smågnabb
Har säkert nämnt förut att mina två damer, numera kastrerade båda två inte är jättekompisar. Här hemma så ligger de med minst 20cm emellan om det ska sovas. Leker ibland genom att jaga varandra eller jaga en studsboll. Hälsar på varandra genom att nosa i varandras ansikten eller passa på att nosa där bak på den andre när tillfälle ges. En antydan till tvätt av varandra har jag nog sett en gång under den tid de varit tillsammans i ca 8 månader. Men jag vet inte om det är för jag varit ledig nu i nån vecka och sett det just därför men de har smågnabbat vid några tillfällen. Brottas runt lite och springer över golvet. Skriker lite samtidigt. Min sambo har sett dem två gånger brottas i badkaret. Har inte sett om det finns en heirarki dem emellan så sambon tror det är en uppgörelse om det men jag vet inte. Är detta ok och vanligt, något ni känner igen?
(bild visar ett unikt tillfälle haha, ja vi jagar efter kameran direkt för ett förevigande. Rut ser dock lite tuffsig ut då jag klipper ned henne.)

Jag har en tjej som gärna är för sig själv, min kastrat hane är en självsäker kille men ganska social, han leker om kvällen med alla, men de här 2 individerna är väl de som kan gagga ihop sig ibland, de kan verkligen ryka ihop, tjejen är en riktig tjurskalle om jag får säga, men världens goaste mot oss, men hon beter sig som de andra hade en hög loppor då hon går förbi dem.
Vad jag vill säga är väl att katterna våra är individer, de kan bråka, gagga ihop sig imellanåt, jag hojtar då detta händer,brukar säga det är jag som bestämmer här bråkar ingen, de slutar
Tycker inte det låter så farligt mellan dina tjejer, de verkar vara självsäkra med självförtreonde båda

Tack för svaret. Hade helst sett att de kunde ha mer glädje av varandra och krypa ihop tillsammans. Nu har jag ibland funderat på en kisse till som jag sett till vår lilla familj. Men är tveksam då dessa två verkar ha valt en varsin av oss och inte varandra. Så tråkigt att de inte kan vara gosiga mot varandra utan bara med oss.

Du skulle inte ha dem ligga så nära varandra om det vore något allvarligt. Katter som inte tål varandra kan inte vistas i samma rum utan att slåss. Och kattslagsmål är för det mesta på liv och död. Det ser bra ut