CAL le Cat kattsand
Nu har jag köpt en 10kg säck till det fantastiska priset av 95kr.Ska bli intressant att testa den tycker jag,då jag läst här om att flera av er tycker den är så bra.Lite skum ser den ju ut med sina små runda kulor i olika färg.En av kissarna,Anni gick dit direkt jag hade hällt i det,och det utföll till belåtenhet.

haha ja jag har oxå testat och tycker den håller bra kvalite till ett bra pris:)

Bästa sanden jag provat!Bra sand till bra pris samt att man får den hemkörd!!!

Är den klumpbildande?
Vart köper ni den om ni får den hemkörd?

Den bildar klumpar, har köpt den på utställning oxå.
Är _inte_ nöjd med Calle Cat sanden tyvärr :( Men jag jämför med everclean :) Jag blir tokig på att inte kunna sila bort de minsta klumparna som blir när klumparna faller isär, vilket de tyvärr gör med callecat-sanden. Eftersom sanden är kul-formad och kornen inte så små så går det inte att använda en riktigt finspårig sil-spade och då får man inte med sig allt och det känns inte fräscht tycker jag. Kulornas form gör också att de sprids mycket lättare ut över golvet då de rullar. Sedan är den inte i närheten av everclean då det gäller att ta bort lukt. Jag jämför ju med everclean då det är den jag använder. Men smaken är som baken och det finns ju dem som är nöjda, se ovan :) Det som är bra är att man får den hemkörd gratis :)
Tycker att den dammar för mycket och dessutom går klumparna lätt sönder

Dammade gjorde den inte,klumpar sig bra gör den än så länge i allafall,Jag gillar ju inte EC riktigt 100% utan använder normalt Tidy cats,den har allt jag vill ha av en kattsand.Billig,dryg,klumpar superbra,tar bort lukten väldigt bra,dammar inte,men den var tyvärr slut hos min djuraffär nu,så då tänkte jag passa på att testa denna.

Igentligen så finns det väl ingen sand som man är nöjd med till 100%…Jag däremot gillar inte ever cleen,den luktar fortare än calle sanden…

Är det någn mer än jag som använder extreme classic Black Lable?
#7 Är Tidy cats verkligen billigare än ec? Om man tänker på att man får var 5:e gratis med uppfödarrabatt med ec. Har ju hört att den ska vara jämförbar med ec. Hur mycket kostar den per kilo? EverClean kostar 13.38 kr per kilo inkl uppfödarrabatt.

#9 vad e det för sand,och vad kostar den?

#9 Undrar oxå vad det är för sand o vart man kan köpa den….?

kom inte in på siten som #13 infogade.
Extreme classic köper jag på vilket zoovaruhus som helts. Den känns dock ganska dyr!
155 kr för en 10 kilos säck. 11:e säcken gratis.
Black label är lite grövrekorn för långhåriga katter.

# 14 du vet att du kan köpa en hel pall med 98 st säckar och bara bet 89:- säcken.
Dela med nån om du tycker det blir för många påsar att förvara :-)
Jag har kontaktat en zooaffär som efter erlagd bet skickar sanden direkt hem till dörren.
Jag har haft en tråd om det tidigare om det är nån som har missat det :-)
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Fattar inte någon tycker Everclean luktar, haft min nu sen innan jul, jag har haft främmat av flera som aldrig varit hos oss förr, alla har sagt samma sak, fattar inte hu rman kan ha så många katter utan att det ens luktar, jag blir lika stolt varje gång

Tidy cats kostar 219kr för 18,3kg,det gör ca 660kr för 3 förpackningar på sammanlagt 54,9kg,det blir ca 12kr/kg.EC kostar väl 189kr har jag för mig,det blir 567kr för nästan bara hälften så mycket.Så ja den är bra mycket billigare,även om man räknar uppfödarrabatten,och framför allt drygare.Och minst lika bra,jag tycker den är bättre.

#16 jag vet många som tycker om evercleen o säger att den inte luktar men jag tycker att den luktar hemskt efter ett tag,ändå byter jag hela sanden varannan vecka ungefär…gillar inte heller själva sanden men kan inte förklara varför
Calle cat snaden tar inte slut så fort som e-c eftersom jag sparar inte gammal sand o häller i igen efter rengöring utan byter hela sanden efter ca 14 dagar,jag plockar givetvis bort urnklutarna o bajset så fort det hamnar där…Sen är calle sanden billigare och ser mer "trevlig" ut än den mörka ever cleen som oxå fastnar efter ett tag i lådorna…förstår ni vad jag menar
? Hehe inte lätt att förklara…

