Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 618 ggr
Lovebuffen
0

Något skumt hände när Ängla blev badad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bestämt att alla mina katter ska badas närmsta dagarna, och först ut var Ängla Lillblomma……hon var JÄTTEDUKTIG och stod helt stilla och lät sig schamponeras hela 3 ggr. Mammas duktiga kicka! *ler stolt över henne*

Iaf, när hon badats och torkats med handduk så släppte jag ner henne en stund, och hon gick med svansen i vädret förbi Buffy och Noah, och något konstigt hände då, för Noah, som ääälskar Ängla över allt på jorden, började morra åt henne och sedan yla. Han blev jätterädd och arg på henne!! Förvånad Jag blev verkligen helt chockad, har aldrig varit med om detta tidigare. Ängla som är coolheten själv brydde sig inte ett smack, och nu har Noah blivit trygg med henne igen, troligen pga att jag fort som sjutton tog en handduk och torkade först Noah noga och sedan Ängla med samma handduk och sedan Noah igen med samma handduk. Då får de samma lukter, därför.  Det är otroligt vad lukter är viktigt för hundar och katter! Det blev extra tydligt idag.

Är det någon mer som varit med om liknande? Hade varit intressant att höra om!

Här kommer några bilder på min nybadad stumpa! Hon ser väl inte helt överlycklig ut över att ha tvingats bada, men NU är hon glad igen iaf. Glad

Lovebuffen
0

Precis nybadad och torkas av matte, noga, noga!!

Lovebuffen
0

Börjar torka lite……ska strax torkas av matte med fönen.

Lovebuffen
0

Noah ligger och blänger på Ängla från ett, i hans ögon, säkert ställe, nämligen längst ner i klösträdet! Glad

Friida
0

Det har jag varit med om flera gånger, så visst är lukter viktiga för katter! Hundar har jag aldrig varit med om att de reagerat så.

Lovebuffen
0

Skönt att höra att du också varit med om det, för jag blev jättechockad över hans reaktion. Han har morrat lite åt henne nu ikväll också, men det är mycket bättre igen. Hon är hans absoluta favvis i livet annars, de äter, sover och leker ihop varenda dag, så jag tycker det är helskumt! Förvånad

Kittentotts
0

Hiii förlåt men hans först tanke va nog vad är detta för äcklig varelse, skum lukt på den hmm

Så kan det bli! Här springer alla som dårar efter de nybadade

Annkis54
0

jag tycker att det händer ganska ofta när man har badat en eller ett par stycken
så morrar de andra

lukterna som du säger

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Summerwinds
0

Så kan mina katter också göra efter att någon har badat eller att någon varit iväg på utställning eller parning. Oftast är det bara ett väldigt luktande men bland fräser de åt varandra och ibland får nån en tass i huvudet… *sniff sniff* -Är det verkligen du? *sniff sniff*

Lovebuffen
0

*ler* Åh vad skönt att höra att ni andra har upplevt samma med era nybadade katter! Då är det hyfsat normalt iaf. Glad

Jag har aldrig varit med om detta tidigare, och jag har ju badat mina katter MASSOR med gånger!! De har sovit ihop nu ikväll, så det är lugnt igen tack och lov.