Odd eye blåsköldpadd&vit perser
Hej
I en tidigare tråd var det diskutioner om odd eye katter så nu måste jag bra få visa den här lilla tjejen från Virginia, USA. Kanske någon som vill importera?
Visst är hon läcker!!
Fick en länk till sidan genom en kattlista jag är med på.
Hon kallas tydligen Lovely

Härliga färger, men pannan ser inte ut som jag vill ha den
Öronen ser ut vara för tätt och spetsiga
Oddeyed för mig är inget som tilltalar
Bra näsa ser det ut som, det gillar jag
Usch va negativt detta lät, men söt är hon på sitt sätt
/ Carina
Riktigt häftigt med ODD eye!! Min dröm är att äga en ODD eye blåsköldpadd o vit perser!! Just detta exemplar var ju inte det vackraste man sett …. Tyvärr är det ganska vanligt att bara de är odd eye så kan de se ut hur som helst verkar det som.
Kanske min drömkatt dyker upp nån gång annars får jag fortsätta drömma.. 
Mvh
Pethra
Jag håller med dig. En högre panna, lite mindre öron som skulle behöva vara mer rundande samt lite mer bredd mellan öronen så skulle hon vara väldigt lovande :-)
Tänk vad bra det skulle vara om man kunde "modulera" om katterna så att man fick dom som man själv ville ha dem …….

Såg ni att hon kostar 28 000 kr.
$ 4000 ( USD ).
// Mia.
// Mia

Åh, jag tycker att hon är bedårande söt!! Fast jag är å`andra sidan ingen perserexpert heller. 

Carina, din ser faktiskt mycket bättre ut men det saknas lite färger ;-) och så är h*n lite för långhårig, jag föredrar ju exoter.

hahaha..du får nog lägga på ett par nollor 
Visst förstår jag att en blåskölpadd & vit EXO är ovanligt…menmed tanke på hur katten ser ut för övrigt..så tycker jag att det är ett MYCKET högt pris.
Din kisse på bilden tycker jag är sötare , ,,,gillar Perser 
// Mia
// Mia

#7 Ja men då får du väl trimma den t en Exo:)) Nä men ville visa typen, ta bort pälsen då:))
#8 Tack!! Javisst är han söt:) Tycker ju jag med, men han gick som sällskapskatt till ett par som älskar honom, viktigast är hemmet

Jag håller med om att hemmet är viktigaste!Men din carina hade jag tagit lite mer för en priset av en sällis då han va ju utomordentligt vacker!Jag hoppas att jag får oddeyed efter ronja då hon har ganska många med det i stamtavlan hennes…28000kr! NJA aldrig att jag skulle betala en sån summa!!!men har nån råd så säger jag väl inget om det,jag har då andra hål att stoppa i pengar ifall jag nu skulle haft dessa 28 000;)

#10 Jag tog priset han va satt i av mig fr början, men de har honom endast till sällskap ändå:)
Mig är hemmet viktigast, tror de får det mkt bra i ett sällskapshem som kan ösa dem med kärlek, till avel ska man ju verkligen känna det vore rätt uppfödning, inte lätt veta idag.
Håller med, hemmet är viktigare än priset. Visst kan man försöka hålla upp priserna lite men 28000 är ju lite väl häftigt!!

haha 28000, ja du skulle jag aldrig om jag så hade råd ens köpa en katt för…

Nej det hade inte jag heller gett!
Men om du köper en import så kommer den lätt upp i dessa pengar tror jag, då tänker jag på allt runt för få hem katten
Så priset på denna katt, sen får man väl räkna vad det kostar få hem den
/ Carina

Men om man tar in katt från utlandet så får man räkna med att det kostar.
Kan bara tala om att vi har förhört oss om och ta in colourpoint från USA och priset från en del uppfödare slutar på cirka 75000:- till 100000:- Men vi fortsätter och letar efter den rätta. Priset är inte det viktigaste. Det är HUR de är uppföda, Hur uppfödare ÄR. Katter som bor och föds i burar är inget för oss. Vi vill inte ha katter som bur i ett rum och träffar uppfödaren 1-3 gånger per dygn.
Så ska de ha 28000:- för denna katt med odd eye så är det billigt tycker då rak jag.
/ Yvonné

