Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 3092 ggr
blackangel
0

bilder på sällsynta färger:)

Skulle vilja se bilder på kissar som har lite speciella  färger såsom choklad,lila m.mm.mRäcka ut tungan

Annkis54
0

får en chokladvit vara medCool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

blackangel
0

men gu så söööt nu ser jag liksom skillnaden mellan brun o choklad då de e så mjuka i färgen man lär sig mer hela tiden.)

Millan71
0

Så otroligt fin!Visst ser man skillnad på brun o choklad allt;)Min ronja ger nog chokladungar hon med….Mums!

Annkis54
0

för att få choklad..måste det vara antingen en förälder som ÄR choklad o en förälder som är chokladbärare..eller mer

kom igen nu
lägg in lite kort på era ovanliga färger

Manbukten..lägg in på din lilacreme..mer ovanligt kan det ju inte bli
o Lotta…du har ju en seichellois…visserligen inte per/exo..men ovanlig som attan
det finns säkert massor fler

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
0

Ok jag menar att min ronja är nog chokladbärare o att om man parar henne med en chokladhane så kanske det blir då chokladungar;) Var lite snabb i skrivningen bara;)   JA jag vill se en lila!!!

miascharming
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En lilatabbymaskad kattunge kanske kan få vara med ? 

// Mia.

miascharming
0

& våran chokladhane som bebis !

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=d35ca7a4-b566-43fc-a272-ebdf3e5aad5b&Filename=ozzy 11 v.bmp)

// Mia.

miascharming
0

Våran Norska import "Ally "..lilaskölpaddsmaskad hona som bebis!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cd7a6772-dad0-47e1-a1c0-c4a029ab6b77&Filename=ally 3 weeks.jpg)

// Mia.

miascharming
0

Ally… lilaskölpaddsmaskad som vuxen !

// Mia.

Millan71
0

Lila och choklad e då verkligen vackra!!!!

Lovebuffen
0

#6   Det var det sötaste jag sett på länge - helt bedårande underbart SÖT!!!!!  Glad Vilken bild! Den kan du vinna fototävlingar med!!!!! Flört

miascharming
0

Tack för dom orden  Skrattande

// Mia

krasivis
0

Mia, vilka vackra katter du visar upp!!! Såå fina! Jag gillar Ozzy bäst, han är superfin, mums!

Kram

Elisabet

manbukten
0

#4 Tänkte sova lite först Godmorgon här kommer lila/creme Lily

krasivis
0

#14 Hon är ju bara såå söööt!!! Och fägen är mycket vacker!!

manbukten
0

Tack tack jag tycker också de är superläcker färg Och de är så goa bägge två. Goa runda magar men så har de en jätte duktig mamma. Jajaj nog med skryt Fniss!

Lila i sig är väldigt mjuk färg men paddor och tabby blir ett snäpp häftigare. Den rosa tonen tillsammans med creme blir speciell. Ska försöka få bättre bilder på just färgen för denna är inte så bra.

#1 din lilla killa är så fin Annkis Det blir en fin investering för choklad.

Ozzy är så fin pojke

manbukten
0

En lilasköldpaddsmaskad till

manbukten
0

En chokladkille till ursäkta de oansade öronen, men jag e tiger här hemma. Fniss

krasivis
0

Aahh, vilken sötnos! Vilken underbar färg och vilka stora vackra ögon han har! Jättefin!

manbukten
0

Tack mina har stora runda ögon hos mina få undantag. Ibland vill man inte visa dom. Bara det här med forografering är en kost i sig

Han är till salu 7 månader gammal nu om någon är intresserad

manbukten
0

Chokladmaskad syster även hon till salu

Summerwinds
0

Wow vilka härliga färger de har!!! Kyss

Miacharming - vilka super snygga typer # 7 och # 8 har!! ….och nu har spanat på din hemsida också. Underbar look som vuxna!…Glad I like!

