Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 618 ggr
Mona22
0

min orädda katt .

måste bara berätta =) 

har denna veckan haft besök av min systers fyra hundar.ganska små hundar endå då de är av rasen löwchen. hon bodde hos oss mellan onsdag till fredag kväll. var lite orolig hur kissarna skulle reagera på hundarna men det hade jag nog inte behövt göra , allafall inte angående min exot ;)

har två kissar hemma varav en är en exotic. när hundarna kom in så sprang min huskatt och gömde sig på en gång under badkaret, men min exot var framme hela tiden. hon var nästan helt orädd.

hon brukar inte reagera på ljud eller så annars men två av hundarna är valpar så de ville ju busa med henne men då fräste hon lite åt dem och gick iväg.. blev så glad att hon är en sån tuffing =D. sen restan av tiden satt hon med oss i soffan som hon brukar göra och det bekom henne inte att hundarna var på golvet och kollade på henne. 

brukar exoter vara så eller har vi bara fått en väldigt modig en? .

husisen kom fram samma dag de skulle åka hem . han satt i badrummet och kollade på dem men när de gick nära gömde han sig igen.  exoten är ju fem år så hon är väl säker på sig själv kanske,  hon brukar ju inte träffa  hundar men  hon är snäll mot nya kissar  som kommer också då vi tog hand om en av min systers katter ett tag.

är ganska stolt över min kisse för att hon tog det så bra. kanske låter lite löjligt men så är det =D. min lilla söta tant är en riktig tuffing ;)

feiner
0

Låter som en tuff en. Min exotic är en riktig fegis och morrar åt folk i trappen. Kommer min far som är den som gjort resorna till veterinären (synd för honom) så är hon fort under soffan. Vi har aldrig skrämt henne eller så utan hon är allmänt feg bara.

Boromir
0

Det är ju härligt att höra hur trygg din katt är. Jag har också en perserhona som är så där modig. Mitt ex har en stor laikakorsning som kommer på besök ibland med mina tonårsbarn, då brukar Vicki gå fram och lukta på henne och sedan lägga sig vid henne. Det verkar som om Vicki vill hålla lite koll på vovven. Jag uppskattar det här temperamentet hos katten.

Lovebuffen
0

Modig katt du har! Glad

Själv har jag en perserhona som är sådär modig också, hon flyttar sig inte för något alls! Min hund bara ääälskar henne och hon vet om det och går runt här hemma som en drottning! Oskyldig

Lovebuffen
0

Glömde ju säga att mina andra tre är superfega och springer och gömmer sig direkt! Så det där är nog olika. Så njuut av din tuffa exot!

Mona22
0

#1 veterinären är heller inget problem. hon är så lugn. vi kastreringen hade hon purrat hela tiden tills de sövde henne. hon hade charmat alla hon ;)

Kittentotts
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härligt!

Här sover och leker katter & Hundar ihop

Att din katt va så tuff om hon inte vuxit upp med voffsingar är beundransvärt, mkt roligt

Boromir
0

#6 Gose så mysigt!

Annkis54
0

har haft en sån katt oxå
har aldrig haft hund ..men när det kom in nån hund här..nån kompis hund
så ville hon bara leka…sprang fram o hälsade
hunden var inte intresserad av henne..utan var mer intresserade av de som stod morrade i nåt hörn hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

blackangel
0

mina går oxå bra ihop med vovvarna, ibland jagar de varann speciellt arris e ett busfrö:)