Godmorgon 2008
Nytt år: vad har ni för önskningar och löften till nya året?
Här snöar det, så vi får väl se hur länge vi har vatten om strömmen går. Tycker ni det är modert boende att bli utan vatten när det snöar eller blåser för mycket?

Godmorgon!
Åh, vad ledsamt för dig och din familj! Jag förstår att det måste ha varit jobbit att ringa o berätta. Tänk, han blev 33 år, fantastiskt tycker jag som inte har så stor uppfattning om hur gamla hästar kan bli.
Omkramar från
Elisabet

Godmorgon!
Några nyårslöften har jag aldrig, men önskemål finns om vissa förändringar och saker som ska uppfyllas, får se vad som händer, skulle aldrig våga säga dem, så dumt om man inte klarar uppfylla dem ju
#1 Stackars er vilken hemsk upplevelse ni fått uppleva på det nya året, förstår det är svårt ringa berätta för er, kram på er mitt i allt detta tråkiga, nu får ni bevara alla fina minnen, så söt han va Laban, ett långt liv, men som krasivis säger är jag också lite ? hur länge hästar brukar leva, vet de kan bli gamla

#1 Det var ingen bra start ,många tröstkramar. Hoppas fortsättningen blir bättre.
Sylvia. Stackars er. Jag tänker på er… Det är så tungt när en familjemedlem går bort och framförallt en som fått vara med så länge… Stärkande kram till er

Tack #2,3,4,5 för värmande ord ,omtanke och kramar.När hästar/ponnyer närmar sig 30 års strecket så har de haft ett mycket långt och förhoppningsfull gott liv.Allt man får därutöver är bara bonus.Allt "hästvett" har flickorna lärt sig av denna lilla herren.//Sylvia

Vilken härlig trådrubrik! Ser fram emot det nya året!
Manbukten: Nä, verkligen inte kul att behöva fundera om man har ström och vatten då det blir sämre väder!!!
ophelia: Så sorgligt! Jag vet ju att dessa småhästar kan bli väldigt gamla….men han är nog dem äldsta jag hört talas om! 33år är en bra ålder! Det visar att han haft ett relativt bekymmerfritt liv. Om än de KAN bli gamla, så är det sällan iallafall jag hört att de blir det!
ca,31 år vet jag att den sista militärt ägda hästen i sverige blev, jag han träffa honom många ggr. Någon vecka innan han dog, så skenade han i skogen med sin ca 60-åriga ägarinna, så när de kom in i stallet blödde hon näsblod av att hon slagit mot en gren. Någon vecka senare dog han då han skrittades i skogen! Knall och fall bara.
Några nyårslöften? Nej det har jag inte i år
Däremot en önskning om att min kommande förlossning och allt där ikring ska gå bra.
#1 Tänker på er Sylvia! Mina föräldrars första newforest sto blev 32 år, de hade haft henne nästan lika lång tid så jag vet hur stor saknaden blir, det blir väldigt tomt. Tröstkramar från mig!

/Lotta
/Lotta

#7 Tack hoppas också mycket på detta år
1. Vi hoppas på ett nytt boende
2. Hoppas ppå att hitta min vitfläck med mycket vitt
3.Att jag själv får en chokladsköldpadda efetr min cremekille
4. Att det lossnar för våra goa kattungar så de kan hitta bra hem till rätt pris.
Ser ut som julklappslista det här fniss

Tack Lotta !!
Men trots allt så är det ju ett nytt år.
Önskningarna är väl att jag ska hitta bra hem åt Peter Pan och Wendy så att jag kan planera en ny kull under året. Att hitta en riktigt fin liten skölpadds exotic.Kanske hitta en bra exotic pojke också.
Att alla i familjen får vara friska likaså våra djur.Ser fram emot ett aktivt utställningsår//Sylvia
Jag måste skriva igen om önskningar o förväntningar.
Om önskningar o förväntningar (fast det är knappt att jag törs ha några) så önskar jag att få uppleva att mina katter ska få fina kattungar!
Att jag/vi får vara friska.
#0 Tomten kom strax före jul med flygbiljetter till oss. Vi ska fara till Vietnam den 27 januari - 12 februari, min man o jag. Min man har en kompis som är gift med en vietnamesiska och de bor i en stad som heter Hoi An, den ligger söder om Da Nang.Vi ska hälsa på dem och samtidigt försöka se lite mer av landet. Det ska bli mycket spännande eftersom vi inte har varit i Asien förut!

#1 Lider verkligen med dig, vet hur tungt och ohyggligt svårt det är att mista någon älskad pälskling så! Skickar massor med TRÖSTKRAMAR till dig!
Mina mål för 2008 är att:
1: Försöka må bättre i kroppen, 2007 var inget höjdarår hälsomässigt, så jag ska äta bättre, röra mig ännu mer än vad jag redan gör.
2: Börja ta itu med saker som jag hittills draaaaagit på (är expert på att dra på saker som jag måste göra!) direkt.
Önskningar…….att få små perserbäbisar!
Önska kan man ju iaf alltid göra!

Gokväll i stugorna och God fortsättning på det nya året,
#1 Sorgligt besked du ska lämna till dina flickor Sylvia,skickar massor av tröstkramar din väg.
Jag brukar heller aldrig ha några nyårslöften eller önskningar men det är klart får man önska så…………
Jag önskar och hoppas att mina honor ska få riktigt snygga vitfläckar under 2008….och helst då massor av van och hq såklart, jag har ju väntat ett tag på dom :-))
Min allra högsta önskan är att få fram en calicovan odd eyed….och det ska väl inte vara helt omöjligt hoppas jag 
just nu i denna stund så löper i princip ALLA mina honor :-(
får tänka ut vem som jag helst vill ha bebisar efter nu och med vilken hane….jag har ju några stycken att välja på :-)
Ha det bäst allesammans
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

önskningarna inför det nya året är som vanligt att jag hoppas alla får ha hälsan samt att nästa år ska bli ett bra år för alla:)

Godnatt 
Brukar inte ha varken Nyårlöften eller önskningar..Men kan så klart alltid önska lite 
Löften :
Att slänga/ skänka bort allt som vi inte använt / behöver på dom senaste 6-7 åren. Att göra sig av med alla " kan vara bra att ha saker "
Måste ta tag i det ORDENTLIGT …& jag HAR börjat redan 
Önskningar:
Att lära mig att ta någorlunda hyfsade bilder med min nya kamera… bilder som jag slipper skämmas över 
Hoppas också på en speciell parning hehehehhe…. önskar mig en lilatabbymaskad tjej.
God Fortsättning,
// Mia.
// Mia