Summerwinds
0

På länken nedan finns choklad & lila uppfödare från hela världen Glad 

http://www.pandecats.com/mem_dil_choc.htm

miascharming
0

# 23 Tack Skrattande Blir så glad när andra oxå gillar våra pälsbollar.

Vi själva är LIIIIIITE partiska Fot i munnnen

// Mia

MalinMalin
0

Min mamma har en odd eyed cream och vit Perserhona..*ska leta på nån gammal cd skiva efter bild på henne*…Det tror jag är ganska ovanligt med tvåfärgad odd eyed kattSkrattandeÅterkommer med bild.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Boromir
0

Vilken underbar tråd, med allt vackert som finns i vårt avlånga land. Men lilatabbybäbisen blir min favvo. Jag har ju bestämt att nästa katt som flyttar hit ska vara exo. men jag blir så sugen…..

Tindra-choklad
0

Visar upp en av mina chokladkatter med tabby i denna länk med

Detta är S*Monkey´s Paradise

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=57cfd17d-1409-462b-b3f4-768c903889e4&Filename=Djurbilder 019.jpg)

Tindra-choklad
0

Sen kommer min UNDERBARA hane med chokladvit tabby

S*Monkey´s After Eight

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=fa9b7cac-47c7-43d2-953e-0d38a51dedd9&Filename=Djurbilder 049.jpg)

miascharming
0

# 28

Din chokladtabby och vita hane…MUMS….Skrattande

// Mia

Tindra-choklad
0

Tack Mia!

Ja, han är verkligen speciell..Det är en drömkatt…

Men han längtar efter löpande honor, då mina inte kommer igång som HAN vill!!Oskyldig

Så nu "ropar" han här hemma lite då och dåSkrattande

Annkis54
0

Jättefina Sanna

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
0

Förlåt för den dåliga bildkvaliteten.. & FÄRG KVALITETEN  detta är en " vardagsbild " & ett  riktigt snapshot.

Detta är våran Chokladtabby tjej:

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5106064c-ab48-48ea-a7ea-c9e843b69d34&Filename=Bild 056.jpg)

// Mia

krasivis
0

Sååå oootroligt söt o fiin!!! Oj, oj, oj! Mycket vacker liten tjej! Vill ha känslan infann sig direkt.

miascharming
0

# 33

Hihi…du kan få se henne " live  "Skrattande 

Allt jag har att erbjuda ..  * Fniss *

Så roligt att du gillar henne..

Kram Mia.

miascharming
0

Skrattande choklatabby maskad sällskaps bebis…

miascharming
0

Skrattande Mamman på bilden ovan är också chokladtabbymaskad. &  JÄTTE STOLT!!

// Mia.

miascharming
0

Om man gör fel..hur tar man bort inägget HELT ?

// MiaGenerad

miascharming
0

PUTT!!

Om man gör fel..hur tar man bort inägget HELT ?

Kittentott ? Annki ? Generad

Vet någon ?

// MiaGenerad

Boromir
0

#38 Om jag inte är helt felinformerad så inom en timme kan du själv gå in på Hantera inlägg och ta bort det du vill, men annars kan man maila ansvarig och få hjälp.

Mammakatt ser verkligen nöjd ut. Mysigt!Glad

miascharming
0

# 39

Hej !

Ja- men även om man gör som du säger ..så blir det inlägg..fast helt utan text..

Skall skriva till Ida & fråga.

Tack Mia  Skrattande.

Binas
0

En chokladsköldpaddsmaskad tjej!

Binas
0

Min hane, han är chokladtabby!

SussiF
0

#32, #41 & 42 Jättesööööta allihop !!

Jag är med på en Perser Exotic mailinglista och där visades den här lilla godingen. Skulle inte ha något emot att äga henne !!!!

Hennes namn är: Pigalop's Mona och är lilasköldpaddstabby och vit exotic  EXO j 03 22 

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6b176f09-f87c-48ed-8b30-ab7f9e158dd2&Filename=Pigalops Mona.jpg)

miascharming
0

# 41,42

SÅ söta…Skrattande…6 så snygg tjejen är..MUMSKyss

#43 WOW vilket häftig kisse du harSkrattande.

Roligt att du gillar våran chokladtabby inlägg( 32)

// Mia.

Boromir
0

#40 Ajdå.Ledsen Det är nog bäst att du pratar med dem, fast kanske att du delar med dig av svaret du får?  Tänkte att det kan ju vara bra att kunna om det blir fel.

