Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 455 ggr
SussiF
2008-01-11 10:12
0

Godmorgon fredag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj är ni vakna?

Här är det halv storm och nästan 5 plusgrader. Det regnade då jag var ut med hundarna i morse och snön är så gott som helt borta.

I morse blev jag "påhoppad" av en vikarie på Sagas dagis, hon undrade varför jag ville ha Saga kvar en timme längre om dagarna…. Hon menade på att om man "har skaffat barn så får man väl ta hand om dom" , visst det vet jag och jag gör så gott jag kan… Jag talade om för henne, och det vet hon, att jag har en jävulusisk värk och kan behöva mer tid utan Saga. "Då ska man inte skaffa barn" var hennes svar! Jag har ju inte valt att ha ont !!! Jag svarade: Om jag hade vetat att jag skulle få så här ont så hade jag inte skaffat barn"……

Jag grät när jag kom ut i bilen…. och nu med……….

Jag har väl all rätt i världen att ha min dotter på dagis?!?! Skulle till och med kunna ha henne där på heltid i och med att jag är "sjukpensionär". Känner mig väldigt kränkt !

Hoppas eran dag har börjat bättre än min!

McLaren
2008-01-11 10:27
0

Stackars dig!!Skrikandes

Så får ju bara inte en dagisfröken bete sig!! Om du har din dotter en timme längre på dagis så innebär det att hon får en mamma som är lite piggare och kan ge mer av sig själv!!

Glöm inte det!!! För jag förstår att den knäcke häxan på dagis satt en törn av ont sammvet i dig……

Alltså jag blev så arg! Detta är ju tjänstefel.

Om du orkar, gå vidare med detta till någon fröken/chef som du litar på. Om det inte finns någon, så skulle jag överväga att byta dagis eller välja dagmamma!

Detta ska ju inte du behöva få höra, med värk och allt.. Empatilös vikarie, hur bra tar hon hand om barn? 

Vårt dagis är helt underbart! Så de finns där uteGlad

STÄRKANDE KRAAAAAM TILL DIG!!!!

Bullan
2008-01-11 10:43
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Hade samma funderingar som #1…att detta måste vara tjänstefel!!! Hon kan ju inte veta varför du väljer att ha henne en timme längre. Allt kanske man inte vill tala om för tex dagisfröknar! Du kan ju faktiskt i själva verket gå på väldigt starka mediciner, som gör att du inte har möjlighet att ta hand om dottern på bästa sätt! Det kan ju vara cansermediciner m.m!!! Detta är sådant hon omöjligt kan veta, och ska därför inte ifrågasätta och anklaga på detta sättet. Fråga kan hon kanske, med det är inte säkert hon för den delen, får hela svaret! Man har ingen plikt att tala om exakt varför man vill ha en timme extra, vad jag vet!

Jag skulle också tagit upp detta med ledningen!

Du har då mitt stöd i detta!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Dolleminas
2008-01-11 10:47
0

Hmm hade ni missat min morgontråd???

SussiF
2008-01-11 11:12
0

Tack för ert stöd, det är välkommet !

Med all värk man har så orkar man inte driva saker och ting vidare, tyvärr…………..

#3 Jag tror att vi skrev "godmorgontrådarna" ungefär samtidigt, se tiden under antalet svar

Trini
2008-01-11 11:17
0

Säger Godmorgon här också!!

Morrn Morrn!!

Ha en bra dag alla!

Kittentotts
2008-01-11 11:24
0

Blev 2 godmorgon trådar, denna kom in kl 10:12 och den andra 10:14 Men det gör väl inget.

SussieF

Du ska ta detta med områdeschefen, detta är ett tjänstefel hon gjort. Inte ska du vara ledsen, vilken häxa till fröken säger jag bara, hon är på fel ställe helt klart.

Som dagisfröken ska du finnas för barn & föräldrer, du ska känna dig trygg när du går hem därifrån. Min tanke är vad gör denna mäninska på ett dagis? hon verkar inte gilla sitt jobb el så har hon stora problem

Va inte ledsen! Du har all rätt välja så mkt tid du behöver, jag har alltid haft 5-6 tim för orka med allt, trots detta varit hemma

Massa kramar till dig! / Carina

Dolleminas
2008-01-11 11:38
0

#0 Jag känner igen mig, fast mitt bråk med dagis var ang. tiderna (jobbar som tim. vik vilket de hade mycket svårt att förstå… hur som helst så gav de inte med sig förrän jag ringde barnomsorgschefen på kommun (studierektorn struntade i allt eftersom "de på dagis visste mer än hon"…) och då först fick jag de tider jag behövde (och då ska ni veta att min Chef ringt och läst schemat rad för rad till personalen), det hela tog ca 3½ månad och jag var rätt så slut innan det löste sig…

Fast jag vill villigt erkänna att jag har en klump i magen så fort jag ska ge ett nytt schema på dagis, däremot på fritids har det ALDRIG peppar, peppar varit nåt problem…