Varning till Kattuppfödare
Jag har en bekant som är Perseruppfödare ingen här på Fokus,hon åkte och skulle levera 2 perserkattungar till Högsby ligger 8 mil från Kalmar ungefär.Hon hade fått ett telefonnummer och skulle ringa på vägen när hon var nära men inget svar,sen når hon kom fram till adressen så var det ingen där,hon väntade där i flera timmar men ingen dök upp.Hon var så jättetrevlig enligt uppfödaren vid deras många samtal.Jag frågade var hon hette och fick till svar Marie eller Maria Rolandsson,ni vet säkert vem det är.Helt sjukt.LENA
Hälsningar LENA

har inte hon varit aktiv i Gävle trakten också?
Känner igen namnet…hmmm

Hur orkar människor hålla på så dära? *suck*
Tycker synd om din vän, som fick hålla på dessa kattungar och dessutom fara med dem för leverans…till en lurendrejjare!!! Hoppas att hon har andra intressenter på kissebäbisarna.

Marie Rolandsson heter är Pia Snällman detta vet ju många av oss sen tidigare, men det är bra att detta nu kommer fram till er som kanske inte vet. Vilken tur att hon inte dök upp, hade ju varit fruktanvärt om denna hemska mäninska hade fått dessa kattungar. Hon får ett bra hem till dem det är jag säker på!

Vad irriterande! Elakt att luras på det sättet
Hoppas kattungarna får ettbra hem iaf!
Kramar//Carro

satan opss uttycket vilken människa allstå

Ja hon är hemsk, det man ska tänka på är ju att hon byter namn ofta, jag va ju osäker då jag skulle sälja en av mina i våras, jag kontrollerade personnr med adress mmm innan köpet. Fråga gärna om det verkar skumt då ni ska sälja en liten, detta gjorde jag, ringde till de jag känner och bad om råd mm
Läs varningen
http://www.taxklubben.org/03_framsida.htm
Affärer på gång och här säljer hon en annan katt
http://www.blocket.se/vi/12224824.htm?ca=18_s

Tack så hemskt mkt Lasse för din information.
Här ser man några mer namn som nämns:Marie Birgitta Karjalainen Rolandsson
Och så har hon en annons på blocket.

Tittade in på blocket för ett tag sedan… en del annonser låter verkligen oseriöst. Så sorgligt för alla katter och intresserade köpare.

Man ska akta sig speciellt för dessa kända personer som nämns och varnas för. Men jag håller med om man ska akta sig, finns mkt oseriösa.
Hon har nu varit i farten igen o annonserat, har länk…dock gäller det hundvalpar denna gång, men annonsen står på en Marie Karjalainen och bolaget dunka HB finns med…
*håll ögonen öppna*

Får ont i magen av människor som henne!
Hur kan man bara vara så känslokall och handla med djur som om vore de saker?
Och VARFÖR kan hon fortsätta och fortsätta att lura och skada människor och djur utan att polis och rättsväsendet stoppar henne en gång för alla? Blir så ARG!!!!!!!!!!!
Vilken tur ändå att kattungarna inte hamnade hos henne, även om det är jättesynd om uppfödaren som fick köra och stå och vänta på någon som inte kom. Lider med henne!
Jag klickade på länken till blocket nu men den är borta.

#12 Tack Maria för varningen!!!!!
Man kan inte vara NOG försiktig med dessa människor som lurar andra människor på våra älskade djurs bekostnad, Det är SKAMLIGT och beklagligt att det ens förekommer numer.
Men som sagt…..VAR PÅ ER VAKT….och fråga andra uppfödare om dom känner personerna i fråga som är intresserade av era kattungar,då kanske vi slipper många sömnlösa nätter och framförallt ……se våra djur lida :-(
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Suck är den personen i gång igen, tar det aldrig slut.

Oj oj hur ska man veta då när hon byter namn hela tiden?Ifall men sedan skall sälja kattungar menar jag…tur jag har min mentor;)

#16 Mentorer är bra och be personen som ska köpa katt av dig att lämna referenser om dom kan, men framför allt……. PRATA med MÅNGA andra uppfödare om dom känner till personen i fråga som hört av sig.Inte bara EN uppfödare utan gärna flera som kan känna till nånting om personen. Det sparar mycket tid och många tårar och ibland tyvärr mycket pengar för att kunna köpa tillbaka katten som ev hamnat fel. Hamnar katten hos "såna" personer så bedriver dom ofta utpressning för dom vet hur sårbar man är som uppfödare till katten.
Det hände ju tyvärr oss i våras då "fel" person kom över en katt efter en avkomma från mig som hon inte skulle ha och det blev ett DYRT återköp, men men, katten bor i HIMMELSRIKET nu och har det bra och det är huvudsaken.
Så mitt råd till dig om du får kattungar…..VAR NOGA med till vem du säljer, ha hellre kattungen kvar lite längre, tids nog hittar du rätt hem.Sen är det ju så att jag för min del säljer helst bara till sällskap för då är inte dom här personerna intresserad,dom vill helst ha vuxna fertila hanar/honor som dom direkt kan börja para och tjäna pengar på,tyvärr är det ofta så.
Hur som helst Lycka till med framtida kullar
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Titta på aktuella bilder i min dagbok !

Lasse B!
WOW vad BRA att du lagt in bilder på henne och hennes man där! En eloge till dig för det!
detta skulle gå ut på alla djurforum e ju bedrövlit

Kan vara bättre att köra en smygare att intresserade kan maila dig om det.
Men måste tillägga att det är jättebra att ni uppfödare varnas o får veta. Men det är brottsligt att göra utan personens godkännande och det finns ju inte i detta fallet gissar jag.
(För mer info om PUL se ex. http://www.pul.nu/ eller surfa fritt)
#18 Det där är väl ändå inte lagligt att göra.
Håller med #21 alla borde nog kolla angående PUL.

putt
Envishet och drömmar

Usch vilka vidriga människor det finns !!

Brukar uppfödare leverera katterna till köpare????
MVH Isnornin
#25 Det finns de som gör det. Det är ju bra för då får man ju se var katten hamnar.

#26 det har du rätt i:) Brukar du göra så?
MVH Isnornin
#27 Jag har ännu inte haft någon kull. Jo, nästan, min ena hona födde för tidigt förra året på dag 50 så det gick åt skogen.
Rosenboms som jag köpt två katter av gör det, åker hem och levererar katterna till köparna.

#28 aj då vad synd att det gick så med kullen!
Jag tog förgivet att man hämtade katten själv…
MVH Isnornin
#28 Det gör ju många också! Om man litar på köparen så är det ju helt okay tycker jag.
#17 Det bästa är ju att kolla på referenser inom Djurskydd och veterinärer istället för att bara lyssna på skitsnack uppfödare emellan då det blir en höna av en fjäder oftast. En uppfödare hör bara skitet inte det som är rätt. Ofta så förstoras det skit någon hör då det vidarebefodras till nästa.

Visst finns skitsnack, men ovanstående person är ju ändå känd för vara den hon är
Varför är så många anonyma på detta forumet? varför kan ni inte presentera er så får vi veta vem personen är som svarar som tex #31
LasseB! Super att du har lagt ut bilder på dessa personer!!