Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1436 ggr
Cajza
0

Perser eller exotic?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej listvänner!

Vad tror ni vår lilla svarta Daze of Darkness (Z:a) är, perser eller exotic? Hennes päls är ganska lång och mjuk, men hon har stickelhår som sticker ut. Vi tyckte hon helt klart var exotic vid födseln, nu tvekar vi. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Cajza
0

Här kommer ett foto till. // Karin

Karin

yadhayezibas
0

Alltså jag är inte alls så bra på detta men om hon har mjuk lång päls så låter det som en perser….. Exotic bebisarna brukar ha mer sträv päls…. Svårt att se på bilderna men jag skulle nog gissa på exotic.Hon är väldigt söt oxå!!!

Mvh
Pethra

YadhayeZibas

Kittentotts
0

hmmm jag tror detta är en exotic, de brukar ha dessa stickelhåren också. Få se nu vad du får för svar, men ska leta i mina gömmor efter en exo för jämföra

Kittentotts
0

Nu ska vi se, här kommer min Maskot som är svart-vit

Kittentotts
0

ett till, han har dessa stickelhåen också som du ser

KungBores
0

Kan du få fram en bild på svansen tror du? Tycker dessutom att det är lite för lång päls på tassarna för att vara exo. Hur gammal är hon på korten?
Skickar med ett kort på CH S*Kung Bore's Quest of Gold när hon var ca 4 veckor som jämförelse.
/Ingela

miascharming
0

Gissar på perser Cool

Har NOLL erfarenhet av EXOFot i munnnen

Skall bli roligt att se längre fram vad hon är Skrattande

// Mia

BeautyAngel
0

Jag tycker att hon ser ut som en perser. Ett säkert sätt brukar ju vara om de har örontoffsar. Då är det en perser… Har stämt på mina i alla fall… Lycka till att finna hårlag / Linda

MalinMalin
0

Helt klart en exotic.

Hon kommer växa i sin päls framöver så den kommer se mer normal ut som en exoticSkrattande

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Cajza
0

Tack för alla era svar.

#5 När jag ser Maskot tycker jag att vår Zäta är en exotic, deras pälsar är lika.

#6 Zäta är 20 dagar på fotona och jag håller med dig Ingela pälsen är lång på hennes ben. Ska försöka fota svansen ikväll.

#8 Hon är väldigt hårig i huvudet och öronen är små, så några tofsar syns inte. 

Ha en bra dag // Karin

Karin

Friida
0

Måste bara undrar… stickelhår har min ena perser, de är långa… säkert två centimeter längre än resten av pälsen. Dessa stickelhår är som en "sky" över hela henne. Eller är det inte de ni menar när ni skriver att perser inte har stickelhår?

Katarina

englagirl
0

Nog tyckar jag att det ser ut som en exotic :-)

Ska bli kul att följa upp :-)

När jag har svårt att se så brukar jag "känna" med läpparna :-) svårt att förklara men jag brukar oftast ha rätt då jag gör så,prova så ska du få se hur jag menar *asg* ta en som du med säkerhet vet är perser och känn med läpparna och så tar du den svarta "exoten" och jämför med :-)

#11 det du pratar om är döda hårstrån som du kan rycka bort,dom känns lite stelare än övrig päls….eller hur?

Ta bort dom så ska du se vilken förändring det blir på pälsen:-)

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Friida
0

aha  Generad ska jag göra

Amorstroll
0

Det är många gånger svårt att säga när de fortfarande är så små. Jag tror dock att detta lilla söta svarta troll är en PERSER!

Det skall bli spännande att få se om några veckor.

tycker Lisa L (Amors Troll)

Pion
0

Jag tror på Perser för så såg en i min senaste kull ut och fick en massa päls , tjock och fin.

Cajza
0

Tack alla ni som haft synpunkter och råd. Jag har tagit några foton ikväll på Zäta och det är riktiga närbilder. Skickar med en som jag tycker visar att hon är en perser, eller? // Karin

Karin

miascharming
0

Jag gissar forfarande på PERSERSkrattande

Låt oss veta vad hon är senare Cool

// Mia

Dockan
0

Fot i munnnenDen lilla sötnosen ÄTA tror jag till 99,9 procent är en lite Exotic.LENAKyss

Hälsningar LENAGlad

[Baboos]
0

Finns ett sätt du kan se det!!!!! ett säkert sätt. svansen!

[Baboos]
0

Ser ut som perser.

Marita-L
0

hahaha vad olika tycken…ska verkligen bli kul att se vad hon igentligen visar sig vara sedan.

Mitt bidrag: EXOTIC …skrattar..

Hon är verkligen jätte söt !!!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Exotic!

Ja det va mkt olika synpunkter, men jag tror så eftersom hon liknar vår Maskot vi hade, nu får vi se, inte lätt för dig Cajza nu:)) Naturligtvis vill du veta vad det är för något

Tittar o Tittar men får det inte t en perser, ska bli kul se henne om 1 vecka igen, tror nämligen det har utvecklats mer på henne då

/ Carina

KungBores
0

Fick du inget på svansen Karin? Där kan man lättast se det.
Håller med Lisa ang hårlag d v s perser.
/Ingela

[Baboos]
0

Om du kollar på svansen och för hårstråna upp mot ryggslutet så har exoticen "bara" stickel hår. En perser har "bara" "under päls. Har du fler att kolla på så ser du skilnaden mycket väl. Man ser det på en gång när kattungarna är  torra efter födseln.