SussiF
0

#44 Tyvärr är det inte min kisse, jag skulle jubla om jag fick köpa henne!!

(inlägg 32) Hon är ju jättesnygg man kan ju inte göra annat än gilla henne :-))

miascharming
0

# 46

TACK Skrattande

PS …snodde bilden på grodan * SMILE*

// Mia

Annkis54
0

#38..när jag som Medarbetare tar bort ett inlägg så "syns" det kvar för mig..men ingen annan kan se det
det står nåt liknande "att den är osynlig men kan läggas upp igen"
kanske är de nåt liknande när du tar bort dina egna inlägg
i denna tråden så ser inte jag något som är "borttaget"
förstår du hur jag menar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
0

# jadå..jag förstår hehe

inlägg 37 är borttaget av mig…men det blev så pinsamt till slut…med en ruta som är tom..så jag skriv dit min fråga Generad

Det står inte att det är osynligt.

Jag skall pröva..& sedan fråga dig om du ser det.Skrattande

// Mia

miascharming
0
miascharming
0

# 48

Nr 50  har jag tagit bort!!Hemlis

Men du ser det va ?

// Mia

Lill-Kisse
0

Måste få passa på att fråga om färgen på min katt. Både jag och uppfödaren pratade om henne som den lilla "bruna" till skillnad från syskonen i silver. Till min stora förvåning står det Blacktortietabby, PER f 22 i hennes stamtavla.

Jag tycker att min katt är ganska lik Tindra-choklads katt i färgen och brunare än Binas katt. Inte tycker jag att det är särskilt många svarta strån i Lillans päls.

Vilken färg har min katt? Se Lillan på foto vid ½ års ålder.

miascharming
0

Hej !

Kan din katt vara chokladtabby ? Finns det choklad katter i stamtavlan på båda led ?

Jag gissar på att din katt är ljus & röd i pälsen pga- att hon är skölpadda.  Sedan tycker jag att tabbyteckningen på benen ä'r svarta..inte chokladbruna..men att se på bilder är SVÅRT !! ( Dom chokladpaddor jag sett ..ser inte ut som din ) Men det innebär självklart inte att hon inte är det!!

Så det du behöver göra nu är att läsa stamtavlan för att se  ..om det är genetiskt möjligt för henna att vara chokladtabby.

// Mia.

Lill-Kisse
0

Aha! Det är alltså föräldrarnas och anornas färg som styr detta. Bokstaven b = choklad finns inte någonstans i stamtavlan. Däremot hittar jag d = röd i olika kombinationer på fädernet, men inte på mödernet.

Någonstans har jag läst att koden f = svart(-brun) sköldpadd, så det är väl "hårfin" skillnad. Verkar krångligt med hur man mixar färkombinationer vid avel. Mönstret över ryggen verkar inte heller särskilt vanligt (se foto). Jag fortsätter nog att beskriva Lillan som "brunspräcklig". Det känns bra till vardags.

Tack Mia för att du löste detta mysterium åt mig!

miascharming
0

# 54

Ja- då är hon f 22.

Din katt har en jättefin tabbyteckning. En MYCKET fin svartskölpaddstabby..med mycket varm färg  & röda toner.

Ser dock ut som någon plockat lite täckhår på henne över främre ryggen ?

Gillar henne skarpt.Skrattande

// Mia.

Lill-Kisse
0

Nej, hu nej! Här plockas ingenting. Jag har läst lite om hur folk joxar, dvs färgar, klipper och plockar hårstrån på sina katter inför utställningar, och det skulle inte falla mig in. Jag är alldeles ointresserad av sånt och Lillan är ingen utställningskatt.

Hon ser lite ovanlig ut på "axlarna" genom att pälshåren är markant kortare där. Jag har då aldrig sett något liknande. Det är i alla fall jämnt och utgör fin kontrast till den fluffiga manen kring hals och nedåt bröstet, som antagligen blir tydligare i vuxen ålder.

Kul att fler än jag gillar denna lilla tjej!

Dolleminas
0

#54 Vilken sötnos!!! Och vilken fin tabbyteckning, synd att du inte ska ställa henne…

Annkis54
0

#51..det står nr 50..men det är en tom ruta bara

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se