Perser iFokus

Perser

Etikett: ot-allmänt-prat
Läst 1653 ggr
Kittentotts
0

Titta så min Kalle ser ut:((

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Kalle 8år ska imorgon åter t veterinären

Hela denna hösten har han åkt in o ut pga olika saker som:

Blodiga utslag, diarre, levern har haft förhöjda värden så han har gått på diet, han har haft svårt behålla mat.

Imorse då vi varit ute med honom ramlade hans öra ner, han har som små tumörer i örat, och nu är örat blodfyllt

Kl 8.40 ska vi vara på kliniken där han går imorgon, jag är så rädd & har ont i magen att vi inte får med oss honom hem igen då det lät på veterinären som han tyckte det va för mkt nu med alltGråter

Kittentotts
0

en bild till, ser han inte ledsen ut?

diana_
0

Ja! känner igen ledsna blicken. lider med dig carina….vi får hoppas att beslutet som tas är den bästa för honom. Det låter som har har mkt ja. Stora kramar från mig!

Flisans
0

Han ser lite ledsen ut=(

Hoppas på de som e bäst för Kalle

Kram från mig med

krasivis
0

Nospussar till Kalle o kram till dig!

Bart
0

Han ser allt lite ledsen ut,och det är alltid ett svårt beslut att ta om man ska gå vidare med behandlingar.Vet hur det känns,och skickar tröstkramar till dig.

Lovebuffen
0

Vet hur tufft sånt är, oron är så svår.

Tänker på er imorgon och håller mina tummar och tår att det går bra!!! 

STYRKEKRAMAR till dig!!

manbukten
0

Har också haft en sådan vovve(med mycket sjukdomsbilder) stackarn. lLider med er båda två. De är hårt och tungt men många gånger är det bäst för dem att få somna in.

Det är därför det är så viktigt att avla på så friska individer som möligt. Men det  händer ju också saker vi inte kan påverka och rå för. Men många blir lidande.

Det är den hårda baksidan med djur att fatta rätt beslut i svåra stunder. Lycka till Värma vänliga tankar skickas

simzonites
0

Kalle ser mycket trött ut Carina, jag tror det är dags att släppa taget - hur svårt beslutet än är. Tänker på er idag, kramar i massor /Lotta

/Lotta

Dockan
0

Jag tänkerpå Kalle och er alla idag.LENA

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts
0

Vi är nu hemma igen!

De tappade örat på alla blod, sövde honom då han bara blir värre o värre varje gång vi kommer in till dem av oro

Han har mkt eksem, dessa bölder i örat är också eksem

Hans testiklar är ojämna, de tror han kan ha pågång t testikelcancer, men för ta reda på detta så måste de kastrera, detta tyckte vi bara va för mkt med allt runt honom o andra problem

Vi pratade om hur vi ska göra, han är ju allergisk mot något, men de prover vi tagit har inte visat vad, foderbyte hjälpte inte, och olja har inte hjälpt, kortison klarar hans lever inte av

Vi ska nu bada honom varannan dag helst i 2 specialschampoo

Vi fick orden med oss hem: Så länge ni orkar vårda honom kan han leva, ni beslutar då det är dags för Kalle somna in*PHU* varför säger de så när Gubben min är med, han har inte förmågan ta detta beslutet, vore bättre de sa:det bästa för honom är få somna in. Nästa gång ska jag be dem säga det, orkar inte åka i smyg för 2a gången och avliva

simzonites
0

#10 så tråkigt när det kommer så mycket saker på en gång. Att bada varannan dag kan ju bli ganska jobbigt för Kalle. Ni får sätta er och prata igenom vad livskvalité är för er hund, har han fortfarande ett "normalt"  hundliv eller blir han begränsad av sina åkommor osv. Beslutet att skiljas från en livskamrat är alltid ett enormt stort och svårt beslut men djuren har ju ändå "fördelen" av att kunna få hjälp över till andra sidan för att slippa lida i onödan. Din gubbe kanske behöver lite extra tid för att inse hur dålig Kalle egentligen är, han vill nog inte riktigt inse hur det är ställt. Försök få honom att reflektera över hur mycket det är "värt" att hålla på och behandla de olika åkommorna - hur mår Kalle av det. Och då menar jag inte det ekonomiska värdet utan djurets känsla av det hela.
Kan inte ge några andra råd….