Än är vi(katterna och jag )nöjda med Cal le cat.Lätt att bort klumparna ,även det minsta följde med på den spaden vi har.
#17 Tja, då var den ju inte så mycket billigare. 12kr kg jämfört med 13,38 kronor kilot, men om den är bättre, så kan jag tänka mig att prova. Jag betalar 756 kronor (betalar för fyra frp, men får fem) och får 11,3 * 5 kilo = 56,5 kilo sand. Vilket blir 13,38 kr per kilo. Tidy cats har de uppfödarrabatt?
Just nu har jag dock inte lust att prova något mer för jag har experimenterat med både calle cat och så super-clump, vilket jag ångrar, men jag får dras med dem ett tag till bara, de är snart slut. Katterna föredrar också everclean lådorna, går nästan bara där, så därför tar det ju extra lång tid att få slut sanden i de andra lådorna. Kanske slänger jag bort den.
#19, har ni fertil hankatt? Jag tycker att calle-sanden är ok mot vanlig kisslukt, men den tar inte alls vår hankatts kisslukt.

De har tagit bort uppfödarrabatten,som var 10% tyvärr.Och jodå jag har fertil hankatt.Iof luktar han inte så superilla som en del andra gör.Men nog luktar det mycket starkare efter honom,än efter tjejerna.
fasen, jag var på väg att ringa o beställa 80 kg ca-le-cat imorgon
men så blir jag tveksam när jag läser här igen
jag har ju fertil hane men han är "nyfertil" o luktar inte jättemycket
det luktar liiiite mer i cal-le-cat lådorna jfm med everclean tycker båda jag o gubben…men det är så jättelite extra som det luktar.
o att sanden skäpar mer som en del tycker det besvärara oss inte heller eftersom vi har de på toaletten o får sopa där varje dag ändå.
jag orkar inte läsa igenom alla trådar igen nu
är det nån som har färskt i minnet hur stor skillnad PRISMÄSSIGT det är mellan cal-le-cat o everclean
just nu har jag bara 6 katter.
men de kommer ju 2 till i februari

Men Annkis 54 om du ändå ska köpa en pall……..KÖP då Cat Exclusive Black Lable som du kan få för 89:- säcken mot 159:- som den kostar normalt i butik.En pall blir 8722:- Det är 98 säckar på en pall och så får man en extra så 99 st,inte illa va hihihihi.
Har du inte plats för allt…..dela med nån då :-))
Du/ni får den hemkörd till dörren.
Jag har precis gjort slut på en pall Cal le Cat och jag tänker INTE köpa den mer. Nu blir det en pall Cat Exclusive istället.
Hör av dig om du vill ha telefonnr till zooaffären
Kram // Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Där jag köpte cal le cat kostade den just nu 99kr/10kg annars 139kr.EC kostar som Trini räknat ut 13,38/kg så det är ju ungefär samma pris/kg.Om du inte får den för 99kr/10kg för då blir det ju bara 9,90/kg.Jag är nöjd med den hittills,absolut ingen lukt ännu,jag har lådan i duschrummet.
#23..det är bara det att jag inte har 8722 att lägga ut hehe
vi får se hur jag för
vill ju gärna prova alla sorter innan man gör nåt storköp hehe
ska kontakta även Cat Exclusive Black Lable..för o se om de vill sponsra till vår utställning…så man kan få prova
fråga kan man ju alltid

#25 ABSOLUT!!! Fråga kan man alltid :-)
Lycka till i sponsorletande!
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#24..då köpte du den i en butik eller…o fick den inte hemkörd??
har inte sett den häromkring…o då är det ju
Cal Le Cat Kattsand 80kg
960,00kr
som är det minsta man måste köpa för att få hemkört va??
DET spelar väl inte såååå stor roll här..jag har ju en stark o frisk man…
tänk att man hela tiden letar efter bättre kattsand hehe
#26..Cat Exclusive Black Lable..hittar man den i en vanlig affär??
som granngården eller så

#27 Jag vet intye Annki om Granngården har den men välsorterade djuraffärer har den.
I Zoobutiken där jag handlar har dom den inte men hon är så bra tjejen som äger den så hon fixar en pall till mig och den som vill ha för det priset jag angav förut.
Jag köpte ju 48 säckar Cal le Cat för nån månad sen och fick det hemkört till dörren.
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#9..extreme classic Black Lable? o Cat Exclusive Black Lable
är samma sak ser jag när jag läser på deras info sida
de har bytt namn till extreme classic för det är det internationella namnet
så, nu har jag lärt mig nåt idag igen
fast det försvinner väl ganska fort..teflon vettu

#27 Jo jag köpte i butik,men det finns på flera ställen här i stan,så det är inga problem.Och ja nog försöker man alltid hitta en sand som överträffar de man redan testat"Än är vi nöjda katterna och jag med Cal le cat,nu hänger det på hur dryg den är om jag ska byta.