Fundering över kastrering
Har en fundering angående kastrering.. En del uppfödare väljer ju att kastrera sina hanar innan fösäljning, då har de ju inte hunnit bli könsmogna ännu, och då undrar jag om det kan bli som i hundvärden, En del hanhundar som de kastrerar innan könsmognad får svårt att könsbestämma sig själva o lika så hundar de träffar, så det kan uppstå konflikter eftersom en del hanar inte gillar hanar o en del tikar inte går ihop med andra tikar. och hunden de möter inte vet själv om han är hane eller hona. Är det nån som upplevt det i kattvärden,

Skulle inte förvåna mig alls, har inte hört detta om hundar, men jag kastrerar inte babysar

Jag upplever det som att min kastrerade hund av andra hundar upplevs som en valp och accepteras av alla hundar.
Jag tror inte att det spelar någon roll för acceptansen när katten kastreras annat än att kastrater oftast lättare kommer in i nya grupper.Med det vill jag inte alls säga att jag gillar extremt tidig kasteration.
Stolt ägare till tre La permer

I Norge tror jag att dom kastrerar småbebisar, och det har enligt undersökningar inte bidragit till att katterna på något sätt tagit skada..
Men jag tror heller inte på tidig kastrering..
Jag frågade för jag o min hund träffar en man som har en kastrerad hane samt ett kullsyskon till min hund är också en tidig kastrerad hane och båda de hundarna har verkliga problem med att ha blivit kastrater tidigt, Vad säger vetrinärer och kattklubbar om det, Är det ett allmänt accepterat förfarande. Menar att har man köpt en sällskapskatt så har man, o för att inte prata om kisslukten, av en okastread hane , inte rolig, Jag kastrerade vid könsmognad, står i bådas kontrakt att jag åtog mig kastrering. Det har ju med hormoner att göra och kan kanske även påverka tillväxten av kissen vid för tidig kastrering, Men jag vet o kan inget om detta , därför frågar jag,
finns nån tråd här om det tror jag
sök på kastrering
http://www.catvet.homestead.com/EarlyAlter2.html src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
jag sökte på "tidig kastrering"
där finns mycket att läsa om detta
det tidigaste jag har kastrerat är vid 6 månaders ålder
men man omvärderar kunskap hela tiden