Katten är söt,inte tal om det men hon har inte den looken jag letar på en katt.
Hon har dessutom ….som det ser ut på bilderna …ingen bra top,jag skulle oxå önskat mindre öron och bredden mellan öronen är viktig liksom storleken på ögonen. Den här katten är i "mina" ögon en fin sällis…inget mer. Så 28 laxar. NO WAY!!!
#15,Håller med dig om att det kostar att importera katt.
Man måste vara medveten om att det är INTE bara katten som kostar utan alla omkostnader som blir innan man får hem sin katt.
Jag har själv importerat 7 st och 4 till på väg så 28´är inget för en fin import,man väljer ju själv var man vill spendera sina pengar på:-)
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#6 Vilken underbar liten kattunge, väcker verkligen mitt HABEGÄR!!!!
Otroligt söt!!

#15 Och #16
Jo det kostar ju importera som sagt, men det man undrar är:
Är detta priset på enbart el med alla kostnader för resa mmm
Annars va det mkt dyrt
Fast det va dyrt ändå med tanke på katten som englagirl skriver är en sällskap i typen, för det anser jag med:) Ögonen gör ju liksom inte hela katten, de går få tag i sverige med
Och självklart väljer man själv om man vill importera, inget för mig alls, tycker ju det finns så mkt fina här redan :))
/ Carina
jag tyckte att hon var söt jag..
öronen kan ju kana ner hehe
men 28.000 njae…men jag vet att priserna i vissa länder ligger skyhögt
speciellt i ryssland om jag har fattat rätt
o 28.000 måste ju vara för katten bara..antar jag
för alla "bredvidkostnader" blir ju helt olika beroende på var man bor

Vad jag vet så är det billigare att ta katt från ryssland.
Vet att det kostar cirka 35000-40000:- att ta in colourpoint. Har kollat upp på olika uppfödare.
Vi måste få in nytt blod på colourpointen i norden. Det ligger samma linjer i nästan alla stamtavlor.
Så det var så att vi skulle ta in från Ryssland men just nu ligger allt ner för jag måste få reda på min sjukdoms historia innan vi ta in något nytt. Som det är idag klara jag av att sköta katterna och hemmet men om 1till 5 år vill jag vet hur sjukdomen brer ut sig. Kommer jag att klar av det här med katterna och hemmet?????
/ Yvonné

Tror inte att det är så mycket billigare att importera katt från Ryssland snarare tvärtom då kostnader för blodtestet är väldigt dyrt där.
Jag har betalat en bra bit över 25.000:- st för mina katter och det är bara vad katten kostat då jag importerat från Ryssland.
Sen tillkommer 4-6000:-för rabiestestet, sen måste ju katten ha eu-pass,chipmärkning,dvärbandsavmaskning,gränsveterinärbes,och en del uppfödare vill ha nån tusenlapp för att dom har katten kvar lite längre,mm,mm och hotellövernattning och resorna för att hämta katten hamnar nånstans mellan 3.500-7000:- beroende på hur långt innan man kan boka biljett.
Så min uppfattning är väl att katterna inte är speciellt billiga i Ryssland jämfört med andra länder. Men det är ju kanske beroende på vad man jämför med. En Cp kanske är dyrare än vitfläckar o solida :-) som hamnar nånstans i runda slängar på 40-50´
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Min mamma har en av mina perserhonor hemma hos sig och hon är creme och vit ODD eyed.
Jätteläcker gammal dam,hon ska vara en av dom fåtalet tvåfärgade odd eyed i Sverige.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

#22 ohhh kan vi inte få se en bild…..jag ÄLSKAR odd-eyed :-)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jag kollade aldrig länken%20av%20P1010160.jpg)