Kram Lotta

/Lotta

Kittentotts
0

#11 Jag tänker precis som du Lotta

Jag ger detta lite tid, Johnny är en person som behöver lång tid på sig i lite av varje, att tänka tar också sin tid för honom

Han behöver dessutom sin tid att se mer, han har faktiskt varit inne på att Kalle ska få sluta lida flera ggr, han ser hur han vare gång ute rullar sig för det kliar på ryggen tex, hur han kliar sig inne, detta är lidande även för oss se, och sen kalles blick som är nere varje dag numera

Det ekonomiska skiter vi i fullständigt, han får det som behövs i salvor, puder, mediciner foder osv, detta är en bråkdel av allt runtomkring, vi har redan lagt 15000:- i vård o mediciner i höst bara.Men att det är så lågt beror på försäkringen vi har

Nä det är inga beymmer, detta klarar man, men att se honom, näpp, som jag sagt t johnny, du har liksom möjligheten fly fr det på dagtid, jag är den som vårdar & ser hans blick & onda

Tror nog att vi är inne båda 2 på att nästa gång, då är det sista gången

Tack alla för er ord!/ Carina

Dockan
0

TILL DIG OCH KALLE.  LENA

Hälsningar LENAGlad

ophelia
0

Känner med er Carina.

Detta är bland de svåraste beslut man har att ta.Kramar om.//Sylvia

heliotropes
0

Usch!! Vad jobbigt ni har det just nu,det tar musten ur en ordentligt med sjuka djur,när jag har varit i samma situation som du,vet jag att man blir att leva i något som kan beskrivas som vakuum,det kommer man underfund med när det oundvikliga sorgliga är gjort.

Då ser man de övriga sina och tiden med dom har varit så liten,pga.tröttheten och vakuumet.

Hoppas att du får stödet du vill ha av djursjukhuset.

Skickar med lite styrka ifrån mej!

Eva // medarbetare på Perser

Annkis54
0

känner samma som #8
tung beslut….

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

blackangel
0

ja fy vad jobbigt men ibland måste man nog bara släppa taget om de man håller kär… Tänker på erGråter

Kittentotts
0

Vill bara säga nu i eftermiddag somnade KalleGråter

Usch Usch vilken hemsk dag!

Kajsa(vovven) har gråtit efter honom, min gubbe gråter, detta är nog det värsta för mig just nu då man har så ont inuti

Nu ska jag dra på mig jackan & luvan över, stortjuter varje gång jag går ut med Kajsa, det är tomt i andra ändan

/ Carina

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
BumbleBee
0

Skönt för Kalle att han fått vandrat till andra sidan och slippa ha ont något mer. Men jag lider med dig och familjen just nu. Har ju själv gått igenom det och det var fruktansvärt.  Många tröstkramar från mig. Lillevi

Dockan
0

OCH PÅ HELA DIN FAMILJ.kRAMAR lENA

Hälsningar LENAGlad

Cajza
0

Något hände med min dator och inlägg nr. 19 & 20 ska ju inte vara med, hoppas någon kan ta bort dem. Tack

Så skönt för Kalle att få somna in och slippa "lida" mer. Ni har verkligen kämpat och gjort allt ni kunde för Kalle, men tyvärr räcker det inte alltid till. Ibland måste man släppa taget. Förstår att ni känner er ledsna och att det känns tomt hos er. Tänker på er i er svåra stund // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Boromir
0

Vi tänker på er. Jag vet precis hur det känns. Det är som om hjärtat ska komma ut ur kroppen på en. Det värsta är nästan hur de andra hundarna letar och undrar.

Även om det inte känns så nu, men det kommer kännas lättare, för beslutet var rätt. // Kram Malin

manbukten
0

Du har gjort det rätta för er bägga för man lider med dom. Nu får allt lägga sig. Det kan bara bli bättre men tomheten och sorgen finns där länga.

