Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1020 ggr
Amorstroll
0

Svartsilvertabby perserhona !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen!

Jag vill slå ett slag för en jättetrevlig uppfödare vid namn Linda Almyr, Lilly Chic's katteri som köpt två avelhanar från mig.

Hon har en, ibland två kullar per år. Hennes kattungar har hittills varit fantastiskt söta och underbara på alla sätt och vis. Jag har tagit tillbaka en framtida avelshane från henne som jag har ute på foder hos en god vän, eftersom antalet hankatter i ett katteri måste vara begränsat.

År 2007 har Linda haft stora framgångar med flera NOM och BIS på en underbart söt silvertabby hona som heter Nova Space och som hon planerar att behålla. Hon har stora runda ögon med en helt fantastisk ögonfärg. Hennes silverfärg är helt  utan rufism (= den gyllene tonen som silverkatter inte skall ha!)

Här är ett foto på Nova som kattunge

Amorstroll
0

Här kommer ett foto på Nova Space som tonåring (junior)!

Amorstroll
0

Här kommer foton på min blivande avelshane "BULLEN" från Linda Almyr.

Visst är han söt!?

Han är så söt så jag har svårt att välja vilket foto jag skall visa…..förlåt…

Länk till Lindas hemsida:

http://www.lilychic.se/index.html?_ret_=return

Dockan
0

FörvånadSöt som en mycket vacker katt.LenaCool

Hälsningar LENAGlad

frukove
0

Helt rätt av dej Lisa!

Nova Space är jättesöt!

Fantastisk päls och färg och jättefint uttryck i sitt söta ansikte! 

Såg Nova på Birka i december och tror hon är ännu sötare i verklgheten!Då träffade jag ju också Linda! 

Det var så trevligt!Träffade många nya människor där!

Ock fick se väldigt fina katter.

Bäst var att var en Bob utställing(som jag aldrig varit med om här i Norrland)

BOB blev en kat.1 hane-båda dagarna!!!Så häftigt!!!

Dessutom när det var Amors Troll Eddie Murphy!(Han är släkt med min hane och hona-som inte är släkt med varann…)

Trevlig helg hade jag i alla fall! 

Måste bara önska Jeanette,Linda och Lisa en God fortsättning på 2008 och lycka till med utställnings året 2008!

Vi kanske ses!!!!

Lovebuffen
0

Enormt vackra katter, oj, oj!!!

nettan123
0

Nova Space är kanonfin, jättekul att hon  blev Bis på Birka och håller fullständigt med  både dig Helene och Lisa.

God fortsättning på er

Har en oxå en katt ifrån Linda som är född i samma kull som Bullen.

diana_
0

Vackra katter det är sant! Min hona, Conchi ,som är loggan är det vackraste jag sett,det vackraste jag haft (vila i fred gumman) finns inte bland oss för att hon var inte en frisk kattunge, och stark nog för att vara kvar med ossGråter

Vi älskar och saknar Conchi.

R.I.P Conscepción , Conchi

Marita-L
0

Jätte söta katter !!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

blackangel
0

kanon finaFlört

BumbleBee
0

Jag såg Nova Space på utställningen i Forshaga i somras, otroligt fin tyckte jag hon var redan då och nu ännu vackrare Skrattande

// Lillevi

Millan71
0

otroligt snygga!!!!

Annkis54
0

jättefina

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

En otroligt vacker katt! Skrattande

/Lotta

Amorstroll
0

Ja, min Silver Bullet föll jag pladask för när jag fick detta Julkort från Linda Almyr förra året. Man kan inte se hela "Bullen" på kortet men det jag såg räckte. Med på foton är kullsystern Pandora som numera bor hos Jeanette Östby, Kibow's katteri. Hon är också söt som en karamell.

Amorstroll
0

Inte blev det bättre när hon skickade en massa jättesöta foton på honom bl a detta. Han är nu vuxen, över året och jag hoppas att han snart skall bli intresserad av flickor. Det skall bli spännande att se vad han kan bidraga till min avel, många söta bebisar hoppas jag.

SussiF
0

Han är jättesöt :-)

McLaren
0

Jätte fina katter!!!!Kyss