Godmorgon
Godmorgan allihop på annandag Jul, igår regnade det hela dan, när kommer snön? Fast igentligen den behöver vi som bäst i november. Årets mörkaste tid.
Nu börjar vi närma oss det nya året, alltid spännande vad det kan innebära
Godmorgon!
Jag har tidigare varit uppe en sväng och släppt ut hundarna + matat dem.
Här är det lite gråmulet idag och tre grader varmt.
Ha´det gott idag önskar
Elisabet

Godmorgon!
Här har det regnat så mkt att vår Schäferhane börjar få tillbaka sina fukteksem*PHU*Man funderar ju på hur man ska skydda honom fr allt, nu har det kommit på huvudet där man inte kan täcka med täcke då man går ut, Mössa kanske? Han blöder o har sig just på huvdet
Om bara regnet kunde avta.
Ja nu närmar vi oss Nyåret
Dessa smällare som får vår ena katt springa in i väggar & leta gömme, vi har inte raketer heller då både hankatten är rädd & Pojken vår avskyr denna högtid av rädsla, hoppas det är lugnare än förra året, vi har u flyttat, vårt förra ställe låg på ett Berg med utsikt över staden, katterna reagerade på blixtrar & dunder fr himlen
Vi ska nu ut & köpa en dammsugare jag suktat efter på rean, vi funderar även på en ny soffa, får se va´d vi hittar
Ha en underbar dag! / Carina

God förmiddag från ett grått Sandviken.
Vaknade i morse igen med ischiasvärk i båda skinkorna och längt ner i båda benen :-( Jag har defenitivt inte tid med värk,usch va arg jag blir.
Amadeus,sonen på 15 vill åka till Valbo köpcentrum och fynda lite och jag har lovat att skjutsa,han får väl sätta mig på ett fik nånstans kanske *fniss* Kommer du dit Helen68?
Annars så ska jag försöka mig på att bada nån katt idag,badade Polka-Dot 6,6 kg igår och DET var inte lätt då man har ryggvärk!!! Det är en STOR bit som man ska vrida och vända på och få upp på bakbenen för att skölja magen hihihi jag var lika blöt som honom då vi var färdiga :-)….men fin blev han.
Vad ska ni andra göra en dag som denna?
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
God förmiddag! Jag ska sitta här och vänta på devonkullen som inte behagar födas när jag vill. Just nu så har Burmillahonan lagt sig på den dräktiga honan, hon tycker tydligen också att det är dags att pressa ut dom nu. Sista Burmillaungen dog igår så nu tyr sig de två honorna till varandra igen. Stackars Minus försöker leka med hundarna med varierande resultat. Igår låg hon i bolådan och var bäbis åt devonhonan. Blixthalka ute så det är lika bra att hålla sig inne.
Hoppas att ni alla får en fin dag!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

#5 Tråkigt med burmillorna men hoppas det går bättre med devonkullen.
Har haft mamma här över jul så hon är avvinkad vid tåget nu. Så nu är det dags att på riktigt ta tag i GRK:s utställning. Kan säga att det är många som kommer bli besvikna att de inte kommer med. Men utrymmet är begränsat så man kan ju inte ta med alla.
Ingela