Kramar

Mona

Tidlosa
0

Det är aldrig lätt att välja när den sista kärlekshandlingen i livet ska göras. När livet är för smärtsamt och Regnbågsbron kallar. Låt tårarna rinna, bli arg, glädjs när du minns de lyckliga stunderna, skratta, bli rörd, tillåt dig själv känslorna som dyker upp.

Många Varma Tankar & Kramar från oss/Anny

Annkis54
0

#26..du sa allt
finns inget mer att säga….
Tänker på er Carina

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

krasivis
0

Carina, jag förstår hur du/ni känner. Jag håller också med #26 i det hon skriver. KRAM o Sköt Om Er!!!

Elisabet-E
0

Jag tänkte på er mycket runt kl 16 när ni hade tid för Kalle.

Kalle har det bra nu, han väntar på er och han är tacksam för att ni gjorde honom den sista tjänsten av kärlek. Ni har gjort allt ni kunnat för honom och han har haft det så bra hos er och känt att han är så älskad.

Många tröstkramar till er allihopa, vet egentligen inte vad jag ska säga men jag tänker mycket på er.

Kittentotts
0

Tacl allihop!

Ni är så gulliga

Nu har jag gått promenad med Kajsa

Hon drog sig till kalles ängar som han älskade, hon letar naturligtvis, då kommer ens tårar igen o igen, men det är väl så det ska vara, mitt i allt kom ett antal astma anfall för mig, kkänns som ångest i bröstet, jag kan inte minnas jag va sådand sist jag va med vår lady 1998 för avliva, eller så minns jag inte. Jag gråter mest då jag går ut med Kajsa, men det är frö jag ser alla ängar han sprang på så lyckligt

Kajsa såg en pudel som gick ute, hon drog gnydde och ville fram, man märker hon saknar som vi, ligger gnyr inne osv, jag blir så ledsen för hennes skull också, mkt tid går nu för ge henne annat tänka på för mig

/ Carina

SussiF
0

Tröstkramar från mig

SussiF
0

Tröstkramar från mig

Det bidde dubbelt upp

Lovebuffen
0

Åh, jag är så ledsen för er skull! Vet hur outhärdligt svårt det är att låta sin vän somna in, har gjort samma hemska resa själv och när jag nu läser dina rader så gråter jag också med dig!! Gråter

Men du har gjort det godaste du kunde göra för honom, du lät honom somna från klådan och allt det onda, det var det bästa för honom - men så smärtsamt för er som finns kvar.

Sorgen kommer alltid att finnas där, men den kommer att förändras, och ni kommer alla att lära er att leva med den, och riktigt bra till slut också, men det tar tid,  och det måste få ta tid. Sådan är ju sorgen.

Tänker på er i er sorg och lider med er!

Skickar massor med tröstkramar och styrkekramar till dig och din familj med vovven som är kvar!

amarula
0

Tröst kramar från oss.

Mvh Britt-Marie

Trini
0

Tröstkramar kommer härifrån också!!

Vad bra att ni tar hand om Kajsa som också sörjer. Jag vet vad ni går igenom, har varit och låtit en hund somna in en gång. En cavalier king charles spaniel som också var gammal och skröplig. Det är jobbigt, men något vi måste göra för deras skull. Han har frid nu, Kalle och det är ni som har det jobbigt. Förmodligen ser han ner på er och tänker "upp med hakan", vi ses ju snart igen, ha ingen brådska, jag har det bra nu.

Kram // Trini

Marita-L
0

Många tröstkramar Carina…

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

miascharming
0

Många tröstkramar i från alla oss..

Tänker på dig,

Kram Mia & missarna.

Kittentotts
0

Tack alla!

Ja nu har en helt dygn gått.

