Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 469 ggr
Millan71
2008-01-11 00:28
0

beslut

Ibland måste man ta svåra beslut för kattens skull! Har kämpat med min malwa och ville verkligen hon skulle bli en familjemedlem bland oss då jag blev så kär!Köpte henne utan att igentligen veta något om henne och nu visar det sig att hon ej kan anpassa sig hos oss!Därför söker jag nytt hem till henne,för hennes skull!Är det fel av mig?

Bullan
2008-01-11 10:02
0

Har du pratat med förra ägaren något? Hon kanske väljer att ta tillbaka henne, då hon inte kan anpassa sej hos er!? Hur som helst, så tycker jag nog första ägaren ska veta detta innan man söker ett nytt hem. Fast det beror ju givetvis på varför hon sålde katten i första hand.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

McLaren
2008-01-11 10:17
0

Håller med #1

När Malwa nu inte kan anpassa sig i sitt nya hem, så tycker jag du gör rätt. Det klart att katten ska trivas annars blir det ju ohållbart för alla medlemmar i familjen.

Jag vet inte hennes historia, men det jag kan ömma för, är när en katt får flytta igen. Det "tar ju på katten" både fysiskt och psykiskt. Men du som Malwas matte känner ju vad som är "rätt" för henne, helt klart.

Å vad jag har kunnat följt här och hört via Tina, så är du en gooo tjej som tar hand om din djur på ett såå fint sätt!

All lycka å styrka önskar jag dig och Malwa!

Millan71
2008-01-11 10:51
0

Nej den förra ägaren vill inte ha tillbaka henne då hon sålde henne för att hon hade tagit på sig för mkt…har givetvis frågat henne först…

Bullan
2008-01-11 10:53
0

#3 Oki. Håller tummarna att hon får ett bra hemGlad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Trini
2008-01-11 10:54
0

Hej!

Läste i din omplaceringsannons att hon omplaceras som sällskapskatt. Jag slår ett slag för att ni kastrerar henne innan hon flyttar, det finns folk som inte är ärliga och som säger att de inte ska avla på katten men som har andra avsikter :(

Jättetråkigt och synd för katten att behöva flytta igen, men funkar det inte så funkar det inte. Kanske 6 veckor ändå är en ganska kort period, är det något riktigt allvarligt som inte fungerar? Hur menar du att hon inte kan anpassa sig till er? Egentligen tycker jag att 6 veckor är en kort period att anpassa sig på, men det ligger säkert mycket bakom som jag inte vet om.

Hur som helst, lycka till med omplaceringen och var noga med vart hon hamnar, att det verkligen blir ett lugnt och tryggt sällskaps-hem!

Kittentotts
2008-01-11 11:05
0

Tråkigt hon inte trivs

Men du har ju gjort vad du kunnat, mer kan man inte göra

Och eftersom du pratat med uppfödaren så gör du nu rätt i söka ett hem med massor kärlek o omsorg, men kastrera henne innan, de som letar en sällskap tar en tjej som är kastrat, du vet dessutom att deras tanke bakom är att ge henne kärlek och inte annat

Alltid tråkigt behöva flytta en katt, men om de inte trivs finns inget annat göra, då gör du detta av kärlek

Ibland så behöver man även som uppfödare placera om en individ för att inte samla på sig kastrater el för att de inte trivs, man gör även detta utav kärlek, många tycker kanske det är konstigt man klarar placera om en katt som gett så mkt kärlek under en bra tid, men man måste tänka på alla katter man har, blir de för många så finns inte tiden för dem alla i famnen man vill ge dem, man gör det av kärlek och för kattens skull

Lycka Till!  / Carina

Millan71
2008-01-11 11:26
0

Jag kommer att kastrera henne innan flytt men vill först kolla köparna så klart! Ja kanske 6 veckor e för lite men har aldrig varit med om en katt som tagit så lång tid på sig att anpassa sig…det är mest synd om henne då hon ligger under sängen o trycker hela dagarna…man vet ju inte,kanske inte den rätta köparen dyker upp eller så kan mirakel hända att hon helt plötsligt en dag blir en i familjenCoolNu så springer hon så fort hon ser en människa o verkar livrädd! har pratat med förra ägaren o hon säger att malwa varit så social hos henne!Jag hoppas ju givetvis att hon stannar här men om detta fortsätter så finns det inget annat man kan göra…för hennes skull!!!!

Trini
2008-01-11 11:37
0

#7, nej det håller jag med dig om, det är inte rätt mot katten om hon ska fortsätta ha det som hon har det nu. Att komma till ett katteri är ju inget alternativ, så att kastrera henne känns först känns självklart. Ju förr destå bättre så att hon hinner bli helt återställd efter kastreringen innan hon flyttar. Om du annonserar henne som kastrat har du större möjlighet att verkligen få ett riktigt sällskapshem åt henne och inget annat. Som Carina skriver "de som letar en sällskap tar en tjej som är kastrat, du vet dessutom att deras tanke bakom är att ge henne kärlek och inte annat"

Jag önskar lycka till en gång till, det behöver ni och katten!

simzonites
2008-01-11 11:39
0

#7 Om jag ska uttala mig som djurhomeopat så tycker jag det låter som hon har "låst" sig efter sin flytt till er. Kanske sörjer hon sitt gamla hem och sina gamla kompisar, vi får inte glömma bort att även djur kan ta väldigt illa vid sig av att skiljas från det de är vana vid, hur bra och kärleksfullt det nya hemmet än är.
Det finns flera olika homeopatmedel som jag skulle rekommendera i det här fallet, vill du veta mer är du välkommen att kontakta mig Glad

/Lotta

/Lotta

Millan71
2008-01-11 11:39
0

Jag känner ju mig själv,kommer troligtvis inte att sälja henne ändå…men är det inte synd om henne ifall hon aldrig blir att trivas?Usch nu vet jag ingenting längre!!!!Gråter

Millan71
2008-01-11 11:45
0

#9  JA har du nåt medel så gärna…jag gör vad som helst för att hon skall stanna,älskar ju henne ändå juOskyldigjag brukar kunna "prata" med djur men hon är som en stängd bok så du har nog rätt i att hon låst sig….

blackangel
2008-01-11 18:23
0

ja just nu trivs hon ju absolut inte då hon bara trycker under sängen och e så osocial….. synd på en så fin kissemiss, men kanske det hjälper med homeopatmedlet:)

Millan71
2008-01-11 18:42
0

#12  vi får verkligen hoppas på det!!!!Visst e hon vacker min malwaGråter

essut
2008-01-12 03:09
0

Varför inte kastrera henne på en gång, det kanske hjälper. Har du provat Feliway som man har i väggurtaget. Ibland tar det många månader att få katten att trivas.

Lycka till..