Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 786 ggr
Dockan
0

Vad blirdet för gott??

FörvånadSkulle vara kul att veta vad ni serverar för något gott en sån här kväll.Här blir det en 3-rätters dagen till ära.Vi börjar med en Laxtoas sen blir det inbakad fläskfile med gott på till sist tockapäron med glass.Låter det gott.LENA

Hälsningar LENAGlad

krasivis
0

Här blir det biff med klyftpotatis o stekt lök. Vin till om man vill, annars Coca Cola eller mineralvatten. Till sist glass Carte d´Or Mascarpone o kaffe! Mums!

blackangel
0

hmm kan ni inte komma och laga en trerätters åt mig med;)

Själv ska jag äta brockoligrattäng och eventuellt nåt glas vin.

Ha så trevligt nu allihopa på nyårRäcka ut tungan

ophelia
0

Hihihihi ja här slår vi nog alla vad gäller fest maten.Vi hoppas kunna äta lite potatismos och kokt skinka som är snällt mot magen.Ledsen

Vår stående nyårs meny är annars pepparstek med stark sås och potatiskroketter.Glass till efterrätt och ostbricka.Genomgående servers då skumpa.Få ta det till min födelsedag som är snartSkrattande

Smaklig måltid på er alla

feiner
0

Ja här så blir det lite fix med maten men vi hade en flottare middag ute här om dagen för att mer slappna av denna kväll. På bordet står ikväll chevré med honung, gravad lax med klyftpotatis. Efterrätt… ja det står vi över. Det har frossats så mycket här att vi ökat två kg redan och osten gör sitt, hehe.

AnnaKarin
0

Jag frågade min man vad vi skulle äta på nyårsafton och han svarade korv med bröd. Sån är han. Jag har iallafall en liten nötstek och en potatisgratäng i ugnen och har gjort en sallad att äta till. Glass till efterrätt

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

miascharming
0

Hej !

Här blir det lite krustader med skagenröra ,räkor & svart kaviar som aptit retare.

Middag: Gratinerad hummer.

Smördegsinbakad oxfilé med kantarellsås & Haricoverts.

Dessert:

Glass med färska bär. &  senare …blandad Ostbricka

Gott nytt År,

Mia.

feiner
0

#6 Åh vad gott, jag kommer haha. Nej, nu sitter jag mätt efter en middag och min sambo är lite som #5 mannen. Ute smäller det redan. Så nu ska vi snart koppla av med en rolig film. Ha en bra kväll.

diana_
0

Mm allt ni säger låter så gott! vi ska göra carbona a lá svärmor, mkt parmesan,vispgrädde,lök,vitlök och baccon med tagliattele med vitlöks baguetter =), dessert tre sortes choklad glass..hoppas det blir gott.

simzonites
0

Här ansvarar Johan för maten ikväll, så jag ska bara sätta mig till bords och njuta Skrattande På menyn står inbakad fläskfilé med kantarellstuvning och potatisgratäng. Efterätt - chokladmoussé.
Vi firar nyår hemma i lugn och ro tillsammans med katterna, första året utan att vi går på fest. Men jag tycker det är skönt att vara hemma, äta gott och umgås. Sedan är det mycket för katternas skull och alla smällare, eftersom vi har flyttat så vet vi ju inte hur det brukar vara här, så då är det skönt att ha koll på läget Flört

/Lotta

englagirl
0

Vi håller oss hemma för katternas skull. Har iofs ingen som reagerar på smällare men mina två nykomlingar vet jag ingenting om så det är bäst att vara på plats utifall dom blir rädda.

Här hemma har Amadeus beställt maten…

till förätt blir det toast skagen och middagen består av en plankstek,efterrätten hoppar vi men det blir ost och kex och ett glas rött till maten och kanske ett till ostarna sen.

Ha det bäst allesammans och ett gott slut på det gamla året

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

Här Har jag gjort en smörgåstårta med räkor & lax

Pojken valde PizzaSkrattande

Nu ska vi snart ta en kopp kaffe med kladdkaka&grädde

Gubben min fick välja då det är hans 53e födelsedag

Undra vem som fyller år imorgon:)) kan det vara en Lena??få ha koll på hennes sida tror jag:))

miascharming
0

Vi är också hemma…eftersom vi har smått.

Önskar alla en riktigt god middag.

10 # hehe…vi gör också några plankor..då 2 av barnen inte gillar svampsås..

# 11  Nu blev jag väldigt sugen på smörgåstårta…Skrattande

// Mia

miascharming
0
Kittentotts
0

#12 finns kvar till säkert 6 personer av smörgåstårtan, Välkommen!

Nu har jag badat min Tiger, detta va ett sätt få bort hans nervositet lite fr raketerna runt omkring, va faktiskt ett mkt bra sätt kan jag säga då jag har grovköket med duschslang, och där är det lugnt o tyst, sen tog vi svängen t tysta rummet bakom grovköket som iordning ställts åt kissarna för lugna stunder och fönade, detta tog bort mer ljud fr pang pang, nu är han dessutom slö efter allt:))

Så nu ska jag sätta mig för äta massa gott i soffan med familjen igen