Vi är som 2 zombies i vårt hem, tur är att pojken som bara är 10år inte varit hemma denna helgen, men imorgon så blir vi tvugna tala om för honom att Kalle somnat, en vän som han inte vet annat än funnits vid hans sida sen han va bebis, Jimmy brukar vara den smarta av oss att förstå djurens sätt och allt, han kan tala om för mig vad ett djur menar osv, tror detta har med hans utvecklingsstörning och känslan han känner med djuren att göra, han förvånar oss ofta med sitt sätt. Kanske har han nu ett bra svar el så kommer han bli förtvivlat ledsen. Vi valde inget säga i fredags innan han åkte på sitt kortishem, det enda han visste va vi skulle till doktorn med kalle, och det va ju inget som han tyckte va konstigt efter alla turer dit

Någon som varit med om en hund som mist sin vän? Detta är för mig nytt, Att se Kajsa sörja gör mig så ont, hon gråter sig igenom hela promenaden ute, inne gnäller hon. För mig känns detta såGråterVad ska jag göra? / Carina

krasivis
0

Carina, ni har min djupaste medkänsla! Detta är ju ingen lätt situation för någon av er. Jag tror att Jimmy kommer att förstå, på din beskrivning så verkar han så klok!

Värre med hunden förstås. Där vet jag inte riktigt vad som finns att göra. Det heter ju att tiden läker alla sår. Det måste ju gälla för hundar också. Hon saknar ju sin kompis och måste ju sörja precis som ni. Jag vet inte vad jag ska säga om hunden. Håll om henne o trösta henne, precis som ni tröstar varandra!

Omkramar från

Elisabet

ophelia
0

Carina förstår precis hur ni har det nu.Min varmaste medkännsla till er.

Trösten är väl att Kalle nu har det bra och slipper ha ont.

Stor Kram//Sylvia

Bullan
0

Ja, hundar kan sörja sina vänner, andra mer än vissa. Det du inte ska göra är att "ömka" henne i sin sorg, vilket gör det värre. För är hennes flockledare jätteledsen och "talar" om det för henne med ömkan, så ÄR det VERKLIGEN jättekonstig situation för henne. Hundar reagerar väldigt mycket på sina flockmedlemmar, då de normalt sett är ranglåga mot människan i flocken. De ranghöga visar hur "det ska vara" och inte vara.

Så det bästa du kan göra är att inte se efter så mkt hur hon mår! Ge henne uppgifter att lösa, litet hjärngympa! Leta godis, leta leksaker…eller vad ni nu brukar göra, eller lär henne något nytt! Då känner hon igen sin TRYGGA säkra flockledare igen, som hon kan lita på i alla väder.

Hundar mår bäst i att ha fasta, konsekventa ledare och ha sina rutiner. Nu har flocken ändrats för henne, Kalle kanske var högre i rang än henne? och då måste hon hitta sin nya plats för att känna sej helt trygg. Det brukar inte vara några större problem. Men ömka henne inte. Då tar det mkt längre tid för denna process. Det är naturligt för hundar att någon ibland dör. Men just situationen som uppstår då en hel familj sörjer och liksaom går i dvala, då någon dött, är inte naturligt för dem, och de vet inte hur de ska förhålla sej längre.

Sedan beror det även hur pass "styrd och beroende" hunden är av människor, hur allt detta ter sej. Men det är övergående. Den dagen ni mår bättre och tar itu med vardagen på normala sätt, så brukar även hundarna göra det.

Hoppas att jag gjort detta litet förståeligt!? Det är inte erat fel att ni är människor och sörjer, bara det att hundar inte förstår detta. De blir helt enkelt oroliga och undrar kanske om även deras riktiga flockledare är på väg att försvinna…. i rang eller fysikst.

Lycka till!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Amorstroll
0

Mycket bra skrivet Bullan! Håller fullständigt med dig i ditt inlägg.

Vi människor applicerar ofta våra egna känslor på djuren som har en annorlund "verklighet" med bl a en herakri som vi människor inte har.

Förstår att sorgen och saknaden är tung Carina, men Kalle lider inte mer och det är det som betyder mest av allt.

Kram Lisa (Amors Troll)

diana_
0

Skickar stora kramar och tänker på er,det är tungt att förlora våran bästa vän,men vi gör det vi tror är bäst just på grund av våran kärlek till dem.

Diana

simzonites
0

Stora tröstkramar från mig också. Ni har tagit det rätta beslutet om än så svårt och jobbigt.

Carina du har pm från mig!

/Lotta

/Lotta