Perser iFokus

Perser

Etikett12-pälsvård
Läst 3826 ggr
diana_
0

Bio-Groom Super Cream

Är det någon här som har testat denna impackning?

http://www.swecat.com/v4/product.php/1004

Om ja, hur var resultatet??

Kittentotts
0

Ja denna är superbra! Vi har några här som andvänder den mkt flitigt, så du lär få höra mkt gott om den!

/ Carina

Trini
0

Jo, jag tycker att den är bra, för torra pälsar. De blir silkeslena!! Annars tycker jag inte att inpackning behövs, om man har en bra mjuk päls i grunden och ett mycket bra schampoo så räcker det tycker jag. På de katter som har bra päls har det gjort varken från eller till tycker jag. Jag kör då med "all systems super cleaning and conditioning schampo". Det schampot tycker jag i sig gör pälsen mjuk, antistatisk och silkeslen.

diana_
0

Måste den sitta ett helt dygn?? vi fick lite av uppfödaren för att använda den på Osito och det låter lite kladdigt han ska gå med den en hel dagOskyldig

Trini
0

Nej, det behövs inte tycker jag. Ett par timmar räcker gott. Jag fick ett tips här av någon att köra med nylonstrumpa på katten så att den inte slickar i sig, det var ett toppentips!!

Ärligt talat så kör jag alltid med inpackningen inför utställning oavsett om inte gör så stor skillnad, men man vill ju helgardera sig för att pälsen ska bli så mjuk o fin som möjligt :)

Kittentotts
0

#3 Finns de som har den mindre tid också, och sen de som har i den ett dygn

Synd inte Lena är inne(Dockan)hon andvänder den mkt ofta

Marita-L
0

Jag tycker det är jätte bra på torra pälsar och jag brukar ha i den i ett dygn..sprayar in den och torkar torrt..

Det finns ju lite snabbare metoder också men jag tycker detta blir bäst..

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Dockan
0

Den är kanon,jag andvänder den alltid till utställning och även när jag tycker pälsarna ser tråkiga ut mest sommartid då det är varmt.Jag sprayar inte utan koker upp vatten vispar i cremen och låter svalna,sen är det ju mycket NOGA med avfettningen efter yes eller goop.Lättast päls utav mina är min vita perserpojk Titus,Jag badar honom var 5 vecka och han är fin hela tiden så det är inte mer jobb med vita katter tycker jag.Lycka till med din inpackning det är viktigt att man gör rätt.LenaFörvånad

Hälsningar LENAGlad

diana_
0

Okej,så det är varierat mellan om man ska a den ett dygn eller inte…Fot i munnnen

Sen undrar jag, finns två schampoo espree som heter show , " Silky Show cat shampoo" och bara "Silky show". Fick en prov på silky show och " bright white" (allt espree) är det verkligen stora skillnader mellan dessa tre shampoosar?

Elisabet-E
0

Super Cream är en inpackning som gör under för torra och spröda pälsar. Jag har med åren dock blivit för lat för att använda den. Men när jag gjorde det så tog jag ett par rejäla klattar och slog på varmt vatten (från kranen) och sedan i med stavmixern och gjorde en ganska lösflytande puré som jag masserade in i torr päls. Var pälsen riktigt torr och tråkig blåste jag katten torr och den fick gå ett dygn men jag har också gjort snabbvarianten att sätta den i en transportbur inlindad i handdukar och med en fön på långt avstånd som blåser in varm luft. OBS! Kolla noga att katten inte blir för varmt, funkar jättebra att lägga badtermometern i transportburen så ser man hur varmt där är. Katten får sitta där 30-45 minuter.

OBS OBS OBS Använd ALDRIG super cream på en katt i fällning, det är jättemånga som råkat ut för att katten blir ett stort tovpaket och det är ändå rutinerade perserägare.

Själv tycker jag att Espree's schampon och eventuellt balsam räcker och det ska till något väldigt extraordinärt om jag ska orka söla med supercream.

Silky Show Cat är en vidareutveckling av Silky Show men finns inte att köpa på gallon-dunkar så jag kör med den vanliga Silky Show både på trimmet och hemma. Bright White är ett "blåschampo" för ljusa katter.

diana_
0

Jaa det låter lite omständigt,min hane( 5 månader) är inte speciellt torr i pälsen…som jag tänkte använda super cream på..

Jag använder Black coat på min svarta hane,men hörde jag inte ska använda den på min colourpoint…så då funderar vi just vilken vi ska använda på honom,han är inte vit…men fick prov på både white och silky show…

Angående just rent…såg ögonvårds trådet,men tänkte jag använder koksaltlösning på båda katterna,men trots det blir min colourpoint gul, den hjälper inte att få bort fläckarna. Såg att espree hade en " Tear stain & Spot remover" för fläckar,någon som använt den??

Boromir
0

Jag tyckte att pälsen blev rätt tung då jag provade super cremen. Inget jag skulle använda till utställning, mina töser har ganska torr päls så därför blev jag rekommenderad att använda den. Annars använder jag Esprees "Bright white" på alla cp-katterna. Det fungerar för mig, vi har ju alla olika smak och det verkar inte finnas någon produkt som alla sågar eller är helt nöjda med. Det är nog så att man får prova sig fram till vad som passar en själv…..men lite delad erfarenhet är aldrig fel.

diana_
0

#11 Ah du använder Bright WhiteSkrattande…sitter och tänker vilken jag ska välja för Osito…tänkte just fråga dig hur du gör med missfärgningar men kom på dina fina honor är brunmaskade så det syns inte speciellt mkt antar jag?

Dockan
0

På denna bild på Titus är det c:a 3 veckor sen inpackning,hans päls håller fint efter.Lena

Hälsningar LENAGlad

Millan71
0

#13 oh vilken päls;)

McLaren
0

Titus är så grymt vacker, Lena!!

yadhayezibas
0

Jag tycker oxå att inpackningen är bra.MEN en liten varning bara- om katten är i fällning när man använder den så åker all den lösa pälsen av!! Det har jag varit med om ett par ggr, ena gången var det bara bra den andra var före en utställning och det var mindre skoj! Gråter

Hälsar Pethra

Dockan
0

Förvånad Så jättemycket,jag blir så glad,för det är något visst med den pojken,så lätt att ha o göra med,alltså mitt hjärtegull,Lena

Hälsningar LENAGlad

Boromir
0

# 12 du har helt rätt, eftersom de är mörka i ansiktet så syns det inte om de blir missfärgningar. Men ingen av dem har rinniga ögon, gråtränder eller grisar då de äter. Dessi blir blöt i kragen under hakan då hon dricker, men det torkar ju utan missfärgning. Då jag jämför med min blåsköldpaddsmaskade hona, kan man se att hon blir lite gulaktig precis vid näsroten. Tar man lite vatten och tvättar brukar det gå bort.Så just det med missfärgningar har jag ingen erfarenhet av…..

diana_
0

# 18…kragen alltså…om du spanar in min bilddagbok kan du se en rolig bild på Percy vid vattenskålarna..ser ut som han dregglar!! =D

Jaa det är svårt…vissa säger dem rinner då dem är små då deras huvud växer…till mig har alla tre uppfödare jag haft dem inte rinner..men endå rinner..vet inte varför…låter skumt dem ej rann där men rinner här…samma mat…  Percy rinner kraftigt, Conchi (+) hon rann lite,men uppfödaren sa det inte rann alls, och Osito rinner då och då…