Wilma smålöper:D MEN
**
Äntligen ahr Wilma börjat smålöpa. Inget som man märker direkt, men hon har varit överdrivet kelen dden senaste veckan och nu ikväll har hon vörjar lyfta svansen åt sidan, puta med rumpan och trampa med bakbenen när jag klappar henne , men inget skrik eller så än och inget "frivillgit" utan bara när jag klappar. så nog e de på gång alltid:D Hon är snart 17 månader.
Men min fertile hane verkar inte märka att hon är på G alls. Han har inte varit på henne en enda gång, inte ens luktat henne i rumpan.
Är det normalt för en fertil hane att inte bry sig om "sina" löpande honor? Wilma är ifs inte i höglöp, men lyfter på rumpan o stampar me bakbenen när man klappar henne därbak..kanske kommer det när hon blir "värre" hehe.
**

Hur gammal är wilma? första jag tänker på om detta är ett riktigt löp eftersom hanen inte har något intresse
Eller hur gammal är din hane, är han mogen?
ja..det kanske är ett sk förlöp
om han är en fertil o van hane så "bör" han reagera på ett löp
men som jag berättade i en tråd så nobbade min Calle, Pärlan
hon löpte verkligen ordentligt..o han hade nyligen parat en annan hona…så båda kunde
först på nästa löp så tog han henne
så …man vet aldrig hur det funkar i huvet på en katt hehe
Noah har varit könsmogen länge och parat en besökshona.
Wilma är bara 17 måander och har aldrig löpt innan, så ja det kanske kan vara ett förlöp.
Fast inatt vaknade jag av att Noah "våldtog" Wilma precis bredvid mig haha. Men wilma lyfte inte rumpan=/

Det finns honor som inte alltid ställer upp sig för hanen när han väl ska till utan de blir platta, lägger sig på sidan osv. En oerfaren hane kan då ha svårt att fixa att para denna tjej medan en erfaren katt klarar för det mesta av det (om man inte kallas för Kurre och är en röd exotic för vem har sagt att man ska anstränga sig). Du ska se att Noah fixar det till slut.
/Ingela