Perser iFokus

Perser

Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 642 ggr
miapia
0

diablo är förkyld

min lilla diablo är förkyld och han känns varm han vill ligga i famnen hela tiden på mig en liten bäbbis på 6.7 kg

finns det något jag kan ge han för han skall bli lite piggare han bara nyser o nyser o snorar stackaren

blackangel
0

hmm kanske behöver antibiotika:)

miapia
0

han nyser väldigt mycket tycker jag stackaren min lilla bäbbis

det är som  det sitter snor i näsan han vill ha ut men jag ser inget bara känner när han nyse på mig

IdaJ
0

Har du kollat om han har feber?

miapia
0

ja  jag håller på med det  men få in den i rumpan själv 

kan han ta den i örat med en sådan digetal sådan man skjuter men

miapia
0
IdaJ
0

Ingen aning om örontemp funkar på djur… Det kanske vi måste ta reda på…

miapia
0

ja  jag skall ta tempen i morgon igen på han  och se om det är någon skilnad

Bullan
0

38.5 är normal temp för en katt…så har han bara 38.2, så har han inte feber. Jag tror inte en sådan temp fungerar på katt…för att komma in i hörselgången, så måste du låååångt ner i örat och tror inte man kommer åt med en sådan. Så det bästa är att kolla med rumptermometer.

Sedan mot snoret….kan man ta barnnezeril 0.1mg och droppa in i nosen försiktigt…det är avsvällande, så att snoret kan komma ut. Viktigt att det är dropparna och inte sprayet. Det är den gröna förpackningen.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

miapia
0

tack för tipset  

inte likt min lilla bäbis bara nysa så här  han måste åkt på en killförkylning o det vet ju vi kvinnor hur det är hehe

samma temp i dag iallafall som i går i örat hehe

Bullan
0

ska kolla det där med örontermometer sedan….jag har både och hemmaGlad

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

Tror helt enkelt han fått en vanlig förskylning som kommer gå över, som på oss

Bara han äter och annat så kan du ju avvakta lite o se om det går över

feiner
0

Stackars liten men kan inte låta bli att lägga in denna länk. Hoppas det är ok på forumet. Att skratta är bra för hälsan.

http://youtube.com/watch?v=rXLHWmjA5IE

Men hur som helst din kisse känner väl att han behöver värme och kärlek och att du kan ge det.