Tidig könsmognad?????
Wendy och i viss mån även Tingeling har börjat gå och ropa.De blir 5mån.den 8 jan. Men jag tycker det är väl tidigt eller????
Skulle det vara så får jag ju ett dilemma.När kan man sätta in Ppiller på så unga ska ´ju inte ha syskon parning här inte.För jag förmodar att även killarna är på gång då???
Jaha då dök det upp ett kärt besvär.Att söka en exotic pojke.
Hmmm en röd eller svart, solid eller vitfläck.Knske en kille som är lite äldre???
Kom igen nu alla med goda råd och peppningar
//Sylvia
(Har pratat kull gubben om att ha kull som ni förstår)

Oj det var tidigt, nligt min åsikt skall inte p-piller sättas in förrän efter en kull. Och jag tror hon är alldeles förr ung dessutomSå sära på dem är mitt råd. Ut och leta hane

#1 Ja hane letar jag väl nu då men frågan är ju om det är könsmognad eller om det är lite fjant än.Gav ju aldrig ppiller för till mina Birmor de löpte så där lite lagom och hanen fick eget boende när det var på gång.
Har ju inte följt en kattunge på väg till vuxen på länge länge länge nu så man glömmer ju faktiskt.
Meeeen att hitta en bra hane som kan passa till mina flickor är ju inte bara så där jätte enkelt som alla vet.
Jag vet också att man absolut inte ska sätta in p-piller på katter under ett år så mitt råd är att sära på dom och kanske dom bara löper detta lite lätt för att inte löpa mer på ett bra tag..har denna erfarenheten från två av mina… Yarina löpte vid 6.5 månaders ålder började sedan inte igen förren hon var runt 10 månader.
Fiona hennes dotter började löpa när hon var 5.5 månad och det har gått en månad nu och ännu har hon inte kommit igång igen.
Har nu en hane som ropar för fulla muggar 5 månader gammal..tar en titt i allas bakar..fniss… men mer är det inte ännu.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Det låter ju kul,hoppas nu du hittar en söt hane,den som söker han finner.Lycka Till.Lena
Hälsningar LENA
jaså nu är det full fart hemma hos dig Ophelia hehe
jag vet att många har synpunkter på p-piller…o jag vet faktiskt inte hur det egentligen är
jag vet bara att jag aldrig har haft några problem med p-piller.
o KAN o VILL du separera dem??
o NÄR ska man separera dem??
en fertil hane lär ju märka löp innan du märker det
Här hos mig hade det blivit p-piller.
o angående hanar…BESTÄM dig först om du ska hålla på med vitfläckar eller inte…för ska du det..så är det en vitfläck som gäller
o naturligtvis en röd eller cremevit eftersom båda dina tjejer är "svarta"..en blå o en svart..men "tabby" så genetiskt svarta
ska du få lite variation på färger på ungarna så är det rött eller creme som gäller….med vitt…o så med eller utan tabby hehehehe
beslut beslut
men att ha fått gubben att ta reson är ju BRA

#5Han är jätte fin din kille men silver är något som jag kan absolut minst om tyvärr
#6 Nja nu är det ju inte så att de skriker för full hals än.Men just att vara förberedd att de kan vara tidiga känns ju viktigt.Vill ju helst inte dela så länge jag slipper.Känner det som att gossarna mår bra av att vara tillsammans med flickorna.Sedan så lutar det väl åt att Peter Pan kastreras och får flytta som sälsis så småningom.
Det är ju det som är så svårt just att bestämma sig för visst har vitfläck fått en plats i mitt hjärta tillsammans med Ophelias ankomst och bebbarna.Håller med dig , det lutar mot rött sedan så får man väl se vad som dyker upp.Ska ju stämma lite med stamtavlor också.Dessutom så ska det ju stämma 100% mellan uppfödaren och mig.
Så det är som du säger Annkis beslut beslut