OT: Måste visa...
Oj vilken fin hund! aldrig sätt den där rasen! ser elegant ut!
Hon är inte jättebra på att stå fint, speciellt inte efter att man har fönat o borstat, då hon helst av allt skulle vilja ner från bordet och springa lös ute för att grisa ned sig igen *asg* Men hon är fin…
#2: Rasen är en inte supervanlig ras i Sverige, men elegans i sin litenhet hör till rasstandard. De skall vara alerta och rasen skall vara barnvänliga. Pälsen må man ju avgöra själv om man vill och orkar… :o) Det är en härlig ras..

Ja hon såg väldigt fin ut=) Har heller aldrig sett en sån här hund=)
För att göra det krångligare ändå så har just denna hund en ovanlig färg. Hon är inte svart… Hon är chokladbrun vilket inte finns så många av i rasen :o)

Jag känner ju några av den rasen:)) Visst är de söta!
Oj vilket jobb du lagt på få henne så fin
Mkt elegant tjej!
Carina
#7 Kul att du känner till rasen.. :)
Hon är jättefin !! Jag ska iväg och titta på små valpar av samma ras till veckan.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
super fin !!!!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#9: någon i krokarna där du bor eller?

Vacker tjej! 
/Lotta

jättefin! Måste va drygt o hålla efter med hennes vackra men oj så långa päls;)
Om man gör som jag gör ibland … väntar för länge… då kan det bli otrrrooooooooligt "rooooligt" att ta hand om pälsen…. hmmm Men hon förvånar mig alltid med att vara "lättare än jag föreställde mig" att få fin ;-) Men pälsen i sin fulla längd skall vara 12-18 cm så det är ganska tuff längd.
Jag har en kompis som föder upp Devon Rex här i närheten och hon har även Havanaiskennel. Valparna blir 2 veckor nu så det ska bli kul att se dom små korvarna.
Hur är det med choklad på Havaneser, har de levernos och isåfall är de "godkända" ?
Anna-Karin
Den bruna näsan har blivit godkänd nu för inte så jättelänge sedan. :)
Härligt, ta fram en variant med kort päls också då så slår jag till på en direkt :-)
Anna-Karin
*asg* Det finns men den är inte godkänd tror jag…. :) Men det finns korthårs Schavanaiser… :)