sådant ska inte bara ske om uppfödaren vet om att avels katten har PKD!
Skickar en enorm kram till dig och tänker på er,blir riktigt ledsen att läsa detta :'(
Usch, jag känner med er :( Vet hur det är då djur går bort. Ni har varit starka som kunnat ta detta beslut, som är rätt för katten. Nu har han det bra och känner ingen smärta, men visst är det tungt av sorg för er, hans familj. Ni får tänka att han nu är lycklig bland alla andra katter som gått vidare.
Han var en jättefin katt, jag älskar tabbys.
Kram//Trini

Nämen usch va ledsen jag blir för din skull Elisabeth, gråter så jag knappt kan se vad jag skriver.
Förstår att det känns tomt i hjärtat att mista honom som var ditt allt.
Tänker på dig och sänder dig massor av tröstkramar
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Usch o fy. Lider med din=( Men du gjorde ändå helt rätt. nu har han de bra i himlen med massa vänner
Kram o tröst
#19..usch då
jag lider med dig…
men denna tråden anser jag är jätteviktig
för det finns trots allt några därute som tycker att PKD är en "baggis"…
o för de som har blivit drabbade, som du nu, är det naturligtvis ingen baggis.
O jag vet oxå att det i VISSA FALL kanske är befogat att trots allt avla på PKD posivita djur…
O att en del PKD positiva katter blir gamla o inte sjuka
men det är viktigt att visa att det kan gå så här, som det har gjort för dig oxå
Massor med kramar igen
supersnygg Gizmo
Tröst kramar till dig
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Än en gång: Tack alla för era vänliga tröstande ord och kramar. Det värmer verkligen mitt i bedrövelsen.
Kram
Elisabet
Beklagar så förlusten av din fina kisse.
Jag har mist två kissar i PKD, men jag hoppas och tror att den avel som sker idag är byggd på PKD fria (DNA) djur.

Jag håller med dig! Det är viktigt att tala om PKD. Det är idag inget okänt begrepp. När man började tala om det, så var enda möjligheten att fara iväg och ultraljuda missarna, med stora kala fläckar på katterna där de blivit rakade. Idag är det ju så enkelt - ett enkelt svabb test och så är det fixat!
Idag finns det uppfödare som avlar på avelsdjur som de VET är drabbade av PKD. En del uppfödare påstår att djuren är fria - trotts att de inte är det!
Har just nu en supergosig kattflicka i famnen, så stavning och meningar blir som de blir…

Hejsan!
Tråkigt att höra! Men då får han träffa min Rocky som också är i katthimlen nu. Han hade HCM och vi tog bort honom nu tidigt i höstas.
Kramar Mickis
#29 Ledsamt att höra att din kisse hade HCM.
Jag tror också att din o min katt träffats nu och springer o leker på katthimlens ängar. En dag får vi träffa dem igen.
Kram Elisabet

Många tröstkramar till dig Elisabeth..
Ha det så gott du kan…..tänker på dig…
STORA kramar // Mia
// Mia
Usch, så tråkigt!! Jag lider med dig! De lämnar ett stort, stort tomrum efter sig när de går bort. Han har det bra nu iallafall!
/Många kramar
Såå tråkigt att det fortfarande finns uppfödare som avlar på otestade eller PKD positiva katter. Synd om de som blir drabbade.
ojjjj jag lider verkligen med dig hålelr om dig nu hårt och ger dig en krammmm

Tröstkramar
Han var jättefin
kissmekate.blogg.se

…vet allt för väl hur det känns. Men du gjorde rätt mot honom.