Efterlyses
**Min syster behöver hjälp !!
**Jag vet att detta inte är ett hund forum men även vi som har perser kan ha hundar om inte annat vet någon som känner någon.
Efterlysning!!
Min älskade lilla Loka 6 månader, en blandras chihuaua/schipperke/papillon, har i mellandagarna fått somna in pga nedsatt njurfunktion. Detta med enormt stor sorg och saknad. Önskar komma i kontakt med någon/några som har köpt en hund ur samma kull (de var 9 valpar) eller tidigare kull med liknande problematik. Född 13/6-07 Uppfödare Anneli och Niclas Lundgren Uddag, Göteve (Falköping) Min mail adress: camilla.magnusson@hotmail.com Oerhört tacksam för svar och hjälp att sända detta vidare.
Hoppas det går bra att skriva det här annars får ni radera ut det och meddela mig så jag vet.
M.v.h Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Va ledsamt..
Vet inte de som fött upp vad de andra valpisarna finns?
Kanske känsligt, men nog borde de vara intresserade av om inte annat veta hur de andra små liven mår?
Usch va hemskt!
Tyvärr …

åh vad hemskt!!
MVH Isnornin
9 valpar i en sån kull med de raserna, måste vara ovanligt. Var de inte chippade så andra ägare går att hitta där?
Hur går man tillväga då? Jordbruksverket?? Svenska kennelklubben?

Om de är chippade el tattuerade, så har jordbruksverket förmodligen uppgifterna! De reggas ju i ett annat register än de renrasiga hundarna….men sedan gäller det ju att ägarna skrivit på ägaranmälan och skickat in den också…ibland gör veterinärerna det, ibland är det upp till ägarna.
http://kennet.skk.se/agarreg/ sök hund
Kan man få reda på detta som privat person…???
För man kan ju bara söka på chip numret för din egen hund för man har ju inte en aning om de andras chip nummer..

Har testat med chipnumret men det är bara Loka som kommer upp då inga andra syskon !
Kommer siffrorna i ordning i en kull eller är det helt olika? själv klart är dom olika…dum som jag är..hm..

de brukar vara i nummerserie! (typ ####71, ####72 osv) men gäller ju att de är märkta också! var hennes märkt då hon köpte hunden…eller gjorde hon det själv? om den redan var det, så borde ju de andra också varit det!
Nhää usch jag fick precis reda på att kullen åkte i omgångar en åt gången …ja dom visste nog vad dom gjorde..hm..sedan bytes telefon numret direkt efter..hm..fälld för vanvård…så ja blåst är nog rätta ordet…

#12 Fy…så hemskt!
Finns många skojjare med dessa småraser:( Och dessutom tas priser ut som ibland är kring 20-25.000kr för dem, trots inga papper eller något alls finns på dem!!!
En jag känner köpte nyss en renrasig Chihuahua, en jättefin tik, den kostade 16.000kr och då är föräldrarna meriterade och uppfödaren har även fått utmärkelsen Hamiltonplaketten!!! Vilket är en stor ära:)
Vad kul ! Ja det är ju helt klart lättare att hitta om de hadde haft stamtavla kanske..

Jo. alla hundar som är reggade i sv.kennelklubben, dvs alla renrasiga hundar, går att hitta:) Finns även uppgifter på höfleds/arbågasröntgen och om de är ögonlysta för olika ärftliga ögonsjukdomar m.m. Om de är utställningsmeriterade och bruks och lydnads meriter sysn också! Så deras register är jättebra. Och om ägaren gått med på det, så finns även ägarnas namn och adressuppgifter där också.
Borde vara så i Sverak och Idp också!
Man kan söka på en uppfödare och få upp alla deras uppfödda hundar och deras stamtavlor och de uppgifter som finns på hundarna!
Ja detta är som att leta efter en nål i en höstack…