Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 412 ggr
Elisabet-E
0

Det blir operation för Filip

Jag ägnade som jag skrivit i annan tråd hela dagen igår åt att läsa in mig på ämnet urinsten och penisamputation. Jag fick också ett mail privat från en person vars kunskap och erfarenhet jag har stor respekt för och sammantaget med allt jag läst och efter samtal med veterinären i morse beslutade jag mig för att Filip självklart ska få den här chansen.

Hans urin såg mycket bättre ut i morse efter byte av pencillin, hans värden har sjunkit till mer normala och han har varit ganska pigg under söndagskvällen och idag.

Eftervården är en bökig historia men han får stanna och de tar hand om hela den biten. Det känns också jättebra, jag vet att de har stenkoll på honom, han får ordentlig smärtlindring och sårvården sköts professionellt.

När Filip sedan kommer hem kommer han att bli hälsad med klang och jubel, han är i sig själv en väldigt lugn och trygg katt som är populär bland de andra.

Ytterligare plus är att Filip är otroligt förtjust i blötmat så det blir inga problem att få honom att enbart leva på det. Jag har länge haft funderingar på att skippa torrfoder nästan helt och här blir det i huvudsak blötmat och "deltids-barfning" för alla katterna i fortsättningen.

Så efter att ha varit megalåg i går känner jag mig idag gladare och mer hoppfull.

Tack alla för stöttning och peppning, det värmer och hjälper mer än ni någonsin kan tro!

McLaren
0

Skönt att höra! All lycka till å nosgnugga Filip lite från mig….

UlricaAndersson
0

Skönt att du tagit ett beslut, önskar er all lycka !

AnnaKarin
0

Inne på cornish iFokus finns det en uppfödare som har en penisamputerad katt. Där kan du äkert också få stöd och tips om du vill och behöver. Hör av dig om du vill ha namnet.

Hoppas att det ordnar sig för Filip nu och att du snart har honom hemma igen!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

krasivis
0

Önskar att allt går bra med operationen och att du snart får hem en "ny" katt!!! Lycka till!!

Summerwinds
0

Lycka till med Filip och hoppas du får hem honom snart!

Kram Eva kramar

SussiF
0

Lycka till

Kittentotts
0

Nu önskar jag er alla lycka med operation och annat. Jag tror också det är bra köra med mkt blötmat till de som gillar detta, mina äter mkt blötmat, de säger själv till när de vill ha under dagen.

Hoppas verkligen det går bra nu alltihop!

Kramar i massor till er!

/ Carina

Marita-L
0

Lycka till och hoppas allt går bra.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Lovebuffen
0

Härligt att höra att hans värde gått ner till det normala och att han nu blir opererad!

Varmt LYCKA TILL med allt! Här hålls alla tummar och tår för att allt ska gå bra!

STYRKEKRAMAR till dig och Filip!

miascharming
0

Önskar Filip styrka & lycka till !!

Trini
0

Lycka till med operation och eftervård. Hoppas ni snart har er Filip hemma igen!

KungBores
0

Håller tummarna för Filip. Men de är duktiga på Smådjursakuten så det går säkert bra både när det gäller operation och eftervården.
/Kram Ingela

Elisabet-E
0

Nu är Filip opererad och operationen hade gått bra. Som vetten sa vid telefonsamtalet, nu har han ett rejält hål i sn*ppen.

Känns skönt att operationen äntligen är avklarad. Ska kvista förbi i morgon och se om Filip får ta emot ett litet sjukbesök. Jag har mitt trim bara några gator ifrån Smådjursakuten.

Kittentotts
0

Måste kännas jobbigt alltihop, tänker på er!

/ Carina

maggan47
0

Lycka till nu efteråt och att allt blir bra för Filip, och att han snart får komma hem kram Maggan47Kyss

Marita-L
0

Åhh vad skönt att höra…hoppas han nu kommer till sig och snart får åka hem. Kramar i massor / Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Elisabet-E
0

Fick härliga nyheter när morgonrapporten om Filip kom. Operationen var mycket lyckad och de beslutade att inte sätta kateter på honom eftersom den irriterar oerhört mycket.

Filip har kissat ordentligt på egen hand, äter och mår riktigt bra. De små stenar som orsakade stoppet har han kissat ut. De var jättenöjda med hans framsteg, själv blev jag jublande glad och i eftermiddag hälsar jag på honom :-)

AnnaKarin
0

Åh vad skönt att höra!

Anna-Karin

simzonites
0

#17 Vad skönt att han mår bättre, det märks att det är en kille med livsvilja! Glädjer mig med dig att han redan mår så mycket bättre.
/Lotta

/Lotta

maggan47
0

vilka glädjande nyheter för lilla Filip och dig förstås, ska se att han snart är hemma igen kramar Maggan47Kyss

Kittentotts
0

Åhh va härligt höra det gått så bra!

Trini
0

Vad härligt att höra att det gått bra för Filip!! Helt underbart!

Bullan
0

Måste vara enorm lättnad för honom att kunna kissa, om än han har ont av operationen….men ibland är ett "nytt" ont välkommet, bara man slipper det "gamla vanliga" ontet! ….säjer jag som lever med konstant nervsmärtaGenerad

Hoppas nu att allt fortsätter i rätt riktning med honom!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

maggan47
0

Hur mår Filip, på bättringsvägen Maggan47

Elisabet-E
0

Ja historien om Filip skulle kunna bli en bok snart! Han fick opereras igår igen och när ilskan lagt sig kommer jag att berätta hela historien. Bara orkar inte just nu och dessutom ska jag först och främst framföra min mycket beska kritik till klinikchef och ägare av denna klinik i Göteborg!

Filip mår i alla fall hyfsat och kommer nog att återhämta sig till slut men han kunde sluppit mycket lidande om hela hans fall haft ett annat förlopp redan från början. Jag bara önskar att jag hade vänt mig till den nya kliniken i Kungsbacka redan från början för de har varit helt suveräna.

KungBores
0

Håller tummarna för att Filip ska bli bra.
/Ingela

Lovebuffen
0

Här hålls också tummarna för honom!

Kittentotts
0

Va tråkigt det inte gick bra, Nu hoppas vi verkligen på han blir bättre, håller tummar o tår för er!

AnnaKarin
0

Håller tummarna för Filip!

Anna-Karin