Det är en jättesöt liten tjej.

Cajza
0

Hej igen!

Nu har vi fotat svansen och det var inte lätt, de flesta kortet blev suddiga. Skickar med två. När jag känner mot svansroten känns det strävt och tjockt.

Tack för allas deltagande, roligt att höra och få så många tips.

Trevlig fredagskväll // Karin

Karin

Cajza
0

Svansbild nummer 2

Karin

Kittentotts
0

Jag tror fortfarande du har en exotic, men vi får se:)

Dockan
0

Fot i munnnenTror jag med,vi vinner nog pris # 27LENA

Hälsningar LENAGlad

Millan71
0

haha jag tror oxå att det är en exotic;)När min syster fick en exotic o en perser så såg man skillnaden på en gång nästan…Arwen var mer burrig…hon e alltså perserCool

miascharming
0

Ser ut som en PERSER med EXO svans CoolCoolCool

billyboy
0

Jag kan inget om hur de ser ut som små så jag bidrar med en kombination *fniss* exoper eller perexo Närå… Många bidrag var det!

Annkis54
0

perser

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

Efter att ha sett bild på svansen så tror jag nog perser nu…. Cool

Mvh
Pethra

Kittentotts
0

Men svansen ser ju verkligen ut vara exotic:)) Men de kan luras så i denna åldern, men det ska bli kul nu se resultatet va den lilla tänker bli

yadhayezibas
0

Men det var ju så mkt päls på den? Cool Iofs svårt att se på bilderna… Ähh på mina kände jag på pälskvaliteen att de var perser.Mjuka o lena pälsar… Har inte sett nåt om vilken ålder hon är i? Kanske missat det.. som sagt komemr bli spännande att se vad hon är lite längre fram…

Mvh
Pethra

Cajza
0

Hej Petra, Zäta är 3 veckor idag. Hennes päls känns mjuk, men svansen känns sträv. Jag är lika nyfiken som resten av er.

Trevlig helg // Karin

Karin

[Baboos]
0

Bilderna var för suddiga för att se. Försök att ta bättre bilder så skall man nog kunna se.

Men bild 2 ser ut som en EXO och bild 1 som PER.???????
Skall bli spännande att se.

Marita-L
0

hahahahahahaha ska verkligen bli kul att följa denna tråd.

Crystal Pearl´s

Cajza
0

Hej igen

Idag har Mattias fotat henne, både svansen och framifrån. // Karin

Karin

Cajza
0

Här kommer nästa foto. // Karin

Karin

Dockan
0

FörvånadExotic sötnos.Lena

Hälsningar LENAGlad

yadhayezibas
0

Jaaa jag säger exo igen som jag gjorde ifrån början..*skratt*

Mvh
Pethra

yadhayezibas
0

Jaaa jag säger exo igen som jag gjorde ifrån början..*skratt*

Mvh
Pethra

Kittentotts
0

HiHi ja jag står för mitt, men kan erkänna den har mkt hår, men de ser mest ut vara stickelhår el vad man nu ska kalla dem

Cajza de håren som sticker ut, är de annorlunda? Hela pälsen sticker väl inte ut? verkar ju som vissa gör det, och att de då är längre.

Här har du en exotic till fr mig att se på:

Kittentotts
0

Här är en bild till då hon va yngre, kan tänka mig som din nu i ålder:

Marita-L
0

Helt klart en exotic i mina ögon!!!

Crystal Pearl´s

Cajza
0

#45 Tack Carina för all tid och alla foton du lägger ner på oss. Vår Zäta kan vara i samma ålder som din röda (så söt hon är), deras pälsar är ganska lika. Pälsen är ojämn och de som sticker ut är grövre på Zäta. // Karin

Karin

Kittentotts
0

#47 Ja jag vill du ska få en mer blick över hur andra exoter kan se ut

Jag vet hur det är o inte veta om det är en Perser el Exo :)) Man vill ju veta

Men på det du skriver låter det verkligen som en Exo, men som du säkert förstår visar ju sig detta med tiden:) och jag är så spänd på hennes utveckling nu

Mkt söt tjej! Ska du behålla henne?

synd vi bor så långt fr varandra, annars hade jag ju kunnat se henne Live

Kram på er! / Carina

Cajza
0

#48 Vi har inte bestämt oss om vi ska behålla henne, vi får se. Eftersom hon blev ensam kvar, så står hon oss väldigt nära.

Vi har kollat foto på våra tidigare kullar (vi har bara haft en perser) och Zäta är inte lik Cajza.

Trevlig söndag // Karin

Karin

Kittentotts
0

#49 Behåll henne hon är superfin! Det är säkert samma känslor som vi fick för vår vanilla som va ensam kvar i den kullen, hon va en riktig kämpe

Nu sitter vi med pojken den lille Blå-Vita som föddes ensam, men vi kan inte h en hane som enbart kan para vår Olivia här hemma, han är ju halvbror t alla de andra tjejerna:)) men vi vill, men vi hoppas finna ett fint sällskaphem t honom hos någon, någonstans där han kan få mkt kärlek och omsorg, kan bli hos vänner el så bara han får det bra

/ Carina

[Baboos]
0

Ja nu ser det ut som en EXO.
Ja behåll enne du tycker jag också!!!!

Lycka till!!!

hehehe…..vad det nu blir för något.Skrattande