Tabby

här kommer min första tabbytjej
Vilda 10 veckor en svarttabby vit
.jpg)
Här kommer min tabby kille.. Hassellidens Tabby Pepelino
" Generalen "

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Här är min Elvira… Åbackens Elvira .. Hon är spotted

Min Kotten: Brown Blotchedtabby-Bicolour

Oh så fina katter;)
mums
den bilden på Teddy som liten..den glömmer man nog aldrig
#24 Tack Annki!
Ja man förstår väl lätt varför jag inte kunde skiljas från honom, ensam i första kullen som han var också 
/Lotta

Jättefina katter ni visar. Jag har inget att bidra med i denna länk för jag har ingen tabby. Men jag har uppskattat dessa båda trådar. Mycket mums att titta på varje gång man varit inne idag.

#32 kan inte jag få henne? Hon ser ju ut som en dalkulla,det skrev ju jag förut med…att du inte förstått det ännu!!!hehehe…
Mums vilka snyggingar,kanske får man låna nån hane till min Arwen om ca 3 månader? hehe

#33 hi hi hi, jag frågade henne, men hon ville stanna i Gävle sa hon, o jag protesterade inte 

#35 ja jag säger ju inte nej till henne heller då då..hehe

Min rödtabby pojke 

Mums säger min Arwen o jag med;)Hon e mest intresserad av pojkarna då då men inte jag(ja lite då men men )TÄNK VAD PERSER/EXOTIC ÄR SÅ SNYGG!

Vääääääldigt vackra katter i denna tråd, LJUVLIGA är dem!!!! 

Här kommer en bild på min lille Zingo rödtabby o vit

Tack #46. Lilla Melva går ju inte heller av för hackor!
Ja tänk, vilka underbart vackra katter vi har allesammans. Jag bara njuter av att titta på de olika missarna i olika färger och hårlag, var och en så vacker!

#48 hon är tabby, skulle tro blåtabby EXO a 22 eller möjligtvis blåsköldpaddstabby. Har du fler bilder på henne?

Ja vad ska jag säga MUMMA Yvonnè !!!!!!!!!!
Sedan så har ni lagt ut så otroligt många fina katter..slurp..

Ni har säkert sett henne förr, men här är hon igen min "gofis" Persika,svartsilvertabby, då hon blev BIS på sin första utställning 5 månader gammal.

//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#51-53 Underbara kort vännen! Lillebror ser liten ut bland alla priserna.
Ingela

Sen har vi ju Categoris Choya´ha blåtabby/vita flickan som bor hos Eudora :-)) Tack Erika för att du ÄLSKAR henne så mycket och tar hand om henne så bra.Kram

//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

# 57 Ja du så mycket plus lite till fick han när han blev SW-07
Tack Ingela och Marita för ni tycker om Lillebror och Mysan…..
/Yvonné
# 56 Du kan sända henne till mig
mums…för lilla tjocka persikan…

#60 Tack Marita men jag tror hon stannar :-)
Och hon är verkligen tjocka goa stabbiga Persikan med en matchvikt på nästan 5 kg och en päls som inte är av denna värld :-)
Synd bara att hon är lite svårparad,hon lägger sig nämnligen ner då hon ska paras och det var bara Jonny Bravo som hade klarat det,synd bara att han var hennes pappa :-) och numera kastrat
Men men, Benson börjar ju få kläm på det mesta så snart så kanske han kan para henne,……..bara hon löper igen,det var ett tag sen nu
Ha det bäst
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

här ko
mer arris arwens
bror

#19 wow säger jag bara en sån snygging jag dreglar ( Aragon med)

OjOjOj, så många inlägg på tabby och varianterna tigré och spotted! Jag har ju fått fram några under de 7 år jag avlat eftersom de är mina favoriter tillsammans med de enfärgade.
Först ut är en liten rödtabby exotkille RED BULL som tyvärr är enögd efter en olycka och aldrig har kunnat ställas. Likväl har han gett mig flera söta bebisar att glädja mig åt.

Som ni märker är jag datanörd och eftersom jag inte varit aktiv på denna lista tar det ett tag innan jag lärt mig hur inläggen.. etc. fungerar. Hoppas ni har tålamod, men som sagt "det är lite svårt att lära gamla hundar sitta……."
Kram
Lisa L

Här kommer ett foto på Bulls pappa EC S*Lilith's Frame Maker, min rödtabby perserhane som blev hela 8 år nu på Lucia den 13 december! Han kallas Bamse och är en strilfri hane som för det mesta bor hos min yngsta son. Förutom när det är dax att bli badad, då kommer han hem till mig för att bli snygg igen.

Jag har även fått flera som är spotted d v s prickiga. De föds oftast som tigré d v s randiga men när de sedan växer spricker ränderna upp och blir de blir prickiga istället. Detta är S*Amors Troll Popeye, alias Poppe, som bor hos min goda vän Maria Berglund, Attentions katteri. Hon är en av de få som köpt och flitigt ställt ut katt från mig. Poppe har vunnit mycket som kastrat och har numera hunnit bli DSM.

Poppe när han blev DSM för något år sedan…..

Detta är brunspotted exoten S*Amors Troll Ramazotti som jätteliten kerub. Han bor numera utomlands.

Detta är söta bruntabby perserflickan S*Amors Troll ZiZi som jag tävlade mycket med i början av detta år. Hon blev JW och jag ser framemot en spännande kull på henne i början av nästa år. Hon bor numera hos en "fodervärld".

u en blåtabby exotkille vid namn S*Amors Troll Djingis Kahn, även han blev JW förra året.

Djingis som tävlande tonåring fotad av Åsa Petré

Detta är Djingis ute i snön uppe i Norrland hos sin nya ägare Anja Mayer, Flips katteri. Jag tycker att han har utvecklats till en fin unghane med mycket vacker ögonfärg.

Slutligen ett foto på Djingis dotter S*´Flips Harriet, en sköldpaddsspotted exotflicka som jag ser fram emot att få använda i min framtida avel. Hon har nyligen flyttat ner från Norrland till mig.
Det var många foton från mig men jag lovar att sluta nu…. Jag har haft en tråkig Julafton. Mina vuxna barn åkte till mormor för att fira Julen, men eftersom jag fortfarande var febrig och hängig i min influensa vågade jag inte åka med och kanske smitta ner min snart 80 åriga mor. Så jag har för det mesta vilat och försökt kurera mig. Man orkar inte så mycket mer tyvärr. Att sitta vid datorn och kanske titta på lite tv är allt.
Hoppas ni andra har haft en UNDERBAR JUL med massor av god mat. Något som jag ser framemot till nästa år……fniss…fniss
Kram
Lisa och trollen

Glömde kullbrodern till Red Bull. Det är brutnabby exoten Amors Troll Divine som i sin tur är far till Heléne Fahlgren's (fruKove's) bruntabby "Lill-Olle"…….

Här kommer länken till Heléns blogg, där finns många fler bilder på honom… F.ö. en jättetrevlig blogg att gå in och läsa på…
http://optimalprimes.blogg.se/
GOD FORTSÄTTNING!
önskar
Lisa och trollen

Lisa jag kunde ej se dina bilder tyvärr då du alltid har så vackra kissar;)
#80 Lisa - du har ett om från mig, jag kan hjälpa dig sätta in bilderna 
/Lotta

OJOJOJ!
Vad var det jag sa! DATANÖRDEN det är jag! Jag skall försöka få med fotona i dessa inlägg…..fniss…fniss…
Jag försöker ÍGEN……
Nr 69
Som ni märker är jag datanörd och eftersom jag inte varit aktiv på denna lista tar det ett tag innan jag lärt mig hur inläggen.. etc. fungerar. Hoppas ni har tålamod, men som sagt "det är lite svårt att lära gamla hundar sitta……."
Kram
Lisa L

Nr 70
Här kommer ett foto på Bulls pappa EC S*Lilith's Frame Maker, min rödtabby perserhane som blev hela 8 år nu på Lucia den 13 december! Han kallas Bamse och är en strilfri hane som för det mesta bor hos min yngsta son. Förutom när det är dax att bli badad, då kommer han hem till mig för att bli snygg igen.

Nr 71
Jag har även fått flera som är spotted d v s prickiga. De föds oftast som tigré d v s randiga men när de sedan växer spricker ränderna upp och blir de blir prickiga istället. Detta är S*Amors Troll Popeye, alias Poppe, som bor hos min goda vän Maria Berglund, Attentions katteri. Hon är en av de få som köpt och flitigt ställt ut katt från mig. Poppe har vunnit mycket som kastrat och har numera hunnit bli DSM.

Nr 78
Slutligen ett foto på Djingis dotter S*´Flips Harriet, en sköldpaddsspotted exotflicka som jag ser fram emot att få använda i min framtida avel. Hon har nyligen flyttat ner från Norrland till mig.
Det var många foton från mig men jag lovar att sluta nu…. Jag har haft en tråkig Julafton. Mina vuxna barn åkte till mormor för att fira Julen, men eftersom jag fortfarande var febrig och hängig i min influensa vågade jag inte åka med och kanske smitta ner min snart 80 åriga mor. Så jag har för det mesta vilat och försökt kurera mig. Man orkar inte så mycket mer tyvärr. Att sitta vid datorn och kanske titta på lite tv är allt.
Hoppas ni andra har haft en UNDERBAR JUL med massor av god mat. Något som jag ser framemot till nästa år……fniss…fniss
Kram
Lisa och trollen

Nr 80 forts.
Här kommer länken till Heléns blogg, där finns många fler bilder på honom… F.ö. en jättetrevlig blogg att gå in och läsa på…
GOD FORTSÄTTNING!
önskar
Lisa och trollen

Förlåt ifall jag är besvärlig!
SER ni mina foton inbakade i mailen eller måste ni klicka på den lilla "fotorutan" till höger för att överhuvudtaget se dem??
undrar
Lisa Flisa

Vi få klicka på den lilla rutan men va gör det nu syns dom iallafall och det är huvudsaken
mvh Britt-Marie

Tusen Tack Britt-Marie för snäll kommentar. MEN hör och häpna jag tror jag lyckats tack vare Manbuktens och Bulans inlägg lista ut hur jag skall göra….!?
Kram
Lisa Flisa

Nr 80 o 98 igen!
Glömde kullbrodern till Red Bull. Det är brutnabby exoten Amors Troll Divine som i sin tur är far till Heléne Fahlgren's (fruKove's) bruntabby "Lill-Olle"…….
GOD FORTSÄTTNING!
önskar
Lisa och trollen

mums Lisa du har då ena fina missar

#105 Grattis

Hejsan Bullan!
104
Kul om du ville skicka några foton på bebisarna till "gammelfarmor" Lisa. Heléne är ju den riktiga "farmor"!
Kram
Lisa L (S*Amors Troll)

Gud så fina katter alla har..MUMS!!!Grattis Bullan till bäbbarna!!!Svartsilver e ju bara så snyggt;)

#101 nu har jag varit in och redigerat lite i dina inlägg, som Medarbetare har jag ju möjligheten att göra det i efterhand, så nu tror jag fotona har kommit på plats 
/Lotta
Supervackraq kissar allihopa förresten!
/Lotta

Nr 111
VILKEN SÖTNOS!!
tycker
Lisa L (S*Amors Troll)

Här är min Izabella, svart tabby.
då får ni väl ta bort inlägget….
MVH Isnornin
#113 det är en väldigt gullig katt men hon är svart (inte tabby)

# 113 Söt..men hon ser svart ut ?
// Mia.
// Mia
Finns svarttabby?

# 116
Ja det finns det , kallas ofta för bruntabby
Per n 22 är beteckningen för en bun/svart tabby perser.
// Mia.
// Mia
aaah…låter spännade! trodde svarta va svarta utan mönster, ´man lär sig alltid ngt nytt =)

Ja inte vet jag;) Hon är då både svart, brun och grå, hon har väldigt fina fyra sträck i pannan. Det stog svart tabby i anaonsen när jag hittade henne…
MVH Isnornin

gud så fina dem e alla tabbysar:)
Nr112 Tack så mkt Lisa!
Och alla tabbysar är såå fina.Självklart är tabby med vitt min favvis färg i denna samling.
Mvh
Pethra
YadhayeZiba's

#73, vilken fantastiskt fin bild !

Tusen Tack Ulrica!
Ja, Ramazotti var en liten kerub. Just detta foto (Nr 73!) har publicerats i en massa olika utländska kattidningar, vilket ju är roligt för mig som uppfödare.
När det gäller tabby tycker jag sköldpaddstabby är bland det häftigaste som finns
Fotot är på Amors Troll Ghost Riders, alias "Labbes" kullsyster Bella som flyttade till Norge….Tyvärr är fotot kapat så hennes fantastiskt tjusiga yviga svans kom inte med..

Bella som bebis……

ett till……

slutligen ett med kullbrodern "Labbe"…. de tycks säga "man blir så trött av allt fotograferande, sluta nu"……

Kram Lisa L (Amors Troll)

En annan tabbytjej från mig är exoten Amors Troll Julia. Hon blev även Junior Winner år 2006.

Marika Lahti, Presious katteri från Finland är fotograf….
Julia fick en liten underbar kull med en hane från Lena Lindberg, Categoris med mina linjer bakom, men tyvärr dog den lilla i förtid, troligtvis vattenskalle……

ett till på sötnosen

slutligen tillsammans med sin röda kullbror….

men är nu i bruk igen,självklart vill min Simzonite's Billy The Kid, HJALMAR visa upp